Milieu-zone Den Haag

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4014
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Milieu-zone Den Haag

Bericht door wim V8 »

René schreef: 10 jan 2021 13:37 Reken maar op een verbod op de benzinemotor, ergens in de komende 10-20 jaar

Wat een bruut ding trouwens, die kreidler

Dat zeiden ze in '88 ook al.
Al die oude geleerden, rekenkamertjes van de overheid,
gedaan alsof hun baan er echt toe doet.
Hebben toen lekker hun poen gepakt,
er flink van genoten, en zijn nu dood.

Volgende generatie......enz enz.....


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Milieu-zone Den Haag

Bericht door René »

Er is inderdaad helemaal niets veranderd sinds '88...

KiP
postslet
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Milieu-zone Den Haag

Bericht door KiP »

Jawel, ik ben 32 jaar ouder dan in 88 om maar eens wat te noemen 😕
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Milieu-zone Den Haag

Bericht door nielspbr »

KiP schreef: 10 jan 2021 15:41 Jawel, ik ben 32 jaar ouder dan in 88 om maar eens wat te noemen 😕
Die goeie ouwe tijd ja *kuch*

Toen de enige electrische auto een spykstaal was, of zo'n driewieler van dyson.

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: Milieu-zone Den Haag

Bericht door Wdaan »

zelf woon ik in den haag, en wat ik begrijp van de wetgeving is het volgende. Alle tweetakt (snor)brommers van voor 2010 mogen de gemeente niet meer in, heel den haag is een milieuzone gebied. maar alle tweetakt (snor)brommers welke van voor 2010 zijn, en vallen onder de categorie oldtimer mogen een ontzegging aanvragen. dan mag je 20 keer (zoiets vgm) per jaar een dagdeel (00:00-12:00 & 12:00-00:00) de weg op. dit natuurlijk tegen betaling per brommer. voor viertakt is het zo dat dit inderdaad niet op het kenteken staat vermeld. daarom moet de brommer gekeurd worden. je moet dan naar het rdw, max 25 piek neerleggen, en met dat rapport mag je dan een ontheffing aanvragen op het kenteken.

dus eigenlijk is alle viertakt toegestaan, echter moet je dus wel weer gaan betalen om een ontheffing aan te vragen. laat staan de tijd die je er aan kwijt bent. wat ik er van begrijp is het zo dat wanneer je een collectie tweetakten hebt staan je heel veel geld kwijt gaat zijn om die allemaal binnen de gemeente rond te laten rijden. maar het moment dat je je tweetakt brommer opvoert en omkeurt naar motorfiets is er niets meer aan de hand.

weet even niet meer waar ik het gelezen heb, maar de gemeente wilt het hele gebeuren gaan controleren door middel van "scanpalen" die om de zo veel tijd worden verplaatst. het kenteken wordt gescand en zo kan er gelijk worden gekeken door een computer of dat kenteken de stad in mag. het hele gebeuren is in ieder geval een hoop gedoe en aan alle kanten scheef. het lijkt me moeilijk te controleren en heel veel mensen worden geforceerd een nieuwe brommer te kopen, wat dat dan wel niet aan uitstoot produceert... de gemeente legt het probleem gewoon ergens anders neer.

https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/ve ... ietsen.htm hier het 4takt verhaal van de gemeente. ik vraag me alleen nog af hoe het dan zit als je een dagje naar de stad wilt terwijl je in een aangrenzende gemeente woont?
nasi is meer mijn ding

Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 269
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Milieu-zone Den Haag

Bericht door SeeWhy50 »

ik vraag me alleen nog af hoe het dan zit als je een dagje naar de stad wilt terwijl je in een aangrenzende gemeente woont?
Volgens mij kan iedereen een ontheffing aanvragen. Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die buiten Den Haag wonen en in Den Haag werken en op de scooter naar het werk gaan .
Maar ja, of je nou een ontheffing wil aanvragen voor af en toe een keer de stad in...
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

Plaats reactie