Brommer op Rollerbank

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
KPR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc

Brommer op Rollerbank

Bericht door KPR »

Hallo,

Vandaag is mijn brommer gecontroleerd op de rollerbank. Dit was een controle van de Belgische Politie op onze school.
Ze hadden van die kleine rollerbankjes met de rollers in het midden en 2 rollers aan weerszijde van de band (wanneer de brommer er op staat) deze rollers draaien mee wanneer de band de zijkant raakt. Dit was bij mij dus het geval. De agenten hebben hem volgen mij niet echt in het midden gezet. Het moest allemaal snel snel dus het zij zo.
Nu zie ik thuis dat de band aan de kant waar de band dus die rollertjes raakt wat afgesleten is. Op het randje van het raakoppervlak van de band en de zijkant. Mijn vraag was dus of dit niet slecht voor de band of misschien zelfs slecht voor de achter brug is. (Dat de band tegen die rollertjes aan heeft gereden) want aan de slijtage te zien heeft de band er redelijk hard tegen geschuurd. Ik vraag me ook af of ik minder grip heb hierdoor. Ik neem de bochten vrij plat als dat kan en ik wil niet wegschuiven natuurlijk.
Heeft iemand hier verstand van?
Laatst gewijzigd door KPR op 19 apr 2019 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Brommer op Rollerbank

Bericht door Ben C50 »

Maakt niet uit, zolang er geen bewapening van je band zichtbaar is en er geen scheurtjes in zitten, zul je er weinig van merken en is het niet gevaarlijk. Zolang de ronding van de band en het profiel niet echt veranderd zijn, kan je nog steeds knee-down door de bocht.

Foto?

Achterbrug zal er niet direct onder vandaan vallen als je band wat geschuurd heeft.

Wel vervelend dat ze bij je op school komen.

KPR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc

Re: Brommer op Rollerbank

Bericht door KPR »

Ben C50 schreef:Maakt niet uit, zolang er geen bewapening van je band zichtbaar is en er geen scheurtjes in zitten, zul je er weinig van merken en is het niet gevaarlijk. Zolang de ronding van de band en het profiel niet echt veranderd zijn, kan je nog steeds knee-down door de bocht.

Foto?

Achterbrug zal er niet direct onder vandaan vallen als je band wat geschuurd heeft.

Wel vervelend dat ze bij je op school komen.

Oke dankjewel! En ik probeer vanavond een foto te sturen. Hij reed trouwens 58 ontbelast en met mij er op 35. Geen idee hoe dat kan. Op de weg gaat hij ongeveer 55 met mij er op, maar het heeft me heel wat ellende bespaard hahah.

Plaats reactie