Fourstrokebarn Honda Jaap

Hier kun je praten over je honda.
hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door hypercub »

Beste Lil, wat is er anders dan toen andere bromfietswinkels in de eighties partijen opkochten en voor een rendabele prijs verkochten?
We klaagden allemaal over de prijzen, maar kochten het wel. Leg dan zelf een X bedrag neer voor een opkoop van iemands voorraad. Ik begrijp uit je klaagzang dat je liever hebt dat alles tegen lekentarief overal nog vindbaar is, dat ligt niet aan iemand die een partij opkoopt, maar aan de mensen die hun prijzen vaststellen aan de hand van prijzen van een gevestigde zaak, die overhead heeft, zoals nauwelijks verkoopbare voorraad, pand, etc etc.
Er is wereldwijd zat te vinden. Soms duur, soms heb je een mazzeltje.
Life is too short for lousy coffee.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door MrSinga »

Idd Lil, ik snap dat je graag zou willen dat zoiets terug aan ‘normale’ prijzen terug zou in de markt komen. Echter iemand die zo’n lot liggen heeft weet meestal ook goed de prijzen en zou het ook niet voor een appel en een ei verkopen.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Dennoz »

Mooi verhaal weer , lil moet niet zeiken en ik kan beter op een sparta happy gaan rijden omdat we niet zo gecharmeerd zijn van de prijsdrijverij van opkopers.
Najah , dan zal ik mijn honda’s te koop aanbieden . Mn cd kost 6000 euro omdat de binnenkant van de koplamp nog candy red is en de amigo 3500 want de punten zijn orgineel .
Verder kan ieder die het wil een polonaise gaan organiseren omdat er weer onderdelen voor een moderne prijs[ beschikbaar zijn nadat er een sloot is uitgebaggerd .Afbeelding

Afbeelding
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4014
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door wim V8 »

Oscar schreef: 23 mar 2023 10:26
Wie is Jaap?

Ja.
Wie is nou Jaap?


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4014
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door wim V8 »

Dr staan r een paar bij, na een zoektocht,

search.php?keywords=Jaap&t=37121&sf=msgonly


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 407
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Novio Jorg »

wim V8 schreef: 23 mar 2023 23:44
Oscar schreef: 23 mar 2023 10:26
Wie is Jaap?

Ja.
Wie is nou Jaap?


Gr. Wim.
Jaap woont in Amsterdam en heeft een woonboot maar die staat vol of stond vol Honda's en onderdelen, echt een hele bijzondere man.
Ik ging een voorwiel kopen voor iemand voor een Novio en kwam in een Honda schatkist terecht.
200 vierkante meter Honda spul en complete brommers....ik ging weg en dacht...ik heb te weinig geld :)

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 662
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door fs1tom »

Dennoz schreef: 23 mar 2023 22:54 Mooi verhaal weer , lil moet niet zeiken en ik kan beter op een sparta happy gaan rijden omdat we niet zo gecharmeerd zijn van de prijsdrijverij van opkopers.
Najah , dan zal ik mijn honda’s te koop aanbieden . Mn cd kost 6000 euro omdat de binnenkant van de koplamp nog candy red is en de amigo 3500 want de punten zijn orgineel .
Verder kan ieder die het wil een polonaise gaan organiseren omdat er weer onderdelen voor een moderne prijs[ beschikbaar zijn nadat er een sloot is uitgebaggerd .Afbeelding

Afbeelding
Ik zit ff op die site te kijken, maar hij weet de prijzen wel zeg, tering :shock:
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door nielspbr »

Voor niets gaat de zon op. Dat geld voor elke hobby object waar geen nieuwe onderdelen meer voor orden gemaakt.

Lil, schrijf de fabrikant aan zodat die onderdelen beschikbaar stelt tegen een normale prijs. Niet? Hou eens op met zeuren, de naald blijft hangen in dezelfde groef.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1178
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door gonzo »

Novio Jorg schreef: 24 mar 2023 00:00
wim V8 schreef: 23 mar 2023 23:44
Oscar schreef: 23 mar 2023 10:26
Wie is Jaap?


Ja.
Wie is nou Jaap?


Gr. Wim.
Jaap woont in Amsterdam en heeft een woonboot maar die staat vol of stond vol Honda's en onderdelen, echt een hele bijzondere man.
Ik ging een voorwiel kopen voor iemand voor een Novio en kwam in een Honda schatkist terecht.
200 vierkante meter Honda spul en complete brommers....ik ging weg en dacht...ik heb te weinig geld :)
Is dat Apollo Jaap ?
Try and die techniek....... love it.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Dennoz »

nielspbr schreef: 24 mar 2023 09:35 Voor niets gaat de zon op. Dat geld voor elk hobby object waar geen nieuwe onderdelen meer voor orden gemaakt.

Lil, schrijf de fabrikant aan zodat die onderdelen beschikbaar stelt tegen een normale prijs. Niet? Hou eens op met zeuren, de naald blijft hangen in dezelfde groef.
Beetje makkelijk dit , lil in de hoek zetten om te suggereren dat je gelijk hebt.
Natuurlijk zijn schaarse onderdelen prijziger en geeft iemand aan een restauratie meer uit aan concours troep dan iemand die gewoon zn knor op de weg wil houden.
Daarom vind ik het zorgelijk dat er zulke prijzen hangen aan een afgerotte voorvork of een vliegwiel zonder binnenwerk a 100 euro, accukapje 150 , spatbord zonder ophangpunten 50 euro enz..
Op t moment dat er een ss op mp weggekaapt word voor 1600 en de dag erna voor 2950 op de site staat is de geloofwaardigheid er wel van af .
Lijkt alsof er iemand over je schoen zeikt en zegt dat het lauw water is.
Hopelijk zit er voor een behoeftige nog leuk spul tussen de schat zodat er weer een brommertje op de weg kan blijven.
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door CheapUrbanBitches »

gonzo schreef: 24 mar 2023 09:51
Novio Jorg schreef: 24 mar 2023 00:00
wim V8 schreef: 23 mar 2023 23:44
Oscar schreef: 23 mar 2023 10:26
Wie is Jaap?


Ja.
Wie is nou Jaap?


Gr. Wim.
Jaap woont in Amsterdam en heeft een woonboot maar die staat vol of stond vol Honda's en onderdelen, echt een hele bijzondere man.
Ik ging een voorwiel kopen voor iemand voor een Novio en kwam in een Honda schatkist terecht.
200 vierkante meter Honda spul en complete brommers....ik ging weg en dacht...ik heb te weinig geld :)
Is dat Apollo Jaap ?
Ja, zo heet ie op MP of Piet Hein. Z'n telefoonnummer staat op meerdere fora (niet voor 12.00 bellen). Hij heeft/had ook een hoop SMC spul, voor redelijke prijzen.
'It never hurts to help.'

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door MrSinga »

Dennoz schreef: 24 mar 2023 10:05
nielspbr schreef: 24 mar 2023 09:35 Voor niets gaat de zon op. Dat geld voor elk hobby object waar geen nieuwe onderdelen meer voor orden gemaakt.

Lil, schrijf de fabrikant aan zodat die onderdelen beschikbaar stelt tegen een normale prijs. Niet? Hou eens op met zeuren, de naald blijft hangen in dezelfde groef.
Beetje makkelijk dit , lil in de hoek zetten om te suggereren dat je gelijk hebt.
Natuurlijk zijn schaarse onderdelen prijziger en geeft iemand aan een restauratie meer uit aan concours troep dan iemand die gewoon zn knor op de weg wil houden.
Daarom vind ik het zorgelijk dat er zulke prijzen hangen aan een afgerotte voorvork of een vliegwiel zonder binnenwerk a 100 euro, accukapje 150 , spatbord zonder ophangpunten 50 euro enz..
Op t moment dat er een ss op mp weggekaapt word voor 1600 en de dag erna voor 2950 op de site staat is de geloofwaardigheid er wel van af .
Lijkt alsof er iemand over je schoen zeikt en zegt dat het lauw water is.
Hopelijk zit er voor een behoeftige nog leuk spul tussen de schat zodat er weer een brommertje op de weg kan blijven.
maar toch heeft ie niet helemaal ongelijk. Lil klaagt veel, niets tegen u Lil maar er is wel wat van aan.

Het probleem is dat firma's gewoon prijzen hebben opgedreven onderling. Ik heb het ooit al getypt ergens, maar nu dus terug.
Jaar of 9 terug werkte ik in zo'n winkel, die nu ook VEEEL geld vraagt voor alles, die mens had een NT dax te koop gezet. Niet veel later een telefoon van een concullega met de vraag om de prijs toch iets hoger te zetten WANT anders zouden zij hun stock NT Daxen niet kwijt geraken. Lees, graag prijs ong. gelijk zetten.
NT Dax ging direct +500euro omhoog.

Wat gebeurt er dan: iemand wil z'n nt daxje verkopen, iets wat tot paar jaar terug 1500euro kostte en vlot weg ging. Project NT's gingen -1000euro. Nu kijkt zo iemand op 2dehands/marktplaats en ziet daar een shop +3k vragen voor een NT Dax. Dus die mens zegt dan, 2500-3000euro is eerlijke prijs.
en zo zit je in een spiraal van prijzen opdrijven want een dealer ziet dan particulieren brommers verkopen voor 2.5, dus zij kunnen weer net wat meer vragen.

om idee te geven. 4j terug heb ik een OT Dax volledig gerestaureerd en verkocht (ja, ik vind het werken plezanter dan het houden). Te koop gezet voor 4000euro. Vonden mensen toen net te duur, maar toch voor die prijs verkocht aan zo'n dealer. Stond week erna te koop voor +500euro meer. Dan krijg je geklaag van degene die interesse hadden maar minder wilden bieden dat ik het niet aan hem mocht verkopen. En moest verkopen aan iemand met passie ervoor. Kan daar perfect in komen maar: Sorry, ik had m'n geld en geen gezever. En denk niet dat ik er veel aan over gehouden heb, alles nieuw of herdaan...

2j terug NT Dax gerestaureerd, ja eens iets anders en moeilijker dan OT Dax voor stukken te vinden, ook verkocht aan dezelfde dealer. Hij heeft hem dan doorverkocht aan een Honda Dealer. Prijs wat ik vroeg en kreeg naar wat de Honda dealer vroeg (en wss ong gekregen heeft) was bijna *2 . Ok zij moesten ook garantie geven enz. Maar toch.

Vandaar dat ik zeg: beter stukken vindbaar en duur dan onvindbaar en geen perfecte restauraties.
Maar ik volg zeker dat het zuur is als je een tuf hebt om mee te rijden en je daar geen onderdelen voor kunt vinden. Dan is het idd frustrerend dat alles zo duur is of geworden is.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door nielspbr »

Dennoz schreef: 24 mar 2023 10:05
nielspbr schreef: 24 mar 2023 09:35 Voor niets gaat de zon op. Dat geld voor elk hobby object waar geen nieuwe onderdelen meer voor orden gemaakt.

Lil, schrijf de fabrikant aan zodat die onderdelen beschikbaar stelt tegen een normale prijs. Niet? Hou eens op met zeuren, de naald blijft hangen in dezelfde groef.
Beetje makkelijk dit , lil in de hoek zetten om te suggereren dat je gelijk hebt.
Natuurlijk zijn schaarse onderdelen prijziger en geeft iemand aan een restauratie meer uit aan concours troep dan iemand die gewoon zn knor op de weg wil houden.
Daarom vind ik het zorgelijk dat er zulke prijzen hangen aan een afgerotte voorvork of een vliegwiel zonder binnenwerk a 100 euro, accukapje 150 , spatbord zonder ophangpunten 50 euro enz..
Op t moment dat er een ss op mp weggekaapt word voor 1600 en de dag erna voor 2950 op de site staat is de geloofwaardigheid er wel van af .
Lijkt alsof er iemand over je schoen zeikt en zegt dat het lauw water is.
Hopelijk zit er voor een behoeftige nog leuk spul tussen de schat zodat er weer een brommertje op de weg kan blijven.
Ik zet Lil in de hoek omdat ie erover zeurt, elke keer weer, dat iemand blijkbaar geen geld mag verdienen met de inkoop en verkoop van onderdelen.
Zelf doet hij er ook geen flikker aan om onderdelen tegen een redelijke prijs beschikbaar te maken. We leven in dit land nu eenmaal in een kapitalistische economie, als die daar niet aan mee wil doen heeft hij gewoon pech of moet slim zijn maar niet gaan lopen zeuren.

ik wil ook een tank die niet meer te koop is, ik kan hoog en laag springen maar daar vind ik dat ding echt niet mee.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door Dennoz »

Ben ik gewoon nieuwsgierig geworden welke tank je zoekt dan….
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Fourstrokebarn Honda Jaap

Bericht door lil »

er is dan ook wel degelijk wat te beklagen, maar wil men het gewoon niet weten of inzien, en in plaats daarvan gaan we over lil klagen dat ie niet zo moet klagen... het klassieke shoot the messenger. we zitten nou eenmaal in een kapitalistisch systeem en dus mot alles dr maar an geloven. shut up and take my money


@MrSinga; nogmaals, het is niet 'beter stukken vindbaar en duur dan onvindbaar', das geen verschil, das twee keer hetzelfde. het gaat om vindbaar en duur want elders onvindbaar tegenover het gewoon nog steeds overal vindbaar zijn voor normale prijzen. en dat komt door lui die niet alleen ertussen gaan zitten voor geld, die dan ook nog es alles opkopen zodat er nergens meer wat te vinden is en monopolistje gaan spelen. het gaat hand in hand, het is gewoon de oorzaak van die kaalslag
Laatst gewijzigd door lil op 24 mar 2023 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gesloten