Geen vermogen in z'n 4

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Junkees
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:03
Locatie: Utrecht

Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Junkees »

hallo,
Ik heb een Zongshen 70 onder m'n CD en van 1-3 rijdt ie prima (65 in 3e versnelling). Daarna houd het echter op. In zijn 4 komt ie nauwelijks verder, alleen wind mee, berg af. Heb een 20mm (zowel keihin als imi geprobeerd) alle soorten sproeier maten geprobeerd en zo'n beetje alle tandwiel verhoudingen. weet iemand of die Zongshen blokjes gewoon niet harder kunnen? Kan het nog met de klep afstelling te maken hebben? Andere CDI, nodig?
configuratie die het beste werkt nu (65-70 km/h): 20mm carb, 85 sproeier, 14-36 tandwiel verhouding.
Thanks
Honda CD

Wouter Honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:55
Locatie: Texel & Delft

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Wouter Honda »

Je hebt zo te lezen wel een erg zware tandwielverhouding.
Ik zou als voortandwiel eens een 13 proberen.

Junkees
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:03
Locatie: Utrecht

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Junkees »

Hoi wouter.
Heb 13-36 ook geprobeerd maar dat bleek weer net te licht. Nog steeds 65-70 alleen met een stuk meer toeren. (alle combi's gehad met 13,14,15 en 36,38,40). Het rare is dat ie meer dan genoeg power heeft in z'n 3. Heb je enig idee wat de theoretisch snelheid zou moeten zijn van een Zongshen 70cc (cilinder en kop) met 20mm? thanks!
Honda CD

Wouter Honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:55
Locatie: Texel & Delft

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Wouter Honda »

Ik denk 75 a 80 kmh, zal niet zo heel veel harder gaan denk ik.
Ik heb zelf nooit 70cc bami gereden, alleen meer cc´s, van 110 tot 150.
Die 110 ging een goede 90 met 16 mm carburateur.
Ik zou toch eens tandwielverhouding 14/42 oid proberen. Dat lijkt me zwaar genoeg voor een 70cc op 17 inch.

Junkees
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:03
Locatie: Utrecht

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Junkees »

thanks, ik zal nog eens wat extra tandwielen halen en andere verhouding proberen.
enig idee of een andere CDI nog veel verschil kan maken? heb nu de standaard CDI die erbij zat.
Honda CD

Wouter Honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:55
Locatie: Texel & Delft

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Wouter Honda »

Er zitten wel verschillen in CDI´s ja, je hebt nl begrensde en onbegrensde CDI´s . Ik neem aan dat er bij een 70cc blok wel een onbegrensde CDI zit. Je kunt het uiteraard altijd proberen, mischien dat er een verschil qua vervroeging in zit :wink:

Erik..
Official HVN procrastinator
Berichten: 360
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
Locatie: Nijmegen

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Erik.. »

Jouw huidige tandwielverhouding komt overeen met 16-42, en dat had ik met 110cc.
Met 70cc had ik 14-42 en dat was perfect.

Theoretische snelheid? Ik denk dat je de 80 wel zou moeten halen. In Veghel had een dude ook zo'n zongshen70 blokje onder zn ss. Die blies wel goed door en had volgens mij een top van 90. Toch zegt dat niet veel, want het ene blok is het andere niet...
Afbeelding

Junkees
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:03
Locatie: Utrecht

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Junkees »

Thanks,... Ik ga die 14-42 er eens opzetten.
Honda CD

hotroddax
4T-MSB addict
Berichten: 701
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77
Locatie: Haarlem

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door hotroddax »

zit er niet gewoon een overdrive in? net zoals in ss blokjes? dus een hele zware 4de versnelling.

of kijk even 4topics onder het jouwe, zelfde probleem
ja dit is dus het broertje van bart.

Junkees
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:03
Locatie: Utrecht

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Junkees »

Een overdrive zou kunnen, heb ik ook aan gedacht..... Maar betekend dat dat 65km/h het best is wat erin zit? Moet toch wel harder kunnen....
Ga iig nog even een 14-42T proberen van de week
Honda CD

Junkees
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:03
Locatie: Utrecht

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Junkees »

kan het spruitstuk of powerfilter nog veel van invloed zijn?
Honda CD

Erik..
Official HVN procrastinator
Berichten: 360
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
Locatie: Nijmegen

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Erik.. »

Volgens mij zit daar inderdaad een lange 4 in.
Ik zou maar even van spruitstukken en filters afblijven, je zegt immers dat ie al prima loopt in de 1 2 en 3. Dat hij genoeg power heeft en 65 kan in zijn 3 zegt ook al wat. Experimenteer nou maar ff met een lichtere tandwielverhouding, blijkbaar heb je een heel assortiment aan tandwielen liggen, dus dat moet wel goed komen.

Weet je trouwens zeker dat een voortandje kleiner juist weer te licht was? Want in dat geval had je zonder moeite door zijn 4 moeten trekken tot aan de maximale toeren. En dat lukte niet. Ook 13-36 is aan de zware kant.
Afbeelding

Junkees
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2009 08:03
Locatie: Utrecht

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Junkees »

Dacht het wel dat 13 te licht was, maar ga nu toch twijfelen, als normaal 14-42 prima zou moeten zijn. Morgen eerst maar een 42 halen en dan zien we verder.
Honda CD

hotroddax
4T-MSB addict
Berichten: 701
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77
Locatie: Haarlem

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door hotroddax »

probeer dan 13 40, dan hoef je geen nieuw tandwiel te halen, en dat komt ongeveer op hetzelfde neer, 1 tandje voor is 3 achter toch ofzo?
ja dit is dus het broertje van bart.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Geen vermogen in z'n 4

Bericht door Edo »

Nah, eigenlijk is de 4e versnelling maar NET aan overdrive. 23/24 namelijk. Ik zou hem eerder price-direct noemen. En dit is doodnormaal in een versnellingsbak, dus niet iets wat je als argument kunt geven dat je eindvertanding niet werkt. Je krukas draait nog 5 keer harder. Je zal dus toch wat aan je eindvertanding moeten doen denk ik.

Plaats reactie