alles over de honda cb 50

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
filip
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2017 21:31
Bezit: nu nog alleen maar een moby

alles over de honda cb 50

Bericht door filip »

beste,

Ik zou heel graag in de nabije toekomst een honda cb50 willen kopen. Maar vooraleer ik dat doe zou ik graag wat kennis willen opdoen over deze bromfiets.
Met kennis bedoel ik eigenlijk alles bv. alle soorten modellen, het motorisch aspect van de bromfiets, 4 bak/ 5bak,....
Weet er iemand een site waar ik dit allemaal kan vinden ?

Ik vraag dit aan jullie omdat ik zelf weinig informatie kan vinden op het internet.

mvg,filip

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1310
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: alles over de honda cb 50

Bericht door ildert »

hoi flip,

ik denk niet dat je dat op 1 site gaat vinden, en dat je je info bij elkaar moet zien te harken.
Ik kan je wel wat basis info (en detail ook, maar dat ga ik hier niet allemaal opschrijven) geven wat je wellicht kunt gebruiken om verder zelf wat gerichter te zoeken.

even los van de jaren 60 ss/cd modellen die her en der verkocht zijn onder de naam cb50
zijn er in hoofdlijnen 2 modellen cb50 geweest tw. de cb50k1 en zijn opvolgers cb50j(/x/f) en s

de cb50k1 herken je aan de ss50-look tank en chrome spatborden. het blok is in basis het zelfde als de latere modellen
maar is duidelijk anders. ik heb er nooit een gehad, maar ik denk niet dat er motorisch veel uitwisselbaar is met de
latere modellen. wel al 5bak en koppeling op de bak. Ik denk vooral verkocht in japan en general export, dus geen land specifieke uitvoering zoals later met de cb50j modellen


Afbeelding

de cb50j is het modernere broertje/zusje van de cb50k1. Strakkere tank, veel kunstof delen en standaard een schijfrem.
In japan was deze cb cb50jx (en na '80 cb50s) genaamd en was standaard voorzien van 5bakblok, single seat etc.
De cb50j is in europa veel geleverd in duitsland als cb50j met een vierbak en wat uiterlijke verschillen tov japanse model. met name het zadel is een opvallend verschil, maar de verlichting is ook behoorlijk anders.
Motorisch is tov het japanse model de bak anders, onsteking, kop, nokkenas en carb plus het inlaat/uitlaat traject.
Daarnaast is deze cb in belgie ook als cb50f geleverd met daarop veel van de japanse onderdelen zoals 5bak en zadel met net weer een beetje anders dan de japanse modellen. (met name verlichting, inlaat en tellers)
In engeland is een variant geleverd die hier op lijkt, maar verschilt in details (tellers e.d.)
de cb50s is met name in japan verkocht denk ik, hoewel ik hem ook wel in engeland tegenkom, en heeft naast
wat andere kleuren met name een ander zadel, tellers, verlichting, hydraulische schijfrem en niet te vergeten zwarte tellers :)

cb50jx japan
Afbeelding
cb50j duitsland
Afbeelding
cb50f belgie
Afbeelding
cb50s japan
Afbeelding

veel succes en plezier met zoeken!

bij cmsnl.com kun je de detail verschillen in exploded views en part nummers bekijken en natuurlijk de onderdelen los bestellen :)
op cy50.de is veel documentatie (werkplaatshandboeken ook) van de motorische verschillen tm 100cc te vinden
op yahoo.auctions.co.jp vind je japanse onderdelen (zadels, uitlaten etc)
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: alles over de honda cb 50

Bericht door nielspbr »

Let op dat de voorrem goed werkt, Er zit ergens in de mechanische remklauw een onderdeeltje dat niet meer leverbaar is.

filip
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2017 21:31
Bezit: nu nog alleen maar een moby

Re: alles over de honda cb 50

Bericht door filip »

beste,

dank u !!!

mvg, filip

Plaats reactie