Honda Amigo project
Geplaatst: 17 jul 2020 22:34
Hallo mede Honda liefhebbers, sinds kort ben ik ook de trotse eigenaar van een 4 takt Honda.
Mijn eerste brommer was een MT5 waarvan ik spijt heb die ooit verkocht te hebben, een foto daarvan zal ik nog delen.
Nu bijna 30 jaar later begon het weer te kriebelen, lekker op de brommer rustig toeren met vrienden. Vorig jaar een Puch MS50 gekocht maar ik miste toch iets. Een vriend van me heeft een SS50 en die plofte zo lekker dus op zoek naar een 4 takt.
Vorige week een oude Amigo gekocht met opknapwerk, gelukkig was er een vriend die mee wilde rijden met een oldtimer Citroen combo zodat de brommer mee naar huis kon.
De brommer zag er niet uit, was slecht zwart overgespoten, roest, niet starten, noem het maar op maar voor €150,- toch de gok gewaagd. Meteen de kans om nog wat te leren sleutelen. (gelukkig helpt een vriend me hierbij )
Na alles schoongemaakt te hebben, nieuwe bougie, nieuwe benzine en veel gesleutel hem lopend gekregen.
Tijdens de eerste testrit kwam ik niet boven de 30 uit en het achterwiel zwabberde alle kanten op, geen lagers meer in het achterwiel....maar hij loopt in ieder geval. De volgende dag de hele brommer uit elkaar gehaald om opnieuw te spuiten.
Graag wil ik dit project met jullie delen en hopelijk kunnen jullie me af en toe van wat tips voorzien.
Mijn eerste brommer was een MT5 waarvan ik spijt heb die ooit verkocht te hebben, een foto daarvan zal ik nog delen.
Nu bijna 30 jaar later begon het weer te kriebelen, lekker op de brommer rustig toeren met vrienden. Vorig jaar een Puch MS50 gekocht maar ik miste toch iets. Een vriend van me heeft een SS50 en die plofte zo lekker dus op zoek naar een 4 takt.
Vorige week een oude Amigo gekocht met opknapwerk, gelukkig was er een vriend die mee wilde rijden met een oldtimer Citroen combo zodat de brommer mee naar huis kon.
De brommer zag er niet uit, was slecht zwart overgespoten, roest, niet starten, noem het maar op maar voor €150,- toch de gok gewaagd. Meteen de kans om nog wat te leren sleutelen. (gelukkig helpt een vriend me hierbij )
Na alles schoongemaakt te hebben, nieuwe bougie, nieuwe benzine en veel gesleutel hem lopend gekregen.
Tijdens de eerste testrit kwam ik niet boven de 30 uit en het achterwiel zwabberde alle kanten op, geen lagers meer in het achterwiel....maar hij loopt in ieder geval. De volgende dag de hele brommer uit elkaar gehaald om opnieuw te spuiten.
Graag wil ik dit project met jullie delen en hopelijk kunnen jullie me af en toe van wat tips voorzien.