heyy ik weer
deze middag op weg naar huis was het wat moeilijk om te sturen dacht hier niet veel van
achter wat rijden werd sturen moeilijker en luider (krakend en haperingen)
op een gegeven moment ben ik aan de kant gegaan want sturen ging helemaal niet meer
thuis heb ik mijn voorvork dan maar los gemaakt en zag dat de onderste lager helemaal kapot was
deze was aan de voorkant helemaal gescheurt
aleen ik krijg het lagerstukje rond de stuur as onderaan er niet af
heb deze al proberen te warmen en op getikt maar deze zit muurvast
iemand enige tips is bijna ook nieks van plaats tussen de resterende lager en t-stuk
Skyteam Struurlager vast
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5174
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Skyteam Struurlager vast
Heb je een foto van de situatie? Losscheuren heb ik alleen nog maar gezien bij forse klappers.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Skyteam Struurlager vast
Inslijpen en dan beitel en hamer.
-
- chaly addict
- Berichten: 18855
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Skyteam Struurlager vast
Koudbeitel er tussen slaan. Maak gebruik van de wigvorm en steeds opnieuw op een andere plek. Zo vast kunnen ze niet zitten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Skyteam Struurlager vast
zou ik met een gewone platte beitel doen. maar idd, lagerschaal rondom losmeppen.
en draai in het vervolg de stuurasmoer niet te vast aan, de lagers moeten ietsjepietsje speling hebben, anders gaat het verrot. controleer dit na het vastzetten, want de uitendelijke moer is een borg voor de bovenste lagerschaal, en drukt hem op de speling van de gangen van de schroefdraad naar beneden, waardoor de voordien ingestelde speling minder word, dat moet je dus compenseren door die speling nog ietsje meer te maken voordat je hem vastzet, en daarom moet je dus het uiteindelijke resultaat controleren.
breng hem anders weg naar een specialist. honda zegt zelf ook dat je daar niet aan moet zitten als je er geen verstand van hebt, want dan kan er dit gebeuren.
bij verkeerde speling kan bij extreme snelheden speedwobble ontstaan, wat levensgevaarlijk is. daarom mag je er niet aanzitten.
en draai in het vervolg de stuurasmoer niet te vast aan, de lagers moeten ietsjepietsje speling hebben, anders gaat het verrot. controleer dit na het vastzetten, want de uitendelijke moer is een borg voor de bovenste lagerschaal, en drukt hem op de speling van de gangen van de schroefdraad naar beneden, waardoor de voordien ingestelde speling minder word, dat moet je dus compenseren door die speling nog ietsje meer te maken voordat je hem vastzet, en daarom moet je dus het uiteindelijke resultaat controleren.
breng hem anders weg naar een specialist. honda zegt zelf ook dat je daar niet aan moet zitten als je er geen verstand van hebt, want dan kan er dit gebeuren.
bij verkeerde speling kan bij extreme snelheden speedwobble ontstaan, wat levensgevaarlijk is. daarom mag je er niet aanzitten.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- shinu
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 29 nov 2021 15:57
- Bezit: dax zhenhua 2017 ZH-CJL50-1 (lifan 50cc) Sold
honda dax AB23 ST50 1998
skyteam 2017 5.5L dax 50cc (winter beater)
Re: Skyteam Struurlager vast
lil schreef: ↑08 mei 2024 19:27 zou ik met een gewone platte beitel doen. maar idd, lagerschaal rondom losmeppen.
en draai in het vervolg de stuurasmoer niet te vast aan, de lagers moeten ietsjepietsje speling hebben, anders gaat het verrot. controleer dit na het vastzetten, want de uitendelijke moer is een borg voor de bovenste lagerschaal, en drukt hem op de speling van de gangen van de schroefdraad naar beneden, waardoor de voordien ingestelde speling minder word, dat moet je dus compenseren door die speling nog ietsje meer te maken voordat je hem vastzet, en daarom moet je dus het uiteindelijke resultaat controleren.
breng hem anders weg naar een specialist. honda zegt zelf ook dat je daar niet aan moet zitten als je er geen verstand van hebt, want dan kan er dit gebeuren.
bij verkeerde speling kan bij extreme snelheden speedwobble ontstaan, wat levensgevaarlijk is. daarom mag je er niet aanzitten.
probleem is opgelost
heb deze volledig moeten doorslijpen deze was vervormd
de vorige eigenaar heeft deze te strak aangespannen
had al eens lagers vervangen maar die waren er zo gemakkelijk af te krijgen deze zaten muurvast aan het T-stuk as
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4040
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Skyteam Struurlager vast
Beitel of doorslijpen. Hoe dan ook.
Gelukkig krijg je ze er altijd vanaf.
Gr. Wim.
Gelukkig krijg je ze er altijd vanaf.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869