Honda ss50 cilinder verwisselen

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
TammoPas
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2017 17:52
Bezit: Honda ss50

Honda ss50 cilinder verwisselen

Bericht door TammoPas »

Hoi ik ben opzoek naar een Honda ss50,
Ik zag een mooie maar hier zit nog een 80cc op.
Hij heeft de 50cc cilinder nog en die wil ik erop zetten, er zit alleen een een blok op wat een combinatie is van een ss50 en c90.
Weet iemand of ik daarop de 50 cc kan zetten of dat ik dan nog het blok moet aanpassen?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda ss50 cilinder verwisselen

Bericht door nielspbr »

80cc? Ik ken wel 85,88(korte slag) en 86(c90 lange slag)

Het ligt een er een beetje aan welke c90 onderdelen er in dat ss blok zijn verwerkt.
Indien de originele krukas erin zit ben je met een pakkingset en de originele 49cc cilinder, zuiger en kop klaar.

Als de c90 kruk is ingebouwd mag je het hele blok gaan splitsen om de krukas te vervangen voor eentje met de originele slag. (en de juiste cilinderstuds en korte nokkenasketting te plaatsen. De 50/70 cilinders zijn korter als de c90 cilinder.)

Ik hoop voor je dat de verkoper naast de originele cilinder de kop (en eventueel de zuiger) ook nog heeft.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Honda ss50 cilinder verwisselen

Bericht door gerbrandicus »

En hoe kun je dat nou aan de buitenkant zien? De makkelijkste methode is dat de cilinder bij een SS50 63mm hoog hoort te zijn, ongeacht of het 50cc is, 70 of 85cc korte slag. C90 heeft lange slag en heeft ook een hogere cilinder, 69mm. Bedenk dat de cilinder van onze blokken horizontaal ligt, dus je meet horizontaal. Meet aan de linkerkant van het motorblok (de kant van het schakelpedaal) de afstand tussen de bovenkant cilinder (links) en het carter (rechts). 63mm betekent dat je relatief goedkoop kunt ombouwen naar 50cc. 69mm betekent dat je het blokje kunt verkopen voor een mooie prijs en dan moet je daar weer een 50 blokje voor terug kopen.

Plaats reactie