Honda C320S
Geplaatst: 10 mar 2024 10:51
Hallo allemaal,
Kwam als motor en brommerliefhebber toevallig op dit forum. Denk met weemoed aan mij jeugd toen ik de trotse bezitter van een rode 1966 Honda C320S was. De brommer was gekocht bij de firma de Vries op de Voorstreek in Leeuwarden. De ontsteking was aangepast zodat de brommer sneller was dan 40 km/u. Ook had ik een megafoon uitlaat die later door de politie in beslag werd genomen. Later kocht ik een grotere carburateur van een 50 cc Cub die direct op de cilinder werd gemonteerd. Daarmee werd de brommer nog sneller en haalde zo’n 70 km/u. Kreeg heel wat boetes wegens te snel rijden. Ik las op het forum dat deze brommers in Aalst België gebouwd werden eigenlijk in kleine aantallen. Hadden de Belgische en Franse uitvoeringen ook die stomme trappers? Later kregen brommers toch gewoon voetsteunen en voetschakeling met kickstart. Toen ik in militaire dienst was en een autootje kon kopen verkocht ik de brommer voor 300 gulden in 1971. Had ik m maar gehouden. Gelukkig heb ik nu een oude 1980 CB750 Bol d’ Or en een 1972 Triumph T150 Trident. En in 2015 kocht ik een een CB450 Nighthawk uit 1987 maar heb die verkocht. Maar zou graag nog een ritje wil maken op een C320S.
Groet
Leon
Kwam als motor en brommerliefhebber toevallig op dit forum. Denk met weemoed aan mij jeugd toen ik de trotse bezitter van een rode 1966 Honda C320S was. De brommer was gekocht bij de firma de Vries op de Voorstreek in Leeuwarden. De ontsteking was aangepast zodat de brommer sneller was dan 40 km/u. Ook had ik een megafoon uitlaat die later door de politie in beslag werd genomen. Later kocht ik een grotere carburateur van een 50 cc Cub die direct op de cilinder werd gemonteerd. Daarmee werd de brommer nog sneller en haalde zo’n 70 km/u. Kreeg heel wat boetes wegens te snel rijden. Ik las op het forum dat deze brommers in Aalst België gebouwd werden eigenlijk in kleine aantallen. Hadden de Belgische en Franse uitvoeringen ook die stomme trappers? Later kregen brommers toch gewoon voetsteunen en voetschakeling met kickstart. Toen ik in militaire dienst was en een autootje kon kopen verkocht ik de brommer voor 300 gulden in 1971. Had ik m maar gehouden. Gelukkig heb ik nu een oude 1980 CB750 Bol d’ Or en een 1972 Triumph T150 Trident. En in 2015 kocht ik een een CB450 Nighthawk uit 1987 maar heb die verkocht. Maar zou graag nog een ritje wil maken op een C320S.
Groet
Leon