Aantal vragen
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Aantal vragen
Met een beetje zoeken moet je tussen de 500 en 700 euro een goed werkende, maar niet mooie CB in duitsland kunnen vinden. Via ebay of mobile. Dan moet je 'm natuurlijk nog wel halen: kilometers kosten de meeste mensen ook geld. Keuring kost even onder de 200 euro. Zorg dat je papieren erbij hebt, of een goede kennis die je met een verkoopverklaring kan helpen.
Viertaktschuur heeft er ook eentje, voor ongeveer 800 zonder kenteken.
Echt mooie CB's kosten inmiddels ook in Duitsland geld: reken op tussen de 1500 en 2000 euro. Van die twee op speurders vind ik de groene netjes geprijsd, de zwarte te duur.
Viertaktschuur heeft er ook eentje, voor ongeveer 800 zonder kenteken.
Echt mooie CB's kosten inmiddels ook in Duitsland geld: reken op tussen de 1500 en 2000 euro. Van die twee op speurders vind ik de groene netjes geprijsd, de zwarte te duur.
In the beginning there was nothing, which exploded.
Re: Aantal vragen
Bedankt voor alle tips en suggesties, het plan is getrokken. De komende tijd online in de gaten houden en in mei / juni een (het liefst rijdend) niet te verrot CB50je ophalen uit Duitsland. De boel een beetje netjes en rijdend maken voor de RDW, tijdje rond rijden en daarna grondig onder handen nemen
Gezien het een aardig ritje zal worden (natuurlijk leuk!), iemand nog tips om vooraf op te letten of te vragen aan de verkoper? Natuurlijk moeten de originele Duitse papieren erbij zitten. Maar verder? Ik zag al aardige staan voor +/- 500 euro.
PS, ik weet niet of iemand dit weleens heeft gezien: https://youtu.be/M6ZiIYEFex4 , leuke video! De CBtjes in deze video hebben ook erg weinig gekost bij aanschaf.
Gezien het een aardig ritje zal worden (natuurlijk leuk!), iemand nog tips om vooraf op te letten of te vragen aan de verkoper? Natuurlijk moeten de originele Duitse papieren erbij zitten. Maar verder? Ik zag al aardige staan voor +/- 500 euro.
PS, ik weet niet of iemand dit weleens heeft gezien: https://youtu.be/M6ZiIYEFex4 , leuke video! De CBtjes in deze video hebben ook erg weinig gekost bij aanschaf.
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Aantal vragen
Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk ook krijgt waar je voor betaalt. Zijkapjes zijn altijd weg of gebroken en nu schaars (dus duur indien aangeboden) en ook is de ori uitlaat bijna per definitie gaar (dus ook duur) en in elk geval begrensd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Aantal vragen
Aha oke! Zijkapjes zouden niet zoveel uitmaken als ik er een cafe racer van maak (nog niet over uit). Zijn er geen begrensde aftermarket uitlaten?
Wat is duur trouwens, voor zijkapjes?
Wat is duur trouwens, voor zijkapjes?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Aantal vragen
Nieuwe zijkapjes gaan soms voor 150 per stuk, gebruikte zonder scheuren voor ongeveer de helft.
Originele uitlaten die niet gaar zijn kosten ook serieus geld (100-150 euro zie ik regelmatig), onbegrensde opsporen in Japan schijnt voor vergelijkbaar geld te kunnen.
Als je niet hecht aan de exacte look van de originele uitlaat, dan zijn er aftermarket alternatieven, varierend van weinig tot schreeuwend duur.
Werkende voorrem is ook wel fijn, want daar zitten wat spullen in die niet meer leverbaar zijn. Ombouwen naar een hydraulische schijf of trommel kan natuurlijk ook, dat laatste gebeurt veel bij caferacers. Voor de rest zijn er dacht ik niet veel onderdelen die moeilijk zijn (hoewel ik zelf de laatste NOS d-kettingspanner heb gekocht volgens Johannes).
Originele uitlaten die niet gaar zijn kosten ook serieus geld (100-150 euro zie ik regelmatig), onbegrensde opsporen in Japan schijnt voor vergelijkbaar geld te kunnen.
Als je niet hecht aan de exacte look van de originele uitlaat, dan zijn er aftermarket alternatieven, varierend van weinig tot schreeuwend duur.
Werkende voorrem is ook wel fijn, want daar zitten wat spullen in die niet meer leverbaar zijn. Ombouwen naar een hydraulische schijf of trommel kan natuurlijk ook, dat laatste gebeurt veel bij caferacers. Voor de rest zijn er dacht ik niet veel onderdelen die moeilijk zijn (hoewel ik zelf de laatste NOS d-kettingspanner heb gekocht volgens Johannes).
In the beginning there was nothing, which exploded.
Re: Aantal vragen
Oké, dat valt me nog mee allemaal.
Origineel hecht ik inderdaad niet alle waarde aan. Aftermarket zijn er ook gewoon begrensde uitlaten te koop, zodat je er bij de RDW door komt, neem ik aan.
Origineel hecht ik inderdaad niet alle waarde aan. Aftermarket zijn er ook gewoon begrensde uitlaten te koop, zodat je er bij de RDW door komt, neem ik aan.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Aantal vragen
Die begrenzing heb je niet echt nodig: als je een vliegwiel in hebt dat het ontstekingstijdstip verlaat vanaf een bepaald toerental (dit is origineel zo bij de Duitse types, maar de verlating wordt door velen geblokkeerd om de topsnelheid te verhogen), zal je brommertje meer dan voldoende begrensd zijn. Die uitlaat begrenst ook, maar de verlating doet het meeste werk.RayCBX schreef:Aftermarket zijn er ook gewoon begrensde uitlaten te koop, zodat je er bij de RDW door komt, neem ik aan.
Re: Aantal vragen
Dus dan zit je gewoon op de 45 km/u?
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Aantal vragen
Als je die verlating hebt, en de standaard tandwielverhouding, dan: Ja!
Re: Aantal vragen
Mooi! Dan gaan we daar voor Wordt vervolgd, zodra ik een aanschaf heb gedaan.
@apae01, jij begon over de remmen. Wat is daar precies het kritische aan?
@apae01, jij begon over de remmen. Wat is daar precies het kritische aan?
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Aantal vragen
De mechanisch bediende schijfrem heeft niet meer leverbare onderdelen. En ze kunnen wel eens vastzitten.
Re: Aantal vragen
Maar er is online altijd wel iets gebruikts te vinden, toch?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Aantal vragen
Nou, die mechanische schijfrem dus niet echt. Alles behalve dat ene, relatief kwetsbare en niet meer leverbare onderdeel is online prima te vinden, ook gebruikt.
Maar ombouwen naar een andere (hydraulische) schijfrem of trommel is waarschijnlijk het eenvoudigst, als de remzuiger vastzit.
Maar ombouwen naar een andere (hydraulische) schijfrem of trommel is waarschijnlijk het eenvoudigst, als de remzuiger vastzit.
In the beginning there was nothing, which exploded.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: Aantal vragen
Als je tijd hebt om 'm binnenkort op te halen en hij op 't laatst niet gek duur wordt, is dit wel een leuke basis: http://www.ebay.de/itm/Scheunenfund-Hon ... 1400584331?
Moet je alleen niet hechten aan een ori tank, want die zijn al gauw 200 euro in bruikbare staat.
Moet je alleen niet hechten aan een ori tank, want die zijn al gauw 200 euro in bruikbare staat.
In the beginning there was nothing, which exploded.
Re: Aantal vragen
Thanks voor het advies!
Wordt op zeer korte termijn vervolgd, maar ik zeg nog niks concreets
Wordt op zeer korte termijn vervolgd, maar ik zeg nog niks concreets