SMC - marktplaatsadvertentie Super50

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
l.teijsse
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2015 17:45

SMC - marktplaatsadvertentie Super50

Bericht door l.teijsse »

Beste iedereen,

Ik reed voorheen op een tomos rond, nu ben ik om zomaar te zeggen een beetje verliefd geworden op
de Honda c50. Geld voor een goede originele heb ik niet, (ik ben 17).
Toen kwam ik op marktplaats deze advertentie van SMC tegen:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Ik ben van plan om zo'n exemplaar te gaan kopen, hebben jullie misschien enkele tips voor mij, i.v.m het rijklaar maken enz?
andere dingen waarmee ik mijn eigen ervaring en de levensduur van de brommer zo goed mogelijk benut.
Bedankt alvast.

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SMC - marktplaatsadvertentie Super50

Bericht door Soop »

kijk hier even https://www.facebook.com/groups/Super50/ precies dezelfde vraag is daar net behandeld.

Op t forum hier is ook een heel lang topic over de super, even zoekfunctie gebruiken.

Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Re: SMC - marktplaatsadvertentie Super50

Bericht door Mike Mechanic »

Soop schreef:Op t forum hier is ook een heel lang topic over de super;
viewtopic.php?f=8&t=16369
ホンダ

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: SMC - marktplaatsadvertentie Super50

Bericht door wim V8 »

Ja ik heb er eentje. In mei'12 nieuw gekocht. Een Super 100 op motorkenteken, 4 versnellingen halfautomaat. De Super 50 is(was) 3 versnelling half automaat. Maar. Oude voorraad?? Dit lijken gewoon de nieuwe modellen! Dat zie ik omdat deze geen versn.pook hebben en de nieuwe modellen 50, zijn allen volautomaten dus helemaal niet meer schakelen. Dat zou ik even navragen als ik jouw was., tenzij het je niet uitmaakt. Het zijn goed betrouwbare brommers hoor. Netjes inrijden met de(inloop)olie die er al in zit, na 500-1000km nieuwe olie erin, dan op 1500-2000km dat er ook weer uit, en dan gewoon lekker vaak olie verversen, het is maar 1 liter, dus niet duur en het kan geen kwaad.
Ik heb de mijne direct na de aankoop gedemonteerd(het blok bleef in elkaar) en alle schroefdraad, assen en draaipunten ingevet, geolied en weer gemonteerd. Bij mij in de buurt rijd er iemand(Nexus op forums) op een witte super50, in 2010 nieuw gekocht, en inmiddels zal die er zo'n 30000km op hebben zonder problemen. Ik zou zeggen, kopen! 1000,- met kenteken! is weinig.

Afbeelding

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

l.teijsse
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2015 17:45

Re: SMC - marktplaatsadvertentie Super50

Bericht door l.teijsse »

He bedankt voor de snelle reactie's.
(had per ongeluk nieuw topic aangemaakt, wou het eigenlijk gewoon onder dat andere plaatsen)

Het gaat inderdaad om een vol automaat, beetje jammer aangezien een semi mij een stuk leuker lijkt.
Ik heb in de afgelopen uren een half boek aan info over de Super50 gelezen en ik denk dat ik hem ga aanschaffen, de simpele montage zoals remmen aansluiten, wiel er op zetten enz. Dat lukt mij makkelijk.

Volgens iemand uit de facebook pagina die ook via de advertentie er een heeft gekocht is de brommer volledig 'droog' in elkaar gezet. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik moet doen behalve de olie vullen en de ketting smeren?

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: SMC - marktplaatsadvertentie Super50

Bericht door wim V8 »

Ik heb de klepspeling ook afgesteld. Dit moet je na +/-1500km weer even controleren. En een NGK bougie gemonteerd. Met "droog" wordt bedoeld dat er nergens iets met vet is gemonteerd. Normaal wordt alles(bouten, moeren, assen, balhoofd enz) met een lik vet gemonteerd, bij de super waren ze zuinig of zit dat er gewoon niet, ik heb ook het frame, achterbrug en voorvork inwendig met RX5 ingespoten, het chroom van de velgen en uitlaat flink met vaseline uitgepoetst, maar ook de binnenkant van de velgen en spaaknippels flink in de vaselinespray gespoten. Als laatste al het lakwerk en kunststof goed in de was gezet zodat er voorlopig geen vuil op hecht. Wil je toch een semi-automaat, bestel dan een extra blokje: http://www.4taktwinkel.nl/Motorblok-Lif ... aat-zilver

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

l.teijsse
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2015 17:45

Re: SMC - marktplaatsadvertentie Super50

Bericht door l.teijsse »

Heel erg bedankt voor de instructies!
nu zal het moeten gaan lukken, misschien dat ik later dan nog wel een keer het semi-automaat blok er onder zet.

Mvg, Look.

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SMC - marktplaatsadvertentie Super50

Bericht door Soop »

vraag aan de eigenaar van smc of ie nog een semi heeft (denk ik wel)

Plaats reactie