dax start soms wel soms niet gesmolten regulator

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
shinu
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2021 15:57
Bezit: dax zhenhua 2017 ZH-CJL50-1 (lifan 50cc) Sold
honda dax AB23 ST50 1998
skyteam 2017 5.5L dax 50cc (winter beater)

dax start soms wel soms niet gesmolten regulator

Bericht door shinu »

hey

ik heb zinskort problemen met mij dax eerst was het soms niet starten
heb dan een andere batterij gestoken en was weer in orde want ik heb een dc cdi met begrenzing zitten die stroom van de batterij gebruikt
in vergelijking met meeste die een ac cdi hebben

nou wilde ik vandaag hem starten en ging het weer helemaal niet soms heel even en dan nieks meer
dus heb ik een ac onbegrenste cdi gepakt en starte deze op weg naar huis vielen al mijn lampen uit en als ik thuis keek was het plastik van de 4 pin regulator bij 1 pin gesmolten/verbrand die van het lichtspoel komt

ik heb deze er af gehaald en een andere regulator gestoken nu start hij en de lichten werken maar ook voor heel even maar tot de zekering aan de batterij doorbrand

en start nog altijd niet met de dc cdi
de zekering brand ook aleen maar door wanneer de dax gestart word

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator

Bericht door CheapUrbanBitches »

Isolatie van draden in je kabelboom gesmolten en maken sluiting.

Hoeveel Ampère/volt is je nieuwe accu?
'It never hurts to help.'

Gebruikersavatar
shinu
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2021 15:57
Bezit: dax zhenhua 2017 ZH-CJL50-1 (lifan 50cc) Sold
honda dax AB23 ST50 1998
skyteam 2017 5.5L dax 50cc (winter beater)

Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator

Bericht door shinu »

CheapUrbanBitches schreef: 26 mar 2024 19:23 Isolatie van draden in je kabelboom gesmolten en maken sluiting.

Hoeveel Ampère/volt is je nieuwe accu?
nieuwe batterij is 13.3volt en is een 4amp batterij

wel raar zo ineens gisteren perfect nog mee gereden en dan deze ochtend moeite om te starten en lukte met moeite tijdens het rijden verloor hij soms vonk en had je een luide knal en ineens nieks meer dit allemaal met die dc cdi
toen heb ik die ac cdi gestoken en 's avonds op weg naar huis dan de lichten en gesmolten regulator
heb dan terug oude dc cdi gestoken en nieuwe batterij maar smelt de zekering wanneer je kick start met of zonder regulator verbonden

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator

Bericht door CheapUrbanBitches »

De AC CDI heeft je bekabeling doen smelten waardoor je nu kortsluiting hebt. Je hebt het probleem een stuk groter gemaakt.

Stotteren en ploffen in de ochtend klinkt eerder slecht afgestelde carburateur met een iets te grote sproeier op een koude, vochtige morgen.
'It never hurts to help.'

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator

Bericht door NIX »

Klinkt als een slecht massacontact ergens.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
shinu
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2021 15:57
Bezit: dax zhenhua 2017 ZH-CJL50-1 (lifan 50cc) Sold
honda dax AB23 ST50 1998
skyteam 2017 5.5L dax 50cc (winter beater)

Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator

Bericht door shinu »

CheapUrbanBitches schreef: 26 mar 2024 21:11 De AC CDI heeft je bekabeling doen smelten waardoor je nu kortsluiting hebt. Je hebt het probleem een stuk groter gemaakt.
geen idee is standaard dax kabelboom gewoon met een verloop kabelboom die contact 12v, gronding, pulse en ontsteking voor de dc cdi
was zo ontwerkt in geval van problemen met dc cdi dat het terugdraaibaar was
Stotteren en ploffen in de ochtend klinkt eerder slecht afgestelde carburateur met een iets te grote sproeier op een koude, vochtige morgen.
carbu staat redelijk rijk idd en is een 19mm op een 50cc zongchen zo gekocht nooit problemen gehad

maar het stotteren klonk niet echt alsof hij slecht af gesteld stond er was letterlijk geen ontsteking op dat moment

Gebruikersavatar
shinu
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2021 15:57
Bezit: dax zhenhua 2017 ZH-CJL50-1 (lifan 50cc) Sold
honda dax AB23 ST50 1998
skyteam 2017 5.5L dax 50cc (winter beater)

Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator

Bericht door shinu »

CheapUrbanBitches schreef: 26 mar 2024 21:11 De AC CDI heeft je bekabeling doen smelten waardoor je nu kortsluiting hebt. Je hebt het probleem een stuk groter gemaakt.

Stotteren en ploffen in de ochtend klinkt eerder slecht afgestelde carburateur met een iets te grote sproeier op een koude, vochtige morgen.
probleem gevonden is een 5.5L kabelboom met benzine meter maar er zit een tank in zonder sensor
had de 12v+ gebruikt voor de cdi omdat deze switched is met contact deze was onder de tank helemaal bloot gescheurt door de bescherming tussen de tank en kader
dus kortsluiting recht op het kader

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator

Bericht door NIX »

Goedzo knul! En dank voor het terugkoppelen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator

Bericht door CheapUrbanBitches »

shinu schreef: 29 mar 2024 19:53
CheapUrbanBitches schreef: 26 mar 2024 21:11 De AC CDI heeft je bekabeling doen smelten waardoor je nu kortsluiting hebt. Je hebt het probleem een stuk groter gemaakt.

Stotteren en ploffen in de ochtend klinkt eerder slecht afgestelde carburateur met een iets te grote sproeier op een koude, vochtige morgen.
probleem gevonden is een 5.5L kabelboom met benzine meter maar er zit een tank in zonder sensor
had de 12v+ gebruikt voor de cdi omdat deze switched is met contact deze was onder de tank helemaal bloot gescheurt door de bescherming tussen de tank en kader
dus kortsluiting recht op het kader
Juiste diagnose, maar andere oorzaak. Gelukkig.

Maar ff samenvattend: je hebt een dax met een DC blok (yx upgrade?). En de voeding van je CDI is de geschakelde + van je ontbrekende tankvlotter? Dat is volgens mij alleen een weerstand, dus zit geen + op...

Fijn dat 'ie het weer doet in ieder geval. Rijden is het doel van de hobby.
'It never hurts to help.'

Plaats reactie