Particuliere onderdelenverkoop

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Particuliere onderdelenverkoop

Bericht door René »

Waar kan ik tegenwoordig de tweedehands onderdelen vinden? Veel kanalen lijken een beetje opgedroogd. De verkoophoek hier is zowat leeg. Op Marktplaats staat ook maar weinig. Staat op alles op Facebook dan? Daar kan ik eigenlijk ook weinig vinden. Of zit ik gewoon in de verkeerde groepen te kijken?

Iemand tips?

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Particuliere onderdelenverkoop

Bericht door NIX »

Alles is opgekocht door 'verzamelaars' en orineukerds, kost een fortuin en ligt binnen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Particuliere onderdelenverkoop

Bericht door butt head »

probeer gewoon is een paar gezocht advertenties te plaatsen.

maar inderdaad onder delen worden moeilijker en vaak ook belachelijk duur. daar werk ik ook bij sommige delen wel aan mee.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Particuliere onderdelenverkoop

Bericht door gerbrandicus »

Het loont gewoon niet meer om shit te koop te zetten dus veel mensen nemen misschien de moeite niet meer. Je moet maar net diegene treffen die het nodig heeft en dan maakt het eigenlijk weinig uit wat het kost, want die persoon weet hoe moeilijk de spullen te vinden zijn. Dat is mijn ervaring. Soms leur je maanden met veel te goedkope shit en soms betaalt iemand een dikke prijs voor iets dat je net te koop zet.

Wat zoek je? Monkey frame heb ik niet voor je, maar veel andere zooi wel. Als de juiste persoon erom komt (jij bv) dan mag het allemaal voor redelijke prijzen weg.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Particuliere onderdelenverkoop

Bericht door René »

Het viel me heel erg op dat er zo weinig spul nog te koop staat. Dus vroeg me vooral af of het tegenwoordig niet verplaatst was naar andere delen van het internet. Maar blijkbaar dus ook niet echt.

Vind het wel jammer. Lekker internet afstruinen naar onderdelen was vroeger (wel zo'n 10 jaar geleden in mijn geval) wel onderdeel van de hobby.

Gelukkig kan het nog wel bij Kjell.

Qua onderdelen ben ik nu op zoek naar C90 onderdelen. Zal er ff een gezocht advertentie voor maken.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Particuliere onderdelenverkoop

Bericht door MrSinga »

Het is een ramp geworden. Sommigen willen ook niet aan een normale prijs verkopen

Adriano33
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 dec 2017 20:10
Bezit: AGM Caferacer 50.

Re: Particuliere onderdelenverkoop

Bericht door Adriano33 »

Mjah...... dit klinkt erg bekend.
Ookal ben ik hier dan wel de newby, maar qua een andere hobby van me gebeurt het precies hetzelfde.
De onderdelen kom je nog maar zelden op bepaalde sites tegen, mede doordat het haast niet meer haalbaar is ivm kopers in een specifieke markt.
In dit geval dus om een bepaald merk/type, wat al jaren uit productie is zeg maar.
Hierbij heb je dus al snel het fenomeen dat men nog maar zelden iets op marktplaats oid zet.

Indien men onderdelen zoekt, dan is men eigenlijk aangewezen op gezocht adverts.
Is niet negatief bedoeld, maar gebeurt vaak genoeg dat men toch tegenwoordig via de "gezocht" route de nodige onderdelen koopt/vind.

Tevens is het door het internet allemaal wat internationaler geworden, waarbij men dus ook snel ff over de grens gaat kijken.
Dat van "ff over de grens" is dan vrij zacht uitgedrukt, want voor onderdelen kijk ik persoonlijk zelfs nog wat verder dan bijv. de NL/BE en de NL/BE grenzen.
En heel soms kan men dan de mazzel hebben dat je dan zelfs nog aan een partijtje nos (new old stock) onderdelen kan scoren, wat altijd leuk is als je net wat specifieke originele onderdeeltjes zoekt.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Particuliere onderdelenverkoop

Bericht door Dennoz »

Stoppertjes bij de lokale supermarkt
Hop hop gas dr op

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Particuliere onderdelenverkoop

Bericht door butt head »

Adriano33 schreef: 25 dec 2017 15:48 Mjah...... dit klinkt erg bekend.
Ookal ben ik hier dan wel de newby, maar qua een andere hobby van me gebeurt het precies hetzelfde.
De onderdelen kom je nog maar zelden op bepaalde sites tegen, mede doordat het haast niet meer haalbaar is ivm kopers in een specifieke markt.
In dit geval dus om een bepaald merk/type, wat al jaren uit productie is zeg maar.
Hierbij heb je dus al snel het fenomeen dat men nog maar zelden iets op marktplaats oid zet.

Indien men onderdelen zoekt, dan is men eigenlijk aangewezen op gezocht adverts.
Is niet negatief bedoeld, maar gebeurt vaak genoeg dat men toch tegenwoordig via de "gezocht" route de nodige onderdelen koopt/vind.

Tevens is het door het internet allemaal wat internationaler geworden, waarbij men dus ook snel ff over de grens gaat kijken.
Dat van "ff over de grens" is dan vrij zacht uitgedrukt, want voor onderdelen kijk ik persoonlijk zelfs nog wat verder dan bijv. de NL/BE en de NL/BE grenzen.
En heel soms kan men dan de mazzel hebben dat je dan zelfs nog aan een partijtje nos (new old stock) onderdelen kan scoren, wat altijd leuk is als je net wat specifieke originele onderdeeltjes zoekt.
daar noem je ook een site waar het ook niet meer leuk is om iets te koop aan te bieden.
of je heb van dat volk dat niet wil betalen. of ze laten het om een euro mis lopen. of ze bieden minder als het helft op moeilijke/zeldzame onderdelen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Adriano33
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 dec 2017 20:10
Bezit: AGM Caferacer 50.

Re: Particuliere onderdelenverkoop

Bericht door Adriano33 »

Was ook maar ff een voorbeeldje buttboxer. ;)
Ik zet zelf ook nog maar amper wat op marktplaats, ook mede door het niet nakomen van afspraken vanaf de andere kant.
Dus been there, done that zeg maar.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Particuliere onderdelenverkoop

Bericht door MrSinga »

Dat is hetzelfde met sites als 2de hands ed. Maar zelfs fora zijn zo. Je moet een hogere projs zetten om toch iets terug te krijgen

Plaats reactie