Project Honda SS 50z K3

Hier kun je praten over je honda.
Maxim
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2014 21:46
Bezit: Honda SS 50Z K3
Honda C310S
Honda ST50G
Honda ST70

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door Maxim »

dit is tog een K3 type ? :)

Maxim
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2014 21:46
Bezit: Honda SS 50Z K3
Honda C310S
Honda ST50G
Honda ST70

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door Maxim »

Van de week motorblok open gehaald :D
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door gerbrandicus »

Wat was er mis met het blok?

Antwoord op je eerdere vraag: Je buddy is K3. Je blok lijkt ook K3, want heeft naaldlagers, maar kan ook van iets anders zijn. Dat zie je alleen aan het bloknummer. Je framenummer ziet er wat vreemd uit, er zit ook rood achter. Ik hoop dat het geen CD frame is. Dat werd vroeger veel gedaan. Kan je je framenummer eens noemen? Laatste paar cijfers kun je vervangen door sterretjes evt.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door NIX »

Blokje is CD aan het ventiel te zien. Het linkercarter, tenminste, dat zal dan ook wel een glijlager hebben. Carters zijn vaak door elkaar gebruikt.

Vervang de schakelpennen. En misschien de kickas, tenzij die niet doordraait op de tandjes.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door Ilja1974 »

Hallo,
Als ik zelf een blokje zo open heb dan vervang ik meteen ook alle olie keeringen net als het klepsealtje in de cilinderkop.
Je weet niet hoe lang ze er al in zitten en je kunt er nu toch goed bij.
Voor het schoonmaken gebruik ik remmen reiniger en dat werkt perfect.
De lagers even controleren en bij twijfel vervangen spreekt volgens mij ook voor zich.
En natuurlijk de dingen die Nix net ook al aangaf.
Wat ook een goede is en daar ben ik laatst ook door schade en schande achter gekomen is de bus op de krukas(brons/messing?) controleren.
Weet iemand de juiste lengte van een nieuwe bus?(2,5 cm)
Als deze iets te kort is geworden dan ontkoppelt je koppeling wel maar dan gebeurt er niets omdat de boel daar geklemt zit.
Bij mij was die bus een paar tienden korter...
Groetjes Ilja

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door NIX »

Lagers echt alleen maar vervangen als ze slecht zijn, ze worden zo vaak onnodig vervangen. Klepseal alleen een HM gebruiken, niet de groene uit de pakkingsets. Keerringen vervang ik eigenlijk ook alleen als ze lekken, je kunt er altijd bij, in tegensteling tot schakelpennen en kickas...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door Eric »

Afkeurmaten:

Compressieveren: De los in de cilinder doen, en ze met de zuiger een stuk naar beneden drukken. Heb je nu tussen de slotjes een gat groter dan 0.10mm, zijn ze versleten

Olieschraapveer: Los in de cilinder en dan mag de afstand niet groter zijn dan 0.12mm

Maximale ruimte tussen de cilinderwand en de zuiger: 0.10 (Aan de boven of onderkant)

Klepveren: vervangen als ze korter zijn dan 24.3mm

KOPPELING:

Minimale lengte koppeling veren: 18.2mm

Minimale dikte plaat: 3.1mm

Over die koperen bus in de koppeling kan ik weinig vinden, of ik lees eroverheen. Hij moet in ieder geval langer zijn dan dat tandwiel waar hij inzit. Dus hem daar even in doen, het geheel op een vlakke ondergrond leggen en heven voelen of hij iets uitsteekt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Maxim
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2014 21:46
Bezit: Honda SS 50Z K3
Honda C310S
Honda ST50G
Honda ST70

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door Maxim »

Bedankt voor de goede weetjes :p de kickstarter as zag er niet zo goed meer uit en heb de blok ook opengehaald voor te zien of er niets aan vervanging toe was de lagers zijn nog goed :)

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door Ilja1974 »

Goed om te horen.
Dingen vervangen die goed zijn is niet nodig maar alles waarvan je zoiets hebt van... t is niet slecht maar ook niet helemaal...
Je wil ook niet hebben dat je je blok weer helemaal draai klaar of draaiend onder je brom hebt zitten om er dan achter te komen dat ie toch weer open moet omdat er toch iets niet helemaal goed is.
je wil gewoon straks een blok onder je brom hebben waar je de eerste tijd geen omkijken meer naar hebt.
Groetjes

houtie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 sep 2007 19:19
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door houtie »

Vervang je oliepomp tandwiel dan ook even.... Die ziet er nogal afgesleten uit.
ST50 / ST50G / CM91 (ook diverse te koop !)

Maxim
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2014 21:46
Bezit: Honda SS 50Z K3
Honda C310S
Honda ST50G
Honda ST70

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door Maxim »

Hallo allemaal

Heb en lange tijd niets meer gedaan aan mijn
Ssje maar nu ben ik er terug ingevlogen heb mij
En zandstraalkast gekocht :) en heb wat onderdelen gekocht
En de tank is nu ook helemaal geplamuurd :)
Sorry van de omgedraaide foto weet ook niet hoe dit komt :)
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door butt head »

jammer dat je de lasnaad ook weg geplamuurd hebt.
die naad is origineel ook goed zicht baar.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Maxim
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2014 21:46
Bezit: Honda SS 50Z K3
Honda C310S
Honda ST50G
Honda ST70

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door Maxim »

Ga proberen om de plamuur een beetje weg te schuren :)

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1343
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door ildert »

Een beetje? Ik zou al die plamuur bovenop weer weg halen en de las mooi schoonmaken. Zonde van je spuitwerk anders.

En niet (te veel) schuren aan de las, moet mooi scherp blijven!
Werkt verfabijt op die plamuur? Is het 2k?
grote klappen, snel thuis

Maxim
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2014 21:46
Bezit: Honda SS 50Z K3
Honda C310S
Honda ST50G
Honda ST70

Re: Project Honda SS 50z K3

Bericht door Maxim »

het is Nederlands K3 model de lasnaad heb ik min of meer goed gekregen

Plaats reactie