Honda C50 vs. C50AT

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Sann
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Honda C50 vs. C50AT

Bericht door Sann »

Beste,

Ik heb hier het een en ander over opgezocht maar kon niet vinden wat ik zocht, vandaar een nieuw onderwerp.

Ik ben aan het kijken naar een honda C50. Nu zag ik onlangs een C50 AT voorbij komen op marktplaats. Het verschil tussen semi-automatisch en vol automatisch begrijp ik. Maar ik weet niet of er echt verschil zit in levensduur van het blok. Deze heeft namelijk 10.000 mijl op de teller, ongeveer 16.000 km. Het blok is nog origineel en niet open geweest, volgens eigenaar.

Linkje: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... nberichten

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit een goede type brommer is qua levensduur? Of zijn reserve onderdelen beperkt verkrijgbaar? En is het even betrouwbaar als de semi-automatische variant? Of waar moet je op letten bij zo'n brommer?

Groeten,

Sann
er is altijd een beun oplossing

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Honda C50 vs. C50AT

Bericht door Soop »

Het is iig een hele nette brommer.
Het hangt er ook een beetje vanaf wat je met de brommer wil.

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3998
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Honda C50 vs. C50AT

Bericht door wim V8 »

Een originele Honda is altijd wel goede kwaliteit.
Dat er dingetjes versleten of bijna versleten kunnen zijn spreekt voor zich met tweedehands spul.
Als je zelf kunt sleutelen wordt het nooit echt te duur.
Onderdelen voor deze zijn er genoeg over de hele wereld, ook deze variant is veel verkocht.
Als deze niet bevalt, een Honda kan je altijd makkelijk weer verkopen met weinig/geen verlies.
Als je het leuk vindt gewoon doen.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Sann
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Honda C50 vs. C50AT

Bericht door Sann »

Bedankt voor jullie reacties. Soop, ik ben van plan een toer tocht te doen met een groep vrienden. Zal ongeveer 3000km zijn. Ik heb eerder al een rit gemaakt naar Noorwegen op een puch, dat was iets van 3500km. Ik kan best wel sleutelen, alleen ben ik op zoek naar iets betrouwbaars. Tweetakt is daarin goedkoop en simpel, mijn ogen zijn gericht op de 4takt vanwege de duurzaamheid van de blokjes. En dan vooral de Honda blokjes.
er is altijd een beun oplossing

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Honda C50 vs. C50AT

Bericht door hypercub »

De AT is best betrouwbaar, alleen verschillende onderdelen van de automatische versnellingsbak zijn niet meer te krijgen. De koppelingsschoentjes kan je nog opnieuw van voering voorzien, maar de rest niet. Het gaat zo te zien om een mooi exemplaar, als dat je aantrekt zou ik `m sowieso kopen. je kan er altijd nog een conventioneel C50 blok onder hangen, iets wat ik aanraad als je er 3000 km mee gaat toeren.
op www.cmsnl.com kan je een hoop info vinden over de binnenkant van het blok:
http://www.cmsnl.com/honda-c50la-cub-19 ... partslist/
Life is too short for lousy coffee.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Honda C50 vs. C50AT

Bericht door René »

16.000 km op een ori blok. Dat is toch bijna niks...?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Honda C50 vs. C50AT

Bericht door hypercub »

Klopt, maar de koppelingsschoentjes...
Life is too short for lousy coffee.

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3998
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Honda C50 vs. C50AT

Bericht door wim V8 »

Verkocht. Aan Sann?

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Honda C50 vs. C50AT

Bericht door ceedee »

Mijn ervaring is dat een AT bak rond de 30.000 km kuren gaat vertonen, en een 'gewone" bak minstens het dubbele mee gaat zonder problemen, het is een beetje een kwestie van afwegen, AT-blokken zijn ook een stuk goedkoper dan een bv een TT ceeblok.
En, zoals al aangegeven hierboven, onderdelen worden schaars.

Plaats reactie