Innova 125

Hier kun je praten over je honda.
jwb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2016 20:16
Bezit: Innova 125
Locatie: Hillywood

Innova 125

Bericht door jwb »

Hallo 4takters, ik zit aan een c90 te denken voor woon werk verkeer maar nou zagnik ineens een anv 125 innavo.
Wat vinden jullie van een innnova?

Ik vind hem niet zo mooi maar wel modern en elektr start en schijf voor.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Innova 125

Bericht door gerbrandicus »

Die nieuw type dingen zijn fijne fietsen. Ik rijd zelf op een Honda Wave 110 (carburateur model), dat is echt niet te vergelijken met oud type spul. Dit rijdt echt zo ontzettend strak en comfortabel. Ook remt het super, rammelt het (vrijwel) niet en alles werkt gewoon soepel en storingsvrij, sterke verlichting enz.
Heb je de Wave 110i ook gezien? Die kost in NL incl kenteken 2000 euro. Heeft gietwielen, dus geen gezeur met roestende velgen en spaken. Ook wel fijn.

jwb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2016 20:16
Bezit: Innova 125
Locatie: Hillywood

Re: Innova 125

Bericht door jwb »

Idd de wave 110 ook een leuk ding. Als ik goed lees lijkt die op de bekende blokjes maar de innova ander blokje. Niet meer in Japan gemaakt allebei denk ik ...?

jwb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2016 20:16
Bezit: Innova 125
Locatie: Hillywood

Re: Innova 125

Bericht door jwb »

Mmar ze zien er niet zo tof meer uit als een Ceetje... Das wel jammer.

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Innova 125

Bericht door wim V8 »

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Innova 125

Bericht door gerbrandicus »

Die SMC dingen zijn kwalitatief niet te vergelijken met een Honda. Je krijgt waar je voor betaalt.
Innova heeft inderdaad een ander blok dan het C50-type blok. Past ook niet onder een C bijvoorbeeld. Een Wave 110 carburateur blok past wel onder C, SS enz, maar de 110i is weer wel een apart blok dat ook niet meer onder oud type spul past. Wel zijn ze voor de Wave 110i weer teruggekeerd naar de oud type oliepompaandrijving vanaf de distributieketting. Vind ik juist weer een stapje terug, maar het zal wel een reden hebben. Anyway, de 110 en 125 injectieblokken zijn compleet anders dan OT blokken en zijn gemaakt in Thailand (mijn Wave ook trouwens).

jwb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2016 20:16
Bezit: Innova 125
Locatie: Hillywood

Re: Innova 125

Bericht door jwb »

Dank voor de info allen. Ahaa in thailand ok, is er iets te zeggen over de kwaliteit, is het ouderwetse Honda kwaliteit? Smc heb ik niet zulke goede dingen over gelezen, das niet wat ik zoek.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Innova 125

Bericht door ciebie »

En een Honda cbf125, zit in dezelfde prijsklasse? Geen idee of dat iets is.

jwb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2016 20:16
Bezit: Innova 125
Locatie: Hillywood

Re: Innova 125

Bericht door jwb »

Dat is idd beetje zelfde prijs tweedehands zie ik, maar wel heel ander model, toermotor zo te zien

wieb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 okt 2012 13:36
Bezit: Honda

Re: Innova 125

Bericht door wieb »

jwb schreef:Dat is idd beetje zelfde prijs tweedehands zie ik, maar wel heel ander model, toermotor zo te zien
Ik kocht een vrijwel nieuwe Innova in Duitsland. Ik vind dat je heel wat waar voor je geld krijgt. Niet te vergelijken met al dat oude spul.
Is beter afgewerkt dan de latere Wave 110i, waarvan ik de gietwielen en de open kettingkast een nadeel vindt.
Rijdt stuurt, schakelt, remt perfect. Zadel is wel wat hard en glad. Hele soepele motor met redelijk vermogen. Een "echte" motorrijder met 500cc plus vindt het natuurlijk speelgoed. Vooral geschikt voor de stad en secundaire wegen en hier en daar met gepaste snelheid een stukje bromfiets pad. Ik zie de Innova meer als een mogelijkheid om legaal een snelle bromfiets te berijden, ik rij niet graag met zon lichte motorfiets op de snelweg. Een aanrader voor wie 100km/u wel genoeg vindt.

jwb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2016 20:16
Bezit: Innova 125
Locatie: Hillywood

Re: Innova 125

Bericht door jwb »

Even een technisch vraagje qua opvoeren van zo een innova. Er is een caburateur versie en een injectie versie. Hoe werkt dat eigenlijk met een grotere cylinder plaatsen, bij de caburateur versie monteer je meestal een grotere carburateur.
Maar hoe werkt dat nou eigenlijk met een injectie.....?

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Innova 125

Bericht door Daan1508 »

Als je geluk hebt is de inspuiting slim genoeg om door aan de toename van lucht meer brandstof in te spuiten, maar ik geloof dat het verhaal met de MSX125 (vergelijkbare inspuiting denk ik) is dat de inspuiting niet (genoeg) corrigeert en het spul vooral veel te arm loopt...

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Innova 125

Bericht door gerbrandicus »

De bekende merken leveren ook ECU's.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Innova 125

Bericht door apae01 »

Ik zou eerder denken dat je dan een grotere injector moet monteren. Dan spuit je met dezelfde stuurtijden van de ecu meer brandstof in: eigenlijk precies hetzelfde als een grotere sproeier bij carburateurs.
In the beginning there was nothing, which exploded.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Innova 125

Bericht door nielspbr »

Voor de msx zijn er gewoon kits inclusief ecu, zie de opmerking van gerbrandicus.

Bij de grotere cilinderinhouden komen ook vaak een grotere throttlebodie en injector (en ecu).

Je kan natuurlijk ook je 125je vervangen door een 204-4v of 238-2v (finbro).

Plaats reactie