Een nieuwkomer met hilarisch verhaal
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Jongen steek je kop nou niet in het zand.. Ik snap dat je apentrots bent en dit voertuig is best een leuk ding, maar je moet wel de waarheid onder ogen zien
Kenteken is WEL een probleem als de naam op het papiertje niet overeenkomt met de daadwerkelijke naam.
Ik heb wel graag foto's van het apparaat als het motorblok open is anders kan ik niet slapen
Kenteken is WEL een probleem als de naam op het papiertje niet overeenkomt met de daadwerkelijke naam.
Ik heb wel graag foto's van het apparaat als het motorblok open is anders kan ik niet slapen
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Waar woont renier? Misschien kan iemand met verstand van zaken deze jongen een keer helpen met zijn brommer/motor/scooter.
ja dit is dus het broertje van bart.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8898
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
door te veel olie de kering er uit drukken???? nog nooit van gehoord.
ook nog never nooit niet mee gemaakt terwijl al mijn brommers, motoren en auto's te veel olie in het carter hebben.
een duimnagel dikte als opening tussen de bougie is goed.
volgens mij moet je wel een hele brakke bougie hebben wil het tipje af breken, of die sleutelaar moet een gigantisch leo zijn.
en volgens mij klopt er niets van dat type en uitvoering.
zo als ik de lak set bekijk zou ik zeggen 1974 of later van den cb125s
de voorvork dat is wel oud ouder 1965 tot 1972
maar heb blok zou ik ergens van eind 1985
ook nog never nooit niet mee gemaakt terwijl al mijn brommers, motoren en auto's te veel olie in het carter hebben.
een duimnagel dikte als opening tussen de bougie is goed.
volgens mij moet je wel een hele brakke bougie hebben wil het tipje af breken, of die sleutelaar moet een gigantisch leo zijn.
en volgens mij klopt er niets van dat type en uitvoering.
zo als ik de lak set bekijk zou ik zeggen 1974 of later van den cb125s
de voorvork dat is wel oud ouder 1965 tot 1972
maar heb blok zou ik ergens van eind 1985
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
- Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Gesealed, de vorige eigenaar wou zeker weten dat het ding perfect zou zijn.nielspbr schreef:Niet in de war met de weerstand door het opendrukken van de kleppen door de nokkenas? (Is de extra olie er nu al uit?)
Cilinder gesealed, bedoelde men daar niet toevallig gehoond?
Ik zal foto's proberen te nemen en als het kan meteen uploaden zodra ik de kans krijg.Salm schreef:Jongen steek je kop nou niet in het zand.. Ik snap dat je apentrots bent en dit voertuig is best een leuk ding, maar je moet wel de waarheid onder ogen zien
Kenteken is WEL een probleem als de naam op het papiertje niet overeenkomt met de daadwerkelijke naam.
Ik heb wel graag foto's van het apparaat als het motorblok open is anders kan ik niet slapen
Regio Eindhoven, de Honda staat echter in Liesel. Maar dat is niet heel ver hier vandaan, net voorbij Someren.hotroddax schreef:Waar woont renier? Misschien kan iemand met verstand van zaken deze jongen een keer helpen met zijn brommer/motor/scooter.
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo
-Han Solo
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
ik zou zeggen dat het ding overgespoten is, dat lijken mij geen originele belijningen, ookal lijkt het er iets op, qua model lijkt het heel erg veel op een CB100/125S, die ook met deze vork tot laat 70's geleverd zijn (volgens mij is pa z'n CB100 van '78)butt head schreef:door te veel olie de kering er uit drukken???? nog nooit van gehoord.
ook nog never nooit niet mee gemaakt terwijl al mijn brommers, motoren en auto's te veel olie in het carter hebben.
een duimnagel dikte als opening tussen de bougie is goed.
volgens mij moet je wel een hele brakke bougie hebben wil het tipje af breken, of die sleutelaar moet een gigantisch leo zijn.
en volgens mij klopt er niets van dat type en uitvoering.
zo als ik de lak set bekijk zou ik zeggen 1974 of later van den cb125s
de voorvork dat is wel oud ouder 1965 tot 1972
maar heb blok zou ik ergens van eind 1985
Maar de koplamp met teller er in, is volgens mij alleen in belgie/frankrijk op 1cilinders geleverd, dus het is de vraag of het een uit 2 dingen samengesteld fietsje is, of uit heel veel.
En ik zou eerst eens gaan kijken wat er mogelijk is qua kenteken en wat er klopt, voordat je er tijd,geld en moeite in gaat stoppen om 'm te repareren.
Het zou zomaar kunnen dat het een getuned CG125 blok is, gezien deze motoren wel in de grasbaanrace gebruikt zijn, maar dan moet je nog mazzel hebben dat het goed gedaan is, heb wel wat grasbaan bovennokker spul langs zien komen, maar was matig tuningswerk.
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Een hilarisch verhaal. Waarom rechts een links framedeksel ?
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Het begint nu toch wel erg tragisch te wordenlowrider schreef:Een hilarisch verhaal. Waarom rechts een links framedeksel ?
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Ik denk dat de vorige eigenaar hem heeft gesealed toen hij ook de twee extra kleppen in de cilinderkop gezet heeftRenier schreef:Gesealed, de vorige eigenaar wou zeker weten dat het ding perfect zou zijn.nielspbr schreef:Niet in de war met de weerstand door het opendrukken van de kleppen door de nokkenas? (Is de extra olie er nu al uit?)
Cilinder gesealed, bedoelde men daar niet toevallig gehoond?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
- Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Heeft laten sealen bedoel je, en je zet er niet zomaar twee extra kleppen bij dat is techniek geleend uit modernere modellen als er inderdaad vier kleppen op zitten wat ik dit weekend even voor de zekerheid nog na ga.Jurrien schreef:Ik denk dat de vorige eigenaar hem heeft gesealed toen hij ook de twee extra kleppen in de cilinderkop gezet heeftRenier schreef:Gesealed, de vorige eigenaar wou zeker weten dat het ding perfect zou zijn.nielspbr schreef:Niet in de war met de weerstand door het opendrukken van de kleppen door de nokkenas? (Is de extra olie er nu al uit?)
Cilinder gesealed, bedoelde men daar niet toevallig gehoond?
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo
-Han Solo
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Kun je misschien uitweiden over wat je precies bedoelt met ''gesealt''? Nikasil?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Psst.. Hij maakt een grapje..Renier schreef:Heeft laten sealen bedoel je, en je zet er niet zomaar twee extra kleppen bij dat is techniek geleend uit modernere modellen als er inderdaad vier kleppen op zitten wat ik dit weekend even voor de zekerheid nog na ga.Jurrien schreef:Ik denk dat de vorige eigenaar hem heeft gesealed toen hij ook de twee extra kleppen in de cilinderkop gezet heeftRenier schreef:Gesealed, de vorige eigenaar wou zeker weten dat het ding perfect zou zijn.nielspbr schreef:Niet in de war met de weerstand door het opendrukken van de kleppen door de nokkenas? (Is de extra olie er nu al uit?)
Cilinder gesealed, bedoelde men daar niet toevallig gehoond?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
- Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Dat kan goed zijn, ik heb het nog nooit geschreven gezien dus kan zijn dat ik het verkeerd zeg.Salm schreef:Kun je misschien uitweiden over wat je precies bedoelt met ''gesealt''? Nikasil?
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo
-Han Solo
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
- Bezit: gezond verstand
- Locatie: antwerpen
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
eindelijk eens wat spannender leesvoer hier op't forum
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Ik zou niet eens met dit ding op de weg durven komen. Een samengeraapte 125cc motorfiets met een kenteken plaat van een brom scooter er op. Als je 1 keer een algehele controle of een wat slimmere agent tegen komt kun je je "super speciale" brommer/motor inleveren. Bouw het ding dan op zijn minst over op een CB50 frame (of als je je motor rijbewijs hebt een CB125 frame) ofzo, dan lijkt het er in ieder geval nog een beetje op. Een Honda SFX scooter lijkt in de verste verte nog niet op dit ding.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
- Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)
Re: Een nieuwkomer met tragisch verhaal
Het schijnt dus eigenlijk wel mogelijk te zijn om met een bougie met afgebroken massa-elektrode gewoon door te rijden?
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo
-Han Solo