euro 95 E10

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4017
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: euro 95 E10

Bericht door wim V8 »

Ik heb nog nooit last gehad hoor met 95 en ethanol-meuk.
Altijd is het bij anderen, en vooral op forums wordt geschreven hoe slecht het allemaal is.

Mijn mobylette start na 3 jaar met een vol tankje 95, 1:50 gemengd na 3 meter rennen.
Een pf50 met een vol tankje 95 start na 10 sec. fietsen op de standaard gewoon na 3 jaar.
Uiteraard waren de vlotterbakjes geleegd, de mobylette kan je gewoon laten draaien tot ie stopt, bakje is dan echt leeg.
De pf50 kan je aftappen via het slangetje en schroef onder de vlotterkamer.

Maar dat is niet speciaal vanwege de moderne benzine dat moest vroeger ook al.
Hoe erg was het met de jaren '70-'80 benzine om na één winter al die opgedroogde benzine in je carburateur te hebben,
die bruine laag verrubberde troep door je hele carburateur.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2547
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: euro 95 E10

Bericht door MrSinga »

ik heb gezien wat aspen voor voordelen heeft in machines. Voor de prijs ga ik het niet laten om het niet te doen.

Maar die 95E10 gebruik ik niet. Tankjes met tankcure kunnen er niet tegen, de ethanol lost het product helaas op. (helaas zit het in veel A/J1 tankjes omdat die wegrotten als ze droog weggelegd worden met miniscule gaatjes tot gevolg waardoor de verf van een net gelakte tank lost :( Moest voor m'n neef een tank doen, naar vosschemie geweest: nieuw product omdat dit wel tegen de ethanol kan. Prijs is er helaas ook niet meer naast zo.

verbruik in m'n MSX is ook niet beter te noemen met 95e10. Hoger verbruik dan 98 te tanken. En ja, ik deed met m'n vorige MSX 85km/daags, dus als ik op een tankje vlot 250km doe of 220km is dat wel een groot verschil.

Plaats reactie