chassisnummerplaatje

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
jensvw
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2017 21:50
Bezit: honda dax

chassisnummerplaatje

Bericht door jensvw »

beste liefhebbers,

ik heb een probleem, ik ben een motodax project aan het bouwen, ik heb een kader met papieren, het chassiskentekenplaatje heb ik niet in mijn bezit, nu laat ik het kader spuiten, spuit die idioot het chassisnummer volledig weg onder de lak dus niet meer zichtbaar..wat is jullie mening om dit het beste op te lossen, ik heb natuurlijk geen zin om de paintjob van 200 euro weg te schuren om het chassisnumer terug zichtbaar te maken, kan je bv aan een blanco plaatje komen en die nummer zelf inkloppen om dan terug op het chassis te monteren, de reden dat ik persee het chassisnummer terug wil kunnen aantonen is omdat ik papieren van "verlies documenten" moet aanvragen om het kader op een correcte manier in te schrijven, en daarvoor moet ik bij de politie met de originele papieren en kader met nummer kunnen voorleggen. Zelf de nummers terug inkloppen in het chassis mag volgens de wet ook niet heb ik ergens gelezen..
iemand die mij raad kan geven ivm dit irritant probleem..
thx!
go hard or go home.. 8-)

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: chassisnummerplaatje

Bericht door wim V8 »

Honda heeft toen altijd chassisnummers mee gespoten, dus dat is goed gedaan. Alleen zijn de cijfers in dit geval waarschijnlijk niet diep genoeg schoongemaakt, dus misschien je eigen fout, net wie de voorbewerking voor zn rekening nam.

Je kan met een scherp stanleymes een mooi kadertje rond het chassisnr insnijden, diep in de lak tot aan het staal.
Goed dik afplakken rond het ingesneden randje, en dan de lak weg tikken, schrapen, dus met zo'n schrapertje met stanleymes,
of scherpe houtbeitel. Van het gesneden randje af snijden, dus niet er naar toe!

Voorzichtig schoon schuren, blanke lak er over. Klaar.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: chassisnummerplaatje

Bericht door *Adriaan* »

.
Bijlagen
ik denk dat wim dit bedoelt?
ik denk dat wim dit bedoelt?

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: chassisnummerplaatje

Bericht door Dennis »

Of met ducktape oid zo'n omkadering afplakken rond het nummer, en voorzichtig lokaal glasparelstralen.
Dan ben je de lak netjes kwijt. En niet je nummers als het goed is. Ik heb wel zo'n lokaal glasparel pistool.
Als jij met je VW naar mijn loods komt, help ik je :D
''UNOX MAN''

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: chassisnummerplaatje

Bericht door butt head »

ik heb ooit voor het poedercoaten een stukje isolatie tape over het framenummer geplakt. toen had het frame nog geen kenteken.
voor het stralen had ik het nummer al kaal gemaakt ook in de groeven maar ik vond hem niet mooi zicht baar toen.
na het stralen is het tapje er op blijven zitten ook met het coaten.
toen ik hem terug kreeg zat het tapje er nog op en het nummer was heel goed zichtbaar door het bakken van de coating is het tape goed in de groef van het nummer getrokken waar door het beter zichtbaar was.
ik heb toen de gok genomen om met het tapje over het nummer naar het rdw te gaan. en wat denkje?
goedgekeurd of de keurmeester er op gelet heeft ik weet het niet maar nu 8 jaar na dato zit het tapje er nog op.


@ topic starter is vrees dat er voor jou maar 1 ding op zit en dat is het nummer weer kaal maken.
type plaatjes voor een dax heb ik zelden tot nooit gezien.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie