Pagina 1 van 1

Verschil OT/NT

Geplaatst: 01 aug 2017 21:55
door BrMaarten
Hallo allemaal,

Ik ben nu al een paar weken aan het mee lezen op het forum, maar toch snap ik nog steeds niet wat het verschil is tussen OT en NT?
Heeft het iets met de lichten te maken? Of heb ik dat ook al fout begrepen? Zijn er nog andere verschillen?

Mvg Maarten

Re: Verschil OT/NT

Geplaatst: 01 aug 2017 22:21
door nielspbr
jein, er is ook nog TT

lengte en vorm zuiger
drijfstanglengte
kruktapvorm
vorm verbrandingskamer
klepgrootte

en nu ga ik ff zoeken, zal vast eerder zijn langsgekomen.

Hier in ieder geval een stukje over carters en koppen: viewtopic.php?f=58&t=23213
oliepompen: viewtopic.php?f=58&t=22963

Re: Verschil OT/NT

Geplaatst: 01 aug 2017 22:41
door NIX
Oud type en nieuw type. Is qua blok vooral de set krukas (drijfstanglengte)-zuiger-kop die bij elkaar horen. GB2 en GK4 zijn NT.

Re: Verschil OT/NT

Geplaatst: 01 aug 2017 22:58
door BrMaarten
Dat is al een pak duidelijker, bedankt! Dan was ik dan toch al in de juiste richting ;)

Re: Verschil OT/NT

Geplaatst: 03 aug 2017 17:55
door gerbrandicus
NIX schreef:Oud type en nieuw type. Is qua blok vooral de set krukas (drijfstanglengte)-zuiger-kop die bij elkaar horen. GB2 en GK4 zijn NT.
GB2 is TT zou ik zeggen.
Het is het vermelden waard dat OT en NT wordt gebruikt voor zowel blokken als brommers. Een OT C50 is het oude 6v model met de losse tank zoals dat oa in NL is geleverd. TT (tussentype) heeft tank in frame, 12v cdi ontsteking maar nog wel ronde vormen. NT heeft vierkante vormen.

Re: Verschil OT/NT

Geplaatst: 05 aug 2017 19:55
door BrMaarten
Bedankt!