Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Hier kun je praten over je honda.
Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Nicoscub »

Ik zou alle connecties even nalopen als ik jou was, als automonteur weet je vast wel wat aangesloten moet zijn en wat niet!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Renier
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Renier »

Nicoscub schreef:Ik zou alle connecties even nalopen als ik jou was, als automonteur weet je vast wel wat aangesloten moet zijn en wat niet!
Helaas kan ik momenteel niets meten omdat mijn multimeter leeg is. Maar heeft iemand misschien ideeen?
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Soop »

Goed dat je het weer op hebt gepikt. Je zegt dat de vorige eigenaar hem deels uit elkaar heeft gehaald om uit te vinden wat er aan scheelt.. Misschien goed om even te melden wat hij heeft gecheckt en vooral wat hij wel of niet heeft aangetroffen. Vorig bericht was dat de hele motor de soep in was gedraaid, maar nu probeer je hem toch weer aan het lopen te krijgen. Viel het mee?

Renier
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Renier »

Soop schreef:Goed dat je het weer op hebt gepikt. Je zegt dat de vorige eigenaar hem deels uit elkaar heeft gehaald om uit te vinden wat er aan scheelt.. Misschien goed om even te melden wat hij heeft gecheckt en vooral wat hij wel of niet heeft aangetroffen. Vorig bericht was dat de hele motor de soep in was gedraaid, maar nu probeer je hem toch weer aan het lopen te krijgen. Viel het mee?
Hij blijft beweren dat het hele blok in de soep is gedraaid en kompleet vervangen moet worden al hoor ik elders, ook van Coos Matser dat het waarschijnlijk allemaal wel reuze mee kan vallen. Heb even een nieuwe batterij in de multimeter gedaan, ontsteking zit gewoon aangesloten op de witte stekker, wat zou er aan de hand kunnen zijn?
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo

Renier
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Renier »

Ik meet overigens geen spanning op deze kabel als ik hem kickstart, iemand enig idee waarom dit zou kunnen zijn? Op robertsp zal ik verder maar niet in gaan.
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo

Renier
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Renier »

Tussen mij en de vorige eigenaar gaat het momenteel trouwens niet zo heel goed, dus aan hem heb ik nu niet veel, ook beweerde hij dat er een infrarood ontsteking op zou zitten terwijl dit volgens Coos duidelijk niet het geval is.
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Eric »

Wat voor ontsteking zit er wel op?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Eric »

accu bobine
cdi
punten
Jomanda
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Renier
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Renier »

Eric schreef:Wat voor ontsteking zit er wel op?
CDI, bestaat er eigenlijk wel zoiets als een infrarood ontsteking?
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door ciebie »

Er zit dus een kapot gelopen 4 klepper kop op, een infrarood ontsteking en een kenteken van een scooter. Ik vraag me nog steeds af wat je nou precies gekocht hebt en wat je beloofd is.

Renier
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Renier »

ciebie schreef:Er zit dus een kapot gelopen 4 klepper kop op, een infrarood ontsteking en een kenteken van een scooter. Ik vraag me nog steeds af wat je nou precies gekocht hebt en wat je beloofd is.
Bij nader inzien is het een nogal apart verhaal inderdaad, dat het enigszins een kat in de zak was is nu wel duidelijk (het was dan ook de eerste keer dat ik zoiets in mijn bezit kreeg), maar toch vind ik het nog steeds wel een leuk ding dus echt spijt heb ik niet.
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door mcc »

als je een infrarood ontsteking hebt, hebt je een gloeibougie nodig want anders werkt je infrarood niet.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Eric »

Infrarood is licht en dat vind je vaak in afstandbedieningen en soms in warmtelampen. Ik denk niet dat je het kan gebruiken om iets te laten ontsteken.

Cdi:

Je hebt uit de ontsteking 2 draden nodig. Een van de pick-up en een van de spoel voor de voeding. De cdi kan ook voeding krijgen van de accu, maar dat gebeurt niet zo vaak bij deze brommer denk ik. de cdi untit moet een signaal en voeding krijgen. Ook moet hij massa maken. Dus eerst even gaan kijken welke draden voor de ontsteking zijn en dan pas de rest van de spaghetti uitvogelen.

cdi massa
cdi voeding
cdi pick-up signaal
bobine massa

vonk
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Online
NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door NIX »

Ik krijg een ontsteking van dit hele verhaal.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een nieuwkomer met hilarisch verhaal

Bericht door Soop »

Dat t niet zo goed gaat tussen jullie kan ik me voorstellen want hij vertelt je het ene na het andere lulpraatje, maar wat er nou precies mee aan de hand is blijft onduidelijk. 'In de soep' is nou niet echt een technische term.. En de mensen hier kunnen daar ook niets mee.

De problemen rondom het kenteken zou ik zeker serieus nemen. Misschien heeft de rdw mogelijkheden het kenteken aan te passen. Anders heeft t allemaal weinig zin, zoals gezegd.

Succes er mee. Wens je het beste

Gesloten