kymco k-pipe

Hier kun je praten over je honda.
oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: kymco k-pipe

Bericht door oo4load »

Kymco is Taiwanees. En dus niet Chinees. Kymco is net als Honda een (vanuit chinees oogpunt) buitenlands bedrijf dat tevens een paar fabrieken in china heeft staan waar low budget modellen worden geproduceerd. De meeste goedkope modellen worden alleen in Azie verkocht.

Voor beide geldt dat de in china geproduceerde motoren en scooters niet van het niveau zijn van de in het thuisland geproduceerde fietsen. Maar wel van een betere kwaliteit dan de lokale chinese merken.
4t Junk

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: kymco k-pipe

Bericht door fs1tom »

Een soort van bami+ dus. En Kymco zelf is dan premium bami
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5852
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: kymco k-pipe

Bericht door Jurrien »

oo4load schreef:Kymco is Taiwanees. En dus niet Chinees. Kymco is net als Honda een (vanuit chinees oogpunt) buitenlands bedrijf dat tevens een paar fabrieken in china heeft staan waar low budget modellen worden geproduceerd. De meeste goedkope modellen worden alleen in Azie verkocht.

Voor beide geldt dat de in china geproduceerde motoren en scooters niet van het niveau zijn van de in het thuisland geproduceerde fietsen. Maar wel van een betere kwaliteit dan de lokale chinese merken.
Hoe weet je dat?

Dus een Honda die in de de Chinese fabriek van Honda wordt geproduceerd is van slechtere kwaliteit dan een Honda uit een Hondafabriek in Japan.

Volgens mij valt dat wel mee omdat bedrijven als Honda er alles aan doen om een universele kwaliteit te leveren. Volgens mij gelden gewoon overal dezelfde kwaliteitseisen.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: kymco k-pipe

Bericht door Nicoscub »

Het is zelfs zo dat kymco vroeger onderdelen voor Honda maakte
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kymco
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16176
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: kymco k-pipe

Bericht door nielspbr »

Weetje, china beschouwd taiwan als een chinese provincie.

Ophouden met uitlokken aub.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: kymco k-pipe

Bericht door Nicoscub »

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat bijna al dat soort merken wel iets voor of met Honda hebben gedaan :wink:
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: kymco k-pipe

Bericht door oo4load »

Jurrien schreef:
Hoe weet je dat?

Dus een Honda die in de de Chinese fabriek van Honda wordt geproduceerd is van slechtere kwaliteit dan een Honda uit een Hondafabriek in Japan.
Dat weet ik omdat ik in de scooteronderdelen handel zit en ik die spullen in het magazijn heb liggen. Vroeger gebruikte een Honda China vestiging (sundiro Honda motor) ook een nagemaakt kymco blok en die onderdelen importeerde ik. Kwaliteit was veel minder dan van het originele taiwanese kymco blok en inpakwerk slordig en Honda onwaardig. De modellen die ze naar het buitenland exporteren zijn wel van veel betere kwaliteit. Maar er zijn bij scooters teveel problemen bij de Chinese vestigingen van Europese en taiwanese merken om te geloven dat Honda er als enige geen last meer van heeft. Ze verkopen nog te kort Chinese Hondas in NL om er iets uit de praktijk van te kunnen zeggen.
4t Junk

KiP
postslet
Berichten: 2377
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: kymco k-pipe

Bericht door KiP »

had je ook met onderdelen van boch je had Duitse en chineese onderdelen
de duitse waren prima die china meuk waardeloos maar op bijde staat boch
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: kymco k-pipe

Bericht door oo4load »

nielspbr schreef:Weetje, china beschouwd taiwan als een chinese provincie.

Ophouden met uitlokken aub.
Dat mogen ze onderling uitvechten. Waar het om gaat is dat taiwanezen de kwaliteitscultuur van Japan als voorbeeld hebben. Daarom is het belangrijk om in de gaten te houden of je met een taiwanees of Chinees zaken doet. Over zaken doen met China kan ik pagina's vol schrijven helaas. Daarom kost het voor investeerders in China veel moeite om kwaliteit te producten, terwijl bij taiwanezen de kwaliteit vanzelfsprekend is. (maar nog niet op Japans niveau).
4t Junk

Hulshoofd
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 10 jun 2007 19:18
Bezit: Honda CD50H 1972
Honda C310A 1963 (rood) in opbouw
Honda C310A 1964 (blauw) in opbouw
Locatie: Bleiswijk

Re: kymco k-pipe

Bericht door Hulshoofd »

ik hoorde vandaag dat de "made in china" stickers zelfs in taiwan worden gemaakt... moet niet gekker worden
Alles kan stuk!!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: kymco k-pipe

Bericht door gerbrandicus »

nielspbr schreef:Weetje, china beschouwd taiwan als een chinese provincie.

Ophouden met uitlokken aub.
Bang voor een diplomatieke rel? :mrgreen:

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: kymco k-pipe

Bericht door oo4load »

..over de geschiedenis van Kymco, stukkie uit een japanse krant Asahi Shimbun.
The company owes much to Honda for its growth as a manufacturer of scooters and motorcycles. In 1964, Honda started exporting core motorcycle parts to Taiwan, which was then regulating the import of finished products. At the same time, the Japanese manufacturer dispatched engineers to KYMCO, which was established the previous year, to oversee the assembly process. Honda was seeking an efficient way to advance into overseas markets, while KYMCO was eager to absorb advanced technology. The interest of the two companies coincided, and they formed a transnational ”master-pupil” relationship.
A turning point for the Taiwanese manufacturer came in the early 1990s. At the time, demand for 125-cc Honda scooters assembled by KYMCO was so strong in Taiwan that parts supply was falling behind. Wang proposed that larger 150-cc models would also sell well, but Honda was unable to provide 150-cc engines for the Taiwanese market. The situation prompted Wang to instruct a team of four engineers under the direction of Chen Chung-ying, then a mid-level engineer, to develop a design for a 150-cc engine based on Honda's specifications for 125cc engines. The team members appropriated an office of the factory, drawing and erasing penciled plans and repeatedly revising calculations. Chen now heads a research and development division.
Theoretically, 150-cc engines are more powerful than 125-cc ones. But once engine speeds exceeded 6,000 revolutions per minute, heat can cause horsepower to drop. After 20 months of trial and error, the team completed an engine in 1992. A scooter equipped with the engine soon debuted. When the team of engineers visited Japan to present the finished engine, a Honda executive told them: ”Congratulations. Now you are ready to become independent.” KYMCO engineers were baffled at the unexpected remark. Actually, Honda had been waiting for a chance to pull out because the Taiwanese market had matured.
Honda stopped supplying KYMCO with technical know-how in 1994 and ended capital ties in 2003.
Bron: http://www.kymco.com/media_center/news_ ... .asp?CTID={9BAD6937-3CFB-458F-B9BE-BE83A2E2AAC0}

Op dit moment speelt Honda geen enkele rol meer op de Taiwanese scooter markt, die wordt gedomineerd door Kymco, SYM en Yamaha. (die specifieke kleine en sportieve modellen ontwikkelen voor die markt.)
4t Junk

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5852
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: kymco k-pipe

Bericht door Jurrien »

oo4load schreef:
Jurrien schreef:
Hoe weet je dat?

Dus een Honda die in de de Chinese fabriek van Honda wordt geproduceerd is van slechtere kwaliteit dan een Honda uit een Hondafabriek in Japan.
Dat weet ik omdat ik in de scooteronderdelen handel zit en ik die spullen in het magazijn heb liggen. Vroeger gebruikte een Honda China vestiging (sundiro Honda motor) ook een nagemaakt kymco blok en die onderdelen importeerde ik. Kwaliteit was veel minder dan van het originele taiwanese kymco blok en inpakwerk slordig en Honda onwaardig. De modellen die ze naar het buitenland exporteren zijn wel van veel betere kwaliteit. Maar er zijn bij scooters teveel problemen bij de Chinese vestigingen van Europese en taiwanese merken om te geloven dat Honda er als enige geen last meer van heeft. Ze verkopen nog te kort Chinese Hondas in NL om er iets uit de praktijk van te kunnen zeggen.
Ok, klinkt aannemelijk. Ik vraag dat zo agressief omdat over het onderwerp Chinese kwaliteit veel mensen elkaar maar een beetje napraten of vanuit eigen logica redeneren. En dat dacht ik eigenlijk ook van jouw reactie.
Maar ik vind Kymco steeds beter klinken. Denk dat ik maar eens een proefrit ga maken..
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: kymco k-pipe

Bericht door Nicoscub »

Gewoon doen en dan zien we je wel op het nieuwe kymco 4takt.net forum ;-)
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: kymco k-pipe

Bericht door gerbrandicus »

Vind je een Innova niets? Heb je lekker injectie en Honda kwaliteit. 2ehands in Duitsland vanaf 1000 euro. Of een Wave 110i, ook niet duur gebruikt. Nieuw ex Duits kenteken is hij 1500 ofzo.

Plaats reactie