kymco k-pipe
Re: kymco k-pipe
Kymco is Taiwanees. En dus niet Chinees. Kymco is net als Honda een (vanuit chinees oogpunt) buitenlands bedrijf dat tevens een paar fabrieken in china heeft staan waar low budget modellen worden geproduceerd. De meeste goedkope modellen worden alleen in Azie verkocht.
Voor beide geldt dat de in china geproduceerde motoren en scooters niet van het niveau zijn van de in het thuisland geproduceerde fietsen. Maar wel van een betere kwaliteit dan de lokale chinese merken.
Voor beide geldt dat de in china geproduceerde motoren en scooters niet van het niveau zijn van de in het thuisland geproduceerde fietsen. Maar wel van een betere kwaliteit dan de lokale chinese merken.
4t Junk
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Re: kymco k-pipe
Een soort van bami+ dus. En Kymco zelf is dan premium bami
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
Re: kymco k-pipe
Hoe weet je dat?oo4load schreef:Kymco is Taiwanees. En dus niet Chinees. Kymco is net als Honda een (vanuit chinees oogpunt) buitenlands bedrijf dat tevens een paar fabrieken in china heeft staan waar low budget modellen worden geproduceerd. De meeste goedkope modellen worden alleen in Azie verkocht.
Voor beide geldt dat de in china geproduceerde motoren en scooters niet van het niveau zijn van de in het thuisland geproduceerde fietsen. Maar wel van een betere kwaliteit dan de lokale chinese merken.
Dus een Honda die in de de Chinese fabriek van Honda wordt geproduceerd is van slechtere kwaliteit dan een Honda uit een Hondafabriek in Japan.
Volgens mij valt dat wel mee omdat bedrijven als Honda er alles aan doen om een universele kwaliteit te leveren. Volgens mij gelden gewoon overal dezelfde kwaliteitseisen.
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: kymco k-pipe
Het is zelfs zo dat kymco vroeger onderdelen voor Honda maakte
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kymco
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kymco
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: kymco k-pipe
Weetje, china beschouwd taiwan als een chinese provincie.
Ophouden met uitlokken aub.
Ophouden met uitlokken aub.
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: kymco k-pipe
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat bijna al dat soort merken wel iets voor of met Honda hebben gedaan
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
Re: kymco k-pipe
Dat weet ik omdat ik in de scooteronderdelen handel zit en ik die spullen in het magazijn heb liggen. Vroeger gebruikte een Honda China vestiging (sundiro Honda motor) ook een nagemaakt kymco blok en die onderdelen importeerde ik. Kwaliteit was veel minder dan van het originele taiwanese kymco blok en inpakwerk slordig en Honda onwaardig. De modellen die ze naar het buitenland exporteren zijn wel van veel betere kwaliteit. Maar er zijn bij scooters teveel problemen bij de Chinese vestigingen van Europese en taiwanese merken om te geloven dat Honda er als enige geen last meer van heeft. Ze verkopen nog te kort Chinese Hondas in NL om er iets uit de praktijk van te kunnen zeggen.Jurrien schreef:
Hoe weet je dat?
Dus een Honda die in de de Chinese fabriek van Honda wordt geproduceerd is van slechtere kwaliteit dan een Honda uit een Hondafabriek in Japan.
4t Junk
Re: kymco k-pipe
had je ook met onderdelen van boch je had Duitse en chineese onderdelen
de duitse waren prima die china meuk waardeloos maar op bijde staat boch
de duitse waren prima die china meuk waardeloos maar op bijde staat boch
Re: kymco k-pipe
Dat mogen ze onderling uitvechten. Waar het om gaat is dat taiwanezen de kwaliteitscultuur van Japan als voorbeeld hebben. Daarom is het belangrijk om in de gaten te houden of je met een taiwanees of Chinees zaken doet. Over zaken doen met China kan ik pagina's vol schrijven helaas. Daarom kost het voor investeerders in China veel moeite om kwaliteit te producten, terwijl bij taiwanezen de kwaliteit vanzelfsprekend is. (maar nog niet op Japans niveau).nielspbr schreef:Weetje, china beschouwd taiwan als een chinese provincie.
Ophouden met uitlokken aub.
4t Junk
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 10 jun 2007 19:18
- Bezit: Honda CD50H 1972
Honda C310A 1963 (rood) in opbouw
Honda C310A 1964 (blauw) in opbouw - Locatie: Bleiswijk
Re: kymco k-pipe
ik hoorde vandaag dat de "made in china" stickers zelfs in taiwan worden gemaakt... moet niet gekker worden
Alles kan stuk!!
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: kymco k-pipe
Bang voor een diplomatieke rel?nielspbr schreef:Weetje, china beschouwd taiwan als een chinese provincie.
Ophouden met uitlokken aub.
Re: kymco k-pipe
..over de geschiedenis van Kymco, stukkie uit een japanse krant Asahi Shimbun.
Op dit moment speelt Honda geen enkele rol meer op de Taiwanese scooter markt, die wordt gedomineerd door Kymco, SYM en Yamaha. (die specifieke kleine en sportieve modellen ontwikkelen voor die markt.)
Bron: http://www.kymco.com/media_center/news_ ... .asp?CTID={9BAD6937-3CFB-458F-B9BE-BE83A2E2AAC0}The company owes much to Honda for its growth as a manufacturer of scooters and motorcycles. In 1964, Honda started exporting core motorcycle parts to Taiwan, which was then regulating the import of finished products. At the same time, the Japanese manufacturer dispatched engineers to KYMCO, which was established the previous year, to oversee the assembly process. Honda was seeking an efficient way to advance into overseas markets, while KYMCO was eager to absorb advanced technology. The interest of the two companies coincided, and they formed a transnational ”master-pupil” relationship.
A turning point for the Taiwanese manufacturer came in the early 1990s. At the time, demand for 125-cc Honda scooters assembled by KYMCO was so strong in Taiwan that parts supply was falling behind. Wang proposed that larger 150-cc models would also sell well, but Honda was unable to provide 150-cc engines for the Taiwanese market. The situation prompted Wang to instruct a team of four engineers under the direction of Chen Chung-ying, then a mid-level engineer, to develop a design for a 150-cc engine based on Honda's specifications for 125cc engines. The team members appropriated an office of the factory, drawing and erasing penciled plans and repeatedly revising calculations. Chen now heads a research and development division.
Theoretically, 150-cc engines are more powerful than 125-cc ones. But once engine speeds exceeded 6,000 revolutions per minute, heat can cause horsepower to drop. After 20 months of trial and error, the team completed an engine in 1992. A scooter equipped with the engine soon debuted. When the team of engineers visited Japan to present the finished engine, a Honda executive told them: ”Congratulations. Now you are ready to become independent.” KYMCO engineers were baffled at the unexpected remark. Actually, Honda had been waiting for a chance to pull out because the Taiwanese market had matured.
Honda stopped supplying KYMCO with technical know-how in 1994 and ended capital ties in 2003.
Op dit moment speelt Honda geen enkele rol meer op de Taiwanese scooter markt, die wordt gedomineerd door Kymco, SYM en Yamaha. (die specifieke kleine en sportieve modellen ontwikkelen voor die markt.)
4t Junk
Re: kymco k-pipe
Ok, klinkt aannemelijk. Ik vraag dat zo agressief omdat over het onderwerp Chinese kwaliteit veel mensen elkaar maar een beetje napraten of vanuit eigen logica redeneren. En dat dacht ik eigenlijk ook van jouw reactie.oo4load schreef:Dat weet ik omdat ik in de scooteronderdelen handel zit en ik die spullen in het magazijn heb liggen. Vroeger gebruikte een Honda China vestiging (sundiro Honda motor) ook een nagemaakt kymco blok en die onderdelen importeerde ik. Kwaliteit was veel minder dan van het originele taiwanese kymco blok en inpakwerk slordig en Honda onwaardig. De modellen die ze naar het buitenland exporteren zijn wel van veel betere kwaliteit. Maar er zijn bij scooters teveel problemen bij de Chinese vestigingen van Europese en taiwanese merken om te geloven dat Honda er als enige geen last meer van heeft. Ze verkopen nog te kort Chinese Hondas in NL om er iets uit de praktijk van te kunnen zeggen.Jurrien schreef:
Hoe weet je dat?
Dus een Honda die in de de Chinese fabriek van Honda wordt geproduceerd is van slechtere kwaliteit dan een Honda uit een Hondafabriek in Japan.
Maar ik vind Kymco steeds beter klinken. Denk dat ik maar eens een proefrit ga maken..
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: kymco k-pipe
Gewoon doen en dan zien we je wel op het nieuwe kymco 4takt.net forum
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: kymco k-pipe
Vind je een Innova niets? Heb je lekker injectie en Honda kwaliteit. 2ehands in Duitsland vanaf 1000 euro. Of een Wave 110i, ook niet duur gebruikt. Nieuw ex Duits kenteken is hij 1500 ofzo.