Scooterbehang

Hier kun je praten over je honda.
Scooterbelang
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2014 12:55
Bezit: pbr

Scooterbehang

Bericht door Scooterbelang »

Beste Scooterrijders en Scooterfans,

Stichting Scooterbelang is een organisatie die opkomt voor de belangen van de scooterrijder.

Vinden jullie ook dat de snorscooter gewoon op het fietspad moet blijven, of dat de maximum snelheid op de fietspaden voor brommers 30 km/u moet worden en niet 25.

En vinden jullie het ook zo vervelend dat je van de weg word gereden door automobilsiten die harder mogen dan 45 km/u.

Zo zijn er nog veel meer problemen rondom de verkeersveiligheid van scooters.

Stichting Scooterbelang wil daar verandering in brengen maar daar hebben we jullie hulp voor nodig!

Registreren is gratis en kan op http://www.scooterbelang.nl

Door te registreren steun je ons niet alleen maar, maak je ook kans op de nieuwe piaggio fly 4t 45km/u uitvoering.

Alvast bedankt, en veel rijplezier gewenst.
Bijlagen
logo SB met scooter xs.png
logo SB met scooter xs.png (12.63 KiB) 1904 keer bekeken
IMG_2333.JPG

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Scooterbelang

Bericht door wim V8 »

Tja, ik heb juist met opzet een snorder genomen zodat ik gewoon op het fietspad kan blijven. Je kan op meer plekken rijden en je hoeft niet na te denken op te letten waneer en waar je op en af de weg moet, het rijd gewoon relaxter. Ja en 25 of 30 maakt natuurlijk niks uit, 5km! Je hoeft niet te trappen, daar gaat t om.
En van de weg af gereden worden op je brommer komt gewoon omdat de meeste netjes rechts gaan rijden op de rijbaan(bijna allemaal, let er maar eens op) en dus hun plek op de weg niet kennen, gewoon iets links van het midden gaan rijden(als een motor) kunnen ze je nooit voorbij!!

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Scooterbelang

Bericht door ciebie »

ik vind het vooral irritant dat ik bijna van m'n fiets wordt gereden door zo'n snorscooter die met 60 over het fietspad knalt, al toeterend..

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Scooterbelang

Bericht door niek is ik »

huh? Scooter?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Scooterbelang

Bericht door nielspbr »

Motorkenteken nemen, heb je nergens meer last van.

Salm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2013 10:31
Bezit: SS50Z

Re: Scooterbelang

Bericht door Salm »

Snorscooter op de rijbaan is natuurlijk absurd. Zie je een oud vrouwtje op een spartamet al tussen de auto's rijden? Levensgevaarlijk gewoon. Een brommer die 45 gaat kan al nauwelijks op de rijbaan zonder dat je door van de weg gedrukt wordt. Kun je wel lekker naar het midden gaan rijden, maar dat zorgt alleen maar voor meer irritatie

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Scooterbelang

Bericht door chaly-dude »

Wat mij betreft moeten die krengen razendsnel het fietspad af. Alternatief? Elektrische fiets. Hoewel daarvoor de regelgeving ook voor moet worden aangescherpt: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... ring.dhtml

Maar het merendeel van de snorfietsen rijdt ver boven de limiet van 25 kilometer per uur. Maken veel herrie en zijn veel te trots op hun toeter. Wat mij betreft verdwijnt het onderscheid tussen snorfiets en bromfiets en mag elke gemotoriseerde tweewieler op de weg gewoon 50 km/u. En die onzin over 'niet harder mogen dan 45 km/u'... Er is nog nooit een scooterrijder aangehouden omdat hij met het verkeer mee reed, zelfs op de rollerbank is de limiet 59.

KiP
postslet
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Scooterbelang

Bericht door KiP »

Alle snorscooters op de brandstapel samen met de zoomers, tuig is het allemaal!!!!
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Scooterbelang

Bericht door gerbrandicus »

chaly-dude schreef:En die onzin over 'niet harder mogen dan 45 km/u'... Er is nog nooit een scooterrijder aangehouden omdat hij met het verkeer mee reed, zelfs op de rollerbank is de limiet 59.
Ok het was dan geen scooter, maar een CD50 op brommerkenteken. Ik werd gelaserd!! met weet ik wat voor lullige snelheid, na correctie 47km/h. Ik kreeg mooi een boete. Agentje sprong ook midden op de weg alsof hij een tasjesrover te pakken had, echt genant. Maar hoewel ik de boete in mijn handen kreeg heb ik de acceptgiro nooit thuis gekregen.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Scooterbelang

Bericht door stoterstangen90 »

Zal wel teruggefloten zijn door zijn bazen.
Afbeelding

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Scooterbelang

Bericht door Nicoscub »

Ja ach snortjes zijn eigenlijk als ze zich aan de regels houden helemaal niet verkeerd maar er zijn altijd van die foute figuren die een snor opvoeren en er eigenlijk een brommer van maken en dat zou niet mogen/kunnen dat soort figuren ....... ach gewoon het hele snor/brommer op de schop gooien en verbieden die hap overal houderschapsbelasting voor vragen en een rijbewijs invoeren waar je een drie/viertal examens voor moet doen dan ga je je wel bedenken als je een snorfietsje of brommer wil gaan rijden ;-)
PS: scooters tja.......
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Scooterbelang

Bericht door Ben C50 »

Tja dat plek opeisen op de weg, vind ik op de c50 toch lastig. Met de bakbrommer geen punt, al moest ik moeite doen om met het verkeer mee te komen met 50cc. Op de c50 laatst letterlijk van de weg gereden door een #$%^ in een BMW. Dacht ik eens principieel mn plek op te eisen... Reed me echt aan!

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Scooterbelang

Bericht door Mano »

Ben C50 schreef:Tja dat plek opeisen op de weg, vind ik op de c50 toch lastig. Met de bakbrommer geen punt, al moest ik moeite doen om met het verkeer mee te komen met 50cc. Op de c50 laatst letterlijk van de weg gereden door een #$%^ in een BMW. Dacht ik eens principieel mn plek op te eisen... Reed me echt aan!
Mij mogen ze proberen aan de kant te duwen :!: ik pak ze :evil: en dat straal ik uit ook :twisted:
hahahahaha,geintje.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Scooterbelang

Bericht door Nicoscub »

Mano schreef:
Ben C50 schreef:Tja dat plek opeisen op de weg, vind ik op de c50 toch lastig. Met de bakbrommer geen punt, al moest ik moeite doen om met het verkeer mee te komen met 50cc. Op de c50 laatst letterlijk van de weg gereden door een #$%^ in een BMW. Dacht ik eens principieel mn plek op te eisen... Reed me echt aan!
Mij mogen ze proberen aan de kant te duwen :!: ik pak ze :evil: en dat straal ik uit ook :twisted:
hahahahaha,geintje.
Idd gewoon midden op de weg blijven rijden en een of andere vinger (in gedachten dan hè) naar ze opsteken :twisted: Maar wat Mano zegt je plek op de weg opeisen :wink:
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: Scooterbelang

Bericht door Halodax »

De meeste kids op brommertjes en skoetahrtjes kunnen nog lang niet rijden, blijf alsjeblieft lekker oefenen op het fietspad. Super irritant als zo iemand in de weg gaat rijden als je met de auto gewoon wil doorrijden.
Als je op de weg wil rijden lekker rijbewijs halen en een motorplaat achterop knallen.
Heb met de motordax nooit problemen om mijn plek op de weg op te eisen, ook mede omdat ik qua snelheid natuurlijk gewoon mee kan dan rijd je dus ook niet in de weg.
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Plaats reactie