Leren restaureren

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Koeniee
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2020 19:27
Bezit: Honda C320 (inmiddels verkocht)
Honda CD50 Benly
Honda SS50

Leren restaureren

Bericht door Koeniee »

Hoi allemaal!

Ik ben Koen, ben 21 en heb de ambitie om komende maanden aan de slag te gaan met het opknappen/ restaureren van een oud Honda brommertje, of een kleine Honda motor. Ik heb inmiddels al een aantal brommers en motoren gehad, en ben dus wel handig met het een en ander. Het in en uit elkaar halen van verschillende onderdelen, blokjes of andere zaken vind ik dus niet zo spannend.
Echter lijkt het me leuk om het restauratie vak wat meer te leren. Denk aan het opknappen van een versleten en gedeukte benzinetank, waarbij deze helemaal kaal geschuurd moet worden, om hem vervolgens netjes te 'plamuren' en weer tot nieuwstaat te spuiten.
Er zijn erg veel video's te vinden online van mensen die volledig verwaarloosde brommers of motoren er weer helemaal nieuw uit laten zien, en uiteindelijk zou ik ook met zoiets aan de slag willen gaan. Echter word er in deze video's weinig uitgelegd, over welke vloeistoffen er gebruikt worden, hoelang iets ergens in weekt of met welke methodes je iets goed kan spuiten.

Ik vroeg me af of er misschien hobbyisten zijn, of serieuzere restaurateurs in regio Utrecht die mij misschien op weg kunnen helpen met vragen, of bij wie ik een keertje langs kan komen om daar mee te kijken. Alle tips zijn welkom!

Groetjes,
Koen

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 262
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Leren restaureren

Bericht door Oscar »

En tussen die vele video's is het zoeken naar die ene waar echt de kneepjes en valkuilen in benoemd worden.

Ik heb zelfs wel eens gedacht om te kijken of ik op zaterdag of zo bij een mooi bedrijf mee kan lopen. Gewoon gratis. Maar wel met als doel het vak leren. Nooit verder mee wat mee gedaan...misschien iets voor jou.

Korte termijnoplossing: toch gewoon aan de gang gaan met een tankje en gaan oefenen.

Plaats reactie