Honda Dax en Monkey

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door nielspbr »

Hoi, lil gaat weg 8-)

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2545
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door MrSinga »

@lil, ik begrijp de frustraties ook. Maar helaas is dat niet enkel bij winkels/zaken maar ook bij bv. architecten ed. Mondelinge overeenkomst telt ook. Zelfde tegen gekomen met een architect, 1 laten komen en om advies gevraagd. na paar weken komt daar een rekening in de bus en bijgevoegde brief dat hij graag de plannen uit de doeken wil komen doen. Wij zo van euhm, we vroegen advies. Niet om het project direct te starten, we hadden paar architecten laten komen om aan te voelen bij welkeen we op dezelfde lijn zaten. Om idee te geven, direct 4k kwijt omdat hij plannen had uitgetekend enz enz. en het antwoord van ja, we hebben meerdere gevraagd en jij bent de enige die direct gestart is. Allez, we hebben toch nergens gezegd dat het mocht. Niets tegen in te brengen, zelfs niet volgens orde der architecten. Door hem te laten komen en advies te vragen hebben we onrechtstreeks toestemming gegeven.
Daar sta je dan... met een architect die je niet wou en een bedrag dat ik nog minder wou betalen.

nu moet eerlijk zijn... als ik iets verkoop en ze willen/kunnen niet direct om iets komen vraag ik ook een voorschot. Komen ze dan niet is het jammer dan zijn ze het ook kwijt (tenzij ik het snel aan iemand anders kwijt kan). Ook nog gehad, iemand wou een brom komen kopen. 150euro voorschot betaald en dan na een maand sorry heb een andere brommer gevonden voor minder. Fuck it zulle heb in die tijd ook andere mensen gezegd dat ie voorbehouden was.

is dat mooi? mss niet, maar er zijn grenzen

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door lil »

nou tof is het iig niet, en ook niet redelijk, we kunnen erover eens zijn dat die mythe iig van de baan is.

en aanbetalen doe je alleen om te voorkomen dat ie aan een ander word verkocht, als zekerheid voor jou en niet voor de verkoper, en dat doe je niet voor iets waarvan de prijs al zo exorbitant hoog is dat niemand anders hem voor je neus zal wegkopen. en ook niet voor betaling voor dingetjes die nog gedaan moeten worden, laat die verkoper dat eerst maar fixen en daarna pas gaan praten over de uiteindelijke prijs.


en nielspbr, hoi lil gaat weg?... wat heb ik jou misdaan man?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door stoterstangen90 »

aanbetaling doe je dus ook weldegelijk voor de verkoper. Het moet van 2 kanten komen.
Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2545
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door MrSinga »

stoterstangen90 schreef: 04 okt 2023 11:25 aanbetaling doe je dus ook weldegelijk voor de verkoper. Het moet van 2 kanten komen.
Je bent als koper zeker dat verkoper het bijhoudt voor u. En als verkoper dat je uw geld in totaal krijgt.

moest iedereen z'n woord houden dan was dat gewoon ook niet nodig. Maar als je zo een brom wil verkopen en dan heb je paar no shows, dan begin je dat wel te vragen. Trekken ze dan hun staart in, jammer...

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door lil »

o lekker, de een moet het risico lopen zn geld kwijt te zijn, tegen de ander die alleen maar een risico heeft van opnieuw een klantje moeten zoeken. dat staat totaal niet in verhouding, en niemand zou daarvoor moeten gaan. waarom zou je een verkoper de kans geven dat ie je bij je taas heeft, wat schiet je daar mee op? daar staat niks van wezenlijk belang tegenover. wat een onzin. en ook als het is voor dingetjes die nog gedaan moeten worden, hoe heb je daarmee zekerheid dat het naar wens gedaan zal worden? die verkoper heeft geen enkele dwang om het goed te doen, want hij heb je geld al, hoe het ook afloopt. echt te idioot voor woorden dit. laat asjeblieft niemand daar meer in trappen. iets verkopen hoort het probleem van de verkoper te zijn, en iets kopen het probleem van de koper, dat moet je niet doorelkaar halen. als verkoper zorg je dat je product van tevoren klaar is, en dan laat je een voor een kopers komen, komt er eentje niet of koopt ie niet dan laat je de volgende komen. geen gehassel. en als koper zorg je dat je genoeg geld hebt voordat je iets gaat kopen, en dan ga je kijken en je beslissing maken. zo hoort het. je koopt of je koopt niet, niet nog effe dit en nog effe dat. en als de koop gesloten is hoort de koper in het bezit te zijn van het gekochte en de verkoper van je geld, niet eerder en niet later, en anders is er geen sprake van gesloten koop. een prijsafspraak is nog geen koop, dat moet je niet door de war halen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2545
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door MrSinga »

wel, moest het allemaal altijd zo simpel gaan hé, dan zou ik dat ook niet vragen aan iemand om voorschot te betalen.

hoe vaak ik al aan het lijntje gehouden ben van ja, ik wil hem maar kom er dan om of kan dan pas. Als je dan zegt 150euro voorschot ofzo, dan hou ik dat aan de kant. Beslissen ze dan opeens sorry toch wegens opeens mag het niet van papa of mama. Of weet ik veel welke reden.

En ja, zomaar iemand anders zoeken easy. 9/10 heb je al mensen gezegd van ja, is voorbehouden of ja reeds voorschot gehad. Als je dan zegt ja, die mens wil het niet meer dan verdenken ze direct van die of die reden.

nee, er is een reden waarom. En idd, moest iedereen van z'n woord zijn en willen kopen waar ze het geld voor hebben. Het antwoord, ik koop het volgende maand als m'n geld gestort is... Hoor ik bij brommeronderdelen, hoor ik bij modeltreinen,... je hebt geen idee lil hoe vaak...

Dat je bij Kjell nog dingen moest laten doen, ok. Daar kan ik nu nog in komen. Maar als particulier ligt het allemaal anders

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door lil »

ja dat komt dus gewoon door dat klungelig handelen wat we zo doen, met die voorschotten enzo. je kan mensen gewoon zeggen wie het eerst koopt die heeft em. hebbie nog niet genoeg geld? jammer dan, daar gaan we niet op wachten, dan gaat ie naar de volgende. simpel, dan weet iedereen waar die aan toe is.

een kenteken wat er nog op moet vormt dan nog een apart probleem, je hebt hem dan nog niet op je naam maar ben wel al geld kwijt, voor niks as je pech heb. dat kan zo niet, dus niet doen want je hebt geen garantie.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door nielspbr »

Tja, zoals eerder vermeld, en uit eigen ervaring, keurklaarmaken kost tijd en onderdelen.

tip voor lil, begin niet aan een niet eu brommer/motorfiets van 2006 of nieuwer die nooit binnen de eu nieuw is geleverd. Als je 400 euro voor een keuring al veel vind. :)

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door lil »

ja nou goed dat is het punt ook niet, wat het kost kost het nou eenmaal, een kenteken moet er toch een keer opkomen. maar laat dat het pakkie an voor de verkoper zijn voordat ie de boel te koop aanbied, en niet de koper ervoor in een ongelijkwaardige risicosituatie douwen, dat deugt niet. zorg maar gewoon voor een paar verkoopexemplaren met kentekens er al op, kan makkelijk.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door nielspbr »

Heeft ie af en toe, maar alleen als hij tijd over heeft om naar de rdw te gaan. (en standaard zijn dat altijd brommers en geen snorfietsen of motoren)

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door gerbrandicus »

nielspbr schreef: 04 okt 2023 15:44tip voor lil, begin niet aan een niet eu brommer/motorfiets van 2006 of nieuwer die nooit binnen de eu nieuw is geleverd. Als je 400 euro voor een keuring al veel vind. :)
Volgens mij heeft Lil al een post-2006 injectie Cub op een pre-2006 kenteken :oops:

@Lil: Alles wat daar staat gewoon maar op kenteken zetten? Dat is grappig.
Het is aan de koper wat ie ermee wil. De meeste gaan op export, dat zou dus kapitaalvernietiging zijn.

Het is heel simpel: Het is wat het is, dat kun je kopen en zelf mee doen wat je wil of je geeft Fourstrokebarn opdracht het voor jou te doen, maar dan betaal je wat aan. En houd jij je niet aan de afspraak en trek je je ineens terug, dan ben je je aanbetaling kwijt.
Bij elke winkel is het eigenlijk altijd zo dat als jij op verzoek iets laat doen, dat je er altijd aan vast zit. Dus het is nog schappelijk dat je alleen je aanbetaling kwijt bent.

Je hebt overal je eigen kijk op en die anderen zijn gek. Die instelling brengt je weinig geluk (en succes) in het leven. En dat is zonde, want je hebt denkvermogen genoeg. Grow up en neem je verantwoordelijkheid.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door lil »

ik zei niet alles, ik zei een paar. je zit gewoon te trollen. en aan moeten betalen om het kwijt te zijn als je van de koop wil af zien is gewoon een diefstalconstructie, en dat soort louche praktijken zou verboden moeten worden, normaal hebben mensen het recht om van een koop af te zien en dat recht zit je zo aan te tasten. fix gewoon eerst die brommer zoals die hoort te zijn voordat je em verkoopt joh, inhaal. ga je kapot schamen. misschien ben ik niet zo succesvol in mn leven maar ik kan mezelf tenminste recht in de spiegel aankijken. ik wil zo mn geld niet verdienen.
vade retro slangentong, praat niet met mij.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

goeanaco
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 jun 2019 11:55
Bezit: CT70
ST70
ST50
Z50j1
NT50

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door goeanaco »

lil schreef: 05 okt 2023 10:00 ik zei niet alles, ik zei een paar. je zit gewoon te trollen. en aan moeten betalen om het kwijt te zijn als je van de koop wil af zien is gewoon een diefstalconstructie, en dat soort louche praktijken zou verboden moeten worde
Jij hebt geen probleem met Kjell/fourstrokebarn, maar met aanbetalingen ... en je bent niet van je woord & gefrustreerd nadien :)
Mijn conclusie na alles door te lezen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door nielspbr »

Lil je vergeet 1 heel belangrijk ding. Als je een nieuwe of grijze import auto/motorbrommer koopt zit er NOOIT al een kenteken op.
Die wordt pas aangevraagd als die verkocht is.
Als er een kenteken op het voertuig zit gaan er namelijk opeens allemaal geldtellertjes die te maken hebben met het hebben van een kenteken lopen.

Plaats reactie