Honda cb blok

Hier kun je praten over je honda.
mr.Lux
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jan 2014 22:02
Bezit: Hoop oud ijzer..
Locatie: Heeze

Re: Honda cb blok

Bericht door mr.Lux »

Rommel .Mislukte probeersel ...Sorry wil niet negatief zijn maar dit is voor de oudijzer boer ...

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda cb blok

Bericht door butt head »

cor schreef: 01 okt 2020 08:57 Oké, maar wat voor voordelen geeft dat?
twinspark zou voor een betere ontbranding van het brandstof mengsel moeten zorgen om dat je op 2 plekken het te gelijk aan steekt.
al zie je tegenwoordig maar weinig tot geen fabrikanten dit gebruiken.
waarschijnlijk een kosten plaatje en een opbrengst kwa vermogen dat het niet interessant is

als je houd van heel veel fijn afstellen kan je er misschien is een minimaal beetje vermogen mee winnen.


dit is de eerste keer dat ik het op een cb blokje zien. voor de liggende cilinder blokken zie je het vaker onderandere bij de c310/320/c100/110 blokken maar ook voor de ss50 en consoorten daar zie je van takegawa nog wel eens van zulke setjes voorbij komen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda cb blok

Bericht door NIX »

Het helpt bij hele grote cilinders waar de bougie niet in het midden zit. Bij Harleys kan met twinspark de ontsteking flink later gezet en trilt de motor aanzienlijk minder en is een stuk zuiniger en heeft meer koppel en pk. Het vlamfront dat anders 12 of 13cm of meer moet overspannen wordt dan gehalveerd. Bij een mini cilindertje als een CB ga je er niets mee winnen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Honda cb blok

Bericht door gerbrandicus »

hypercub schreef: 01 okt 2020 18:46 lijkt idd een huisvlijt twinspark. alleen een tweede pick-up kan ik niet helemaal plaatsen. `t is maar een 1-pitter.
Ohja je hebt gelijk. Tweede pickup zou nonsens zijn. Grondplaat die er nu op zit heeft ook puntje natuurlijk, dus wie weet werd die gewoon gebruikt.
Misschien had deze knutselaar wel een compressor in de planning staan?

Plaats reactie