Honda Dax en Monkey

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door lil »

goeanaco schreef: 05 okt 2023 15:35
lil schreef: 05 okt 2023 10:00 ik zei niet alles, ik zei een paar. je zit gewoon te trollen. en aan moeten betalen om het kwijt te zijn als je van de koop wil af zien is gewoon een diefstalconstructie, en dat soort louche praktijken zou verboden moeten worde
Jij hebt geen probleem met Kjell/fourstrokebarn, maar met aanbetalingen ... en je bent niet van je woord & gefrustreerd nadien :)
Mijn conclusie na alles door te lezen.
dan heb je die afzetterige prijs voor die cub toevallig effe gemist, net als dat ie me zonder enige schaamte zn ware gezicht laat zien met rechtuit tegen me te zeggen dat ik toch niks bewijzen kan van die aanbetaling. wat is daar je conclusie over? en ja die aanbetalingenzwendel zijn net zo goed een ding waar die zich niet van zou moeten bedienen astie zo schappelijk wil overkomen astie voorgeeft te zijn


@nielspbr; ik erken je geldtellertjesargument, maar voor dergelijke bedrijven staan die gekentekende voertuigen als bedrijfsvoorraad genoteerd waardoor die vrijgesteld zijn van die geldtellertjes. voor particulieren is dat idd wel een probleem
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door nielspbr »

Das leuk maar die bedrijfsvoorraad met kentekens moet wel effe worden voorgeschoten terwijl die, als eerder gezegd, ook naar het buitenland kan en dan heeft het geen enkel nut gehad. De rdw ziet hem al aankomen met een container brommers.

ps. Jij bent zo te lezen degene die de mondelinge afspraak hebt verbroken door elders een brommer te kopen.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 662
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door fs1tom »

lil schreef: 05 okt 2023 10:00 ik zei niet alles, ik zei een paar. je zit gewoon te trollen. en aan moeten betalen om het kwijt te zijn als je van de koop wil af zien is gewoon een diefstalconstructie, en dat soort louche praktijken zou verboden moeten worden, normaal hebben mensen het recht om van een koop af te zien en dat recht zit je zo aan te tasten. fix gewoon eerst die brommer zoals die hoort te zijn voordat je em verkoopt joh, inhaal. ga je kapot schamen. misschien ben ik niet zo succesvol in mn leven maar ik kan mezelf tenminste recht in de spiegel aankijken. ik wil zo mn geld niet verdienen.
vade retro slangentong, praat niet met mij.
Euhm, je doelt wss op 14 dagen herroepingsrecht. Maar dat geldt alleen voor online aankopen...
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door stoterstangen90 »

fs1tom schreef: 05 okt 2023 19:21
lil schreef: 05 okt 2023 10:00 ik zei niet alles, ik zei een paar. je zit gewoon te trollen. en aan moeten betalen om het kwijt te zijn als je van de koop wil af zien is gewoon een diefstalconstructie, en dat soort louche praktijken zou verboden moeten worden, normaal hebben mensen het recht om van een koop af te zien en dat recht zit je zo aan te tasten. fix gewoon eerst die brommer zoals die hoort te zijn voordat je em verkoopt joh, inhaal. ga je kapot schamen. misschien ben ik niet zo succesvol in mn leven maar ik kan mezelf tenminste recht in de spiegel aankijken. ik wil zo mn geld niet verdienen.
vade retro slangentong, praat niet met mij.
Euhm, je doelt wss op 14 dagen herroepingsrecht. Maar dat geldt alleen voor online aankopen...
En colportage aan de deur.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door gerbrandicus »

lil schreef: 05 okt 2023 17:47 dan heb je die afzetterige prijs voor die cub toevallig effe gemist, net als dat ie me zonder enige schaamte zn ware gezicht laat zien met rechtuit tegen me te zeggen dat ik toch niks bewijzen kan van die aanbetaling. wat is daar je conclusie over? en ja die aanbetalingenzwendel zijn net zo goed een ding waar die zich niet van zou moeten bedienen astie zo schappelijk wil overkomen astie voorgeeft te zijn

@nielspbr; ik erken je geldtellertjesargument, maar voor dergelijke bedrijven staan die gekentekende voertuigen als bedrijfsvoorraad genoteerd waardoor die vrijgesteld zijn van die geldtellertjes. voor particulieren is dat idd wel een probleem
Ik denk dat iedereen die Kjell weleens van dichtbij heeft meegemaakt het een heel sterk verhaal vindt dat hij je in je gezicht uitgelachen zou hebben en dat je niets kunt bewijzen. Ik denk dat dat helemaal niet zo gelopen is en dat jij daar heel veel info weglaat.

Het ligt altijd aan een ander, nooit aan jou. Dat soort slachtoffer mentaliteit en entitlement verwacht je niet van een volwassen kerel met ruim 70 jaar levenservaring. Het kan verkeren.

Als je die Cub te duur vond, waarom kocht je hem dan? Je gaat ergens mee akkoord, was voor zover we weten niet ontoerekeningsvatbaar, hebt geen bewindvoerder. Je verzoekt 4SB iets aan de brommer te doen, houd je vervolgens niet aan je afspraak en krijgt dan spijt want je ziet een goedkopere. Dan ga je drammen dat je je aanbetaling terug wil, als een klein kind dat spijt heeft van zijn knikkers ruilen en vervolgens ga je ook nog iemand online door het slijk halen met onvolledige info. Ja we weten genoeg.
Je hebt geluk dat Fourstrokebarn er geen werk van maakt.

Overigens is een C50 voor € 900 incl kenteken niet representatief voor de marktwaarde, dat is gewoon een koopje.

En jij weet het allemaal weer beter met verzekeringsplicht hoor.
Vrijstelling van verzekeringsplicht (en indien van toepassing MRB en APK plicht) geldt alleen als je erkenning Bedrijfsvoorraad aanvraagt. Maar daar komen weer verplichtingen bij kijken. Dat is met name interessant voor auto-en motordealers. Niet voor een toko met oude brommers die meestal toch geen kenteken hebben. Dus alles met een kenteken moet 4SB schorsen en elk jaar verlengen. Dat zou niet handig zijn. Maar dat is een nutteloze discussie. Jij vindt dat hij dingen met kenteken moet aanbieden. Jij bepaalt dat echter niet. Als het niets voor je is koop je er niet. Koop je er wel, en heb je een speciaal verzoek zoals jij had, dan wordt een aanbetaling verlangd.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 662
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door fs1tom »

stoterstangen90 schreef: 05 okt 2023 20:27
fs1tom schreef: 05 okt 2023 19:21
lil schreef: 05 okt 2023 10:00 ik zei niet alles, ik zei een paar. je zit gewoon te trollen. en aan moeten betalen om het kwijt te zijn als je van de koop wil af zien is gewoon een diefstalconstructie, en dat soort louche praktijken zou verboden moeten worden, normaal hebben mensen het recht om van een koop af te zien en dat recht zit je zo aan te tasten. fix gewoon eerst die brommer zoals die hoort te zijn voordat je em verkoopt joh, inhaal. ga je kapot schamen. misschien ben ik niet zo succesvol in mn leven maar ik kan mezelf tenminste recht in de spiegel aankijken. ik wil zo mn geld niet verdienen.
vade retro slangentong, praat niet met mij.
Euhm, je doelt wss op 14 dagen herroepingsrecht. Maar dat geldt alleen voor online aankopen...
En colportage aan de deur.
Ja ok. Maar ik heb nog nooit een Honda C-verkoper aan de deur gehad, dus daar heb ik geen ervaring mee
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door lil »

fs1tom schreef: 05 okt 2023 19:21
lil schreef: 05 okt 2023 10:00 ik zei niet alles, ik zei een paar. je zit gewoon te trollen. en aan moeten betalen om het kwijt te zijn als je van de koop wil af zien is gewoon een diefstalconstructie, en dat soort louche praktijken zou verboden moeten worden, normaal hebben mensen het recht om van een koop af te zien en dat recht zit je zo aan te tasten. fix gewoon eerst die brommer zoals die hoort te zijn voordat je em verkoopt joh, inhaal. ga je kapot schamen. misschien ben ik niet zo succesvol in mn leven maar ik kan mezelf tenminste recht in de spiegel aankijken. ik wil zo mn geld niet verdienen.
vade retro slangentong, praat niet met mij.
Euhm, je doelt wss op 14 dagen herroepingsrecht. Maar dat geldt alleen voor online aankopen...
nou dat maakt het dan nog verneukeratiever dat ie dat doet. maar ik betwijfel het want voor aankopen in winkels, wat ook bedrijven zijn, geld volgens mij toch ook zoiets, ik heb het ooit al eens bij de hand gehad, zelfs een advokaat in de arm moeten nemen, maar kreeg uiteindelijk wel mn gelijk.


900 is wat een cub werkelijk waard hoort te zijn, de krankzinnige huidige opgedreven marktwaarde word bepaald door monopolistjes als kjell, en 3000 is gewoon diefstal, zelfs met deze marktprijzen. als ik zo stom ben om me te laten bestelen maakt dat het er niet minder om.

verder ga ik op ongefundeerde leugens en speculaties van bepaalde trollen niet in, ik lieg niet iig.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 662
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door fs1tom »

lil schreef: 05 okt 2023 23:29
fs1tom schreef: 05 okt 2023 19:21
lil schreef: 05 okt 2023 10:00 ik zei niet alles, ik zei een paar. je zit gewoon te trollen. en aan moeten betalen om het kwijt te zijn als je van de koop wil af zien is gewoon een diefstalconstructie, en dat soort louche praktijken zou verboden moeten worden, normaal hebben mensen het recht om van een koop af te zien en dat recht zit je zo aan te tasten. fix gewoon eerst die brommer zoals die hoort te zijn voordat je em verkoopt joh, inhaal. ga je kapot schamen. misschien ben ik niet zo succesvol in mn leven maar ik kan mezelf tenminste recht in de spiegel aankijken. ik wil zo mn geld niet verdienen.
vade retro slangentong, praat niet met mij.
Euhm, je doelt wss op 14 dagen herroepingsrecht. Maar dat geldt alleen voor online aankopen...
nou dat maakt het dan nog verneukeratiever dat ie dat doet. maar ik betwijfel het want voor aankopen in winkels, wat ook bedrijven zijn, geld volgens mij toch ook zoiets, ik heb het ooit al eens bij de hand gehad, zelfs een advokaat in de arm moeten nemen, maar kreeg uiteindelijk wel mn gelijk.


900 is wat een cub werkelijk waard hoort te zijn, de krankzinnige huidige opgedreven marktwaarde word bepaald door monopolistjes als kjell, en 3000 is gewoon diefstal, zelfs met deze marktprijzen. als ik zo stom ben om me te laten bestelen maakt dat het er niet minder om.

verder ga ik op ongefundeerde leugens en speculaties van bepaalde trollen niet in, ik lieg niet iig.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd

Zou mooi zijn, koop ik een brood bij de Appie, kan ik 'm over een week terug brengen...

Een C is waard wat de markt vindt dat 'ie waard is. 900 euro was 10/15 jaar geleden realistisch (voor een rijdende opknapper). De tijd van goedkope brommertjes is voorbij... Ik kzie het bij de FS1's ook, 10/15 jaar geleden had je voor 1000 euro een rijdende FS1 (niet origineel verder) met kenteken. Voor 1500/2000 euro had je echt een nette. Tegenwoordig vragen ze 3500 euro, en de oude modellen zijn nog duurder. En het wordt nog betaald ook.
Deal with it
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door CheapUrbanBitches »

Je hebt 8 dagen retourrecht zonder opgaaf van reden via het consumentenrecht. Dus dat geldt overal, on- of offline. Echter wanneer je een aanbetaling doet om arbeid te laten verrichten, dan valt dat daar niet onder want je gaat een directe, mondelinge of schriftelijke, afspraak aan om die arbeid te laten verrichten. Je koopt en rekent namelijk direct die dienst af.

Kjell zal inmiddels algemene voorwaarden hebben waar dat in staat beschreven.

Klanten zoals jij zijn een verschrikking voor elke ondernemer, maar een goede les. Te overtuigd van hun eigen gelijk, en niet gehinderd door enige vorm van kennis, om in te zien dat ze zelf ongelijk hebben. Waardoor ze alleen maar meer overtuigd raken van hun eigen onwaarheden. Dunning-Kruger effect heet dat.
'It never hurts to help.'

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door NIX »

Bedenkingsrecht bij koop op afstand is sinds een paar jaar 14 dagen, mits het erbij is gezegd. Anders geldt het pas vanaf het moment dat de klant erover is geinformeerd. Alleen de particulier heeft er recht op, de professional niet. Het zou bescherming zijn tegen impulsaankoop. Het blijkt in de praktijk te leiden tot shoppen en terugsturen, soms zelfs na gebruik van het artikel. Zalando bijvoorbeeld. krijgt een berg eenmalig gedragen jurkjes terug waar in feite degenen die gewoon netjes kopen, voor opdraaien. Niets impuls, gewoon op kosten van de verkoper een avondje mooi rondlopen en op zijn kosten daarna weer retour sturen.

Zoals ik het zie heeft Lil een aanbetaling gedaan en de verkoper aan het werk gezet en heeft daarna van de koop afgezien. Het was geen impulsaankoop, er is over gemaild en overlegd en er is voor hem gewerkt en dus zijn er kosten gemaakt. Juist daarvoor is een aanbetaling. Het legt vast dat er gekocht gaat worden. De koper heeft min of meer de garantie dat hij kan kopen en de verkoper hoeft geen mensen weg te sturen om vervolgens te moeten horen dat dat voor niets was. Nu vervalt gewoon de aanbetaling aan de verkoper. Er is geen aankoopprijs betaald, er is slechts aanbetaald.

Lil, je krijgt van mij gelijk wanneer ik denk dat je het hebt, nu ben je gewoon aan het zwartmaken en je moet je realiseren dat je vooral vanuit je eigen perspectief reageert en dat het een beetje backfirert. Je maakt jezelf hier niet populairder of redelijker door halsstarrig de fout helemaal bij Kjell te leggen. Waarom noem ik het perspectief: dat zit zo. Iedereen (jij in elk geval) staart zich blind op een bedrijf dat goederen voor een bepaalde prijs aanbiedt, denkt dat hij als particulier hetzelfde kan vragen of roept meteen dat er woekerwinsten gemaakt worden, maar realiseert zich niet dat de professional met een hele berg extra kosten zit en zijn bedrijf enkel kan blijven voeren als hij op wat voor manier winst maakt. Of dat nou woekerwinsten of marginale winsten zijn laat ik even in het midden. Het bedrijf heeft met inspecties te maken, betaalt BTW, heeft huur of hypotheek, heeft personeelskosten, energiekosten, transportkosten, etc. Allemaal kosten die verdisconteerd moeten worden en die de particulier nooit heeft. Dat de particulier, waar hij ook koopt hetzelfde bedrag betaalt is het verschil in perspectief. De rest is mening, oordeel, emotie, visie, vervorming, opvatting, interpretatie, noem het maar op, maar het is geen feit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door lil »

ja nou iedereen mag ervan vinden wat ie wil, maar ik ook, en ik vind nog steeds dat dat aanbetalingengedoe een slechte verworden gewoonte is. want waarom zou een koper zijn zekerheid moeten opofferen voor de zekerheid van een verkoper? daar kan ook allerlij misbruik van gemaakt worden, je weet immers niet oftie zn werk wel goed zal doen. daar staat niks tegenover. rare gewoonte, niet doen. en als iedereen dat voortaan niet meer doet dan kan zo'n verkoper dat ook niet meer eisen want anders kan die helemaal niks meer verkopen, en dus zal die genoodzaakt zijn zijn koopwaar op orde te hebben. de problemen van verkopers moeten de problemen van verkopers blijven, en niet op kopers afgewenteld worden.
ik zie iig een hele hoop stockholmsyndroom hier, zoals het opgeblazen word. maar zo zielig zijn verkopers niet, en zeker gezien de manier waarop het gegaan is verdient kjell geen enkele medelijden hier. en of ik populair gevonden word doet voor mij niet terzake, ik laat hoe ik me uit en hoe ik ben daar iig niet door belemmeren, wie me haten wil die haat me maar, die gaan voor mij op de grote hoop. dat behoed me iig voor onechte vriendjes. ik weet weer genoeg.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door NIX »

Maar je bent toch niet gedwongen een aanbetaling te doen? Daar heb je zelf voor gekozen. Je weet toch wat een aanbetaling is? Haten doe ik je niet, maar ik ben het niet met je eens in deze zaak. Lullig dat het je geld kostte, maar het zijn jouw beslissingen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door lil »

die vlieger gaat niet helemaal op, als je een koop af laat hangen van een aanbetaling of iets anders ongewensts dan heeft dat invloed op je keuzemogelijkheden. en hier gaat het om een brommer dat niet belangerijk is, maar als het om iets onmisbaars gaat zoals bijvoorbeeld eten om niet te hoeven sterven dan is niet eten geen optie, en is er dus wel degelijk dwang om dat eten te kopen tegen een te hoge prijs of andere ongewenste voorwaarden.
en ik zeg niet dat je me haat, dat sloeg niet op jou.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door nielspbr »

Lil je bent aan het raaskallen.
Jij hebt een berdrijf aan het werk gezet om een c voor te bereiden voor keuring, dat is het geld dat je kwijt bent.
Dat had je kunnen vermijden door eerst verder te kijken en niet te zeggen ik wil die c en kun je die voor mij vasthouden en keuren en een week later van de koop afzien.

Hoe je het ook wend of probeert te keren het is je eigen schuld.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda Dax en Monkey

Bericht door lil »

ja had ik me er maar niet in moeten laten luizen, eigen schuld. alle mensen die ooit opgelicht, bedonderd, gescammed en anderszins verneukt worden, allemaal eigen schuld, had je maar niet zo naief moeten zijn, het is fuck or get fucked en zo hoort het te zijn. ja hoor, prima. richt lekker een standbeeld op voor boeventuig als dit is hoe je wil dat de wereld in elkaar zit.

ik heb een beter idee
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Plaats reactie