ss50 start niet, ontstekingsprobleem
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
ik volg het even niet meer, mijn contactslot zit volgensmij gewoon juist aangesloten, zoals het altijd al was.
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
Als alles goed was, startte je brommer gewoon en zette je hem netjes af met het contact.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
Bij een ss is de voeding van de accu niet zwart, maar gewoon rood. De draad van de accu is rood/wit.NIX schreef:Of het juist aansluiten. Zwart in het contact is geen massa, maar doorgeschakelde plus (van de rode). Zwartwit is ontsteking.
De zwarte draad, heeft bij de accu, 2 stekkers. Kijk even of er een per ongeluk aan massa ligt
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
Ik kom sloten met alle mogelijkheden tegen en nergens is gezegd dat het slot origineel is. Niets uitsluiten, he?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
Dan had je tegen hem moeten zeggen dat hij de draden even moet controleren en niet stellig zeggen dat zwart niet voor de ontsteking kan zijn. Hij heeft nog nergens alle kleuren vermeld, of hoe het nu aangesloten zit.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
Help jij hem maar, da's beter.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
Oei trouble in paradise....
Je kan hem prima helpen, maar mij niet corrigeren om vervolgens dezelfde fout te maken.
Je kan hem prima helpen, maar mij niet corrigeren om vervolgens dezelfde fout te maken.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
Ik kom je binnenkort wel in elkaar beuken als ik een keer toevallig in de buurt ben.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
Yeah yeah, double 0 Nix
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16255
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
O jee, er moet er eentje de in de vakantie opgedane krachten kwijt.
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
Ralf al wat verder?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
ja ik heb flink lopen klooien en ben uiteindelijk naar coos gereden. bleek dat mijn accu verkeerd zat aangesloten. had zwart op zwarte gedaan inplaatsvan op wit groen. -.- erg. slim
probleem is dus opgelost. hij kan dicht. allen bedankt voor de hulp in ieder geval.
probleem is dus opgelost. hij kan dicht. allen bedankt voor de hulp in ieder geval.
Re: ss50 start niet, ontstekingsprobleem
Mooi dat we wel de tip hebben kunnen geven. Veel plezier met rijden.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: ss50 probleem veranderd, gruis in blok
nou, nieuw probleem opgedoken. stom stom stom.
bij het terug monteren van de nokkenas is het boutje van het nokkenastandwiel losgeschoten tijdens het rijden. hij is er half uitgedraaid waardoor hij verbogen en zo de binnenkant van het nokkenasdeksel bewerkt heeft. ik heb er een foto bij. nou zat er best wat gruis al bij het deksel maar nu is mijn vraag of het kwaad kan om door te rijden of moet het blok weer gesplitst om het gruis er uit te halen? het zijn volgens mij geen grote stukken en ik heb sinds het gebeurt is denk ik ook echt al wel een kilometer of 50 probleemloos gereden.
bij het terug monteren van de nokkenas is het boutje van het nokkenastandwiel losgeschoten tijdens het rijden. hij is er half uitgedraaid waardoor hij verbogen en zo de binnenkant van het nokkenasdeksel bewerkt heeft. ik heb er een foto bij. nou zat er best wat gruis al bij het deksel maar nu is mijn vraag of het kwaad kan om door te rijden of moet het blok weer gesplitst om het gruis er uit te halen? het zijn volgens mij geen grote stukken en ik heb sinds het gebeurt is denk ik ook echt al wel een kilometer of 50 probleemloos gereden.
- Bijlagen
-
- foto.jpg (108.98 KiB) 654 keer bekeken