MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Hier kun je praten over je honda.
Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Nicoscub »

nielspbr schreef:Dat er nog niemand over stoterstangen of een dikke harry blok begint...


(Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet op heb gereden, de commentaren die ik lees gaan over zachte voorvork, achterveer harmonieert slecht met de voorvork en pijnlijke billen door het zadelbandje.)
65cc blokje :lol:
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2531
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door MrSinga »

gerbrandicus schreef:Ik snap niet helemaal hoe mensen 3300 euro voor een nieuwe motorfiets met injectie, USD en schijfremmen en fabrieksgarantie duur kunnen vinden. Als je een 40 jaar oude roestbak gewend bent is 3300 euro even slikken, maar bedenk wel dat alles nieuw is, origineel Honda. En het rijdt en remt heerlijk. Zonder gerammel, moet je nagaan!
@gerbrandicus: butthead legt de pijnlijkste plekken bloot
butt head schreef: de usd is te soft. een ot dax vork veert fijner.
het motortje loopt leuk maar een goed lopende 70cc komt even snel van de plek.
en de achter schijfrem is een beetje overkill voor dat lichte ding.
de uitlaat klinkt als een natte scheet.
injectie is hele maal klote omdat je er weinig mee kan doen. of je moet weer een andere moeilijk dure computer voor kopen.
het feit dat ze van de fabriek uit eigenlijk niet optimaal zijn.

Op het werk hebben we een MSX als testmodel. Een simpel 125 blokje trekt, met deftige carbu, sneller op dan de MSX en topt hetzelfde.
OK, het blok van Honda zal wss weer onverslijtbaar zijn waar dat meeneemchinees blokje dat aantal niet haalt.

Zoals ik al zei, voorvering en achtervering zijn niet dat. Kunnen een update gebruiken en dat zou niet mogen bij een model van 3500euro.

Grotendeels betaal je de techniek die erin zit.

Zou ik het kopen? Mss 2e hands voor een goeie prijs. Al moet ik zeggen dat m'n Benly stukken soepelder loopt en aangenamer zit voor langere afstanden.

Nicoscub schreef:Dus alle injectiezooi eraf en een carbje erop schroeven, powerfilter en andere knalpijp en knallen maar 8-)
vergeet dat maar... carbu'tje zal niet direct werken. Dan wordt het echt VEEL verbouwen en geen km-snelheid aanduiding (zit niet op het wiel, maar op je motor zoals bij grote moto's, berekenen met de stuurdoos dus)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door nielspbr »

MrSinga schreef:
Nicoscub schreef:Dus alle injectiezooi eraf en een carbje erop schroeven, powerfilter en andere knalpijp en knallen maar 8-)
vergeet dat maar... carbu'tje zal niet direct werken. Dan wordt het echt VEEL verbouwen en geen km-snelheid aanduiding (zit niet op het wiel, maar op je motor zoals bij grote moto's, berekenen met de stuurdoos dus)
Met als extra gevolg dat een aangepaste eindoverbrenging(kettingwielen) de snelheidsweergave beïnvloed.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Nicoscub »

Ik wil hem toch niet kopen maar ze zien er wel grappig uit ;-)
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Monkeymonster
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 jun 2011 20:16
Bezit: 2018 Honda Super Cub 50
2019 Honda Super Cub 125
2021 Honda Monkey 125
Locatie: Soest

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Monkeymonster »

Weet iemand wellicht al zo'n blauwe ergens te staan?
Importeur weet niet welke dealer er één heeft (onbegrijpelijk trouwens) en kon mij niet verder helpen.
Diverse dealers afgebeld zonder resultaat..... nee meneer die verkopen wij eigenlijk maar zelden en gaan we niet op voorraad zetten, als het een 50CC was geweest hadden we er al tientallen verkocht maar nu onbegonnen zaak en ja wij vinden hem zelf ook wat te hoog geprijsd en de marge is nagenoeg 0 dusse korting zit er niet in ..... Tja met zo'n enthousiasme wordt het natuurlijk nooit wat.

A.s. zaterdag vier ik mijn 25 jarig Honda 4-takt jubileum en had mijzelf voorgenomen dit te vieren met een MSX-je in het blauw, maar bij twee maanden levertijd haak ik af (ongeduldig typje).

Indien iemand er één weet te staan in Nederland hoor ik het graag (in Dsl. staan ze wel, maar kosten ze teveel icm invoer en bpm, dus da's geen optie).

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door nielspbr »

Ik weet niet of loef toevallig een blauwe in voorraad heeft staan? (is daar in ieder geval bestelbaar)


Enige oplossing die ik kan bedenken is stug blijven bellen/mailen naar honda dealers.

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door ml03zl »

Stug bellen en mailen werkt natuurlijk niet, je kan veel beter langsgaan.

Ik zou zelf naar bijvoorbeeld naar Goedhart Motoren gaan (omdat ze er meerdere hebben staan), zeggen dat je vandaag nog MSX wilt kopen, maar dan wel een blauwe en niet zo'n overjarig model.. Laat de dealer een setje blauwe kappen regelen bij de importeur, en je een beetje korting geven zodat je de velgen kan laten spuiten, en binnen 2 weken vier jij je jubileum op een MSXje.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door mcc »

vandaag bij de honda dealer proefgereden. Best leuk ding in het verlengde van een DAX of ZB, maar het rijdt niet als een 125. De eerste de beste oude CB125, is sneller en komfortabeler. Wat me ook tegen zit is de vele electronika die erop zit. Gaat allemaal kapot. Ook de injectie hoef ik niet. Misschien dat ik wel koop voor de verzameling want uniek is ie wel.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Saik0 »

Ja man doen! Voor de verzameling! Held.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Nicoscub »

Saik0 schreef:Ja man doen! Voor de verzameling! Held.
Wel alle vloeistoffen eruit halen en alle rubbers invetten etc zodat ze hem over 100 jaar weer kunnen activeren ;-)
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door fs1tom »

Ja, injectie is kut. Gaat altijd stuk enzo
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

storzvogel
4T-MSB regular
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:31
Bezit: CY50 1978
HD DuoGilde 1961
HD StreetBob 2010
HD Eigenbouw Coppertone
MotoGuzzi Falcone 1970
GoGo Scooter 1954

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door storzvogel »

Monkeymonster schreef:Weet iemand wellicht al zo'n blauwe ergens te staan?
Importeur weet niet welke dealer er één heeft (onbegrijpelijk trouwens) en kon mij niet verder helpen.
Diverse dealers afgebeld zonder resultaat..... nee meneer die verkopen wij eigenlijk maar zelden en gaan we niet op voorraad zetten, als het een 50CC was geweest hadden we er al tientallen verkocht maar nu onbegonnen zaak en ja wij vinden hem zelf ook wat te hoog geprijsd en de marge is nagenoeg 0 dusse korting zit er niet in ..... Tja met zo'n enthousiasme wordt het natuurlijk nooit wat.

A.s. zaterdag vier ik mijn 25 jarig Honda 4-takt jubileum en had mijzelf voorgenomen dit te vieren met een MSX-je in het blauw, maar bij twee maanden levertijd haak ik af (ongeduldig typje).

Indien iemand er één weet te staan in Nederland hoor ik het graag (in Dsl. staan ze wel, maar kosten ze teveel icm invoer en bpm, dus da's geen optie).
Mooi streven!!

Heren ik heb op dat ding gereden, en het heeft echt potentie. Ik vind het een top ding (beetje jammer dat ik hem niet mag kopen voordat er hier iets uitgaat, maar dat terzijde), de mix heeft potentie en ik moet zeggen dat ik me er een stuk veiliger op voelde dan op onze dax.

Als motorrijder voel ik me sowieso niet echt veilig op de dax maar dat terzijde (heb altijd het gevoel dat mensen mij niet zien). Als het om fun gaat zou echter eerder voor een Yamaha Tricker gaan.

Maar verder gewoon een topding!!

Stijn_85
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2014 09:52
Bezit: vroeger een dax nu enkel een Honda MSX 125, just for fun
Locatie: ninove

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Stijn_85 »

ik heb er mij net eentje gekocht,
zeer tevreden van.
geen wachttijd en het nieuwe model kost 2990euro

echter is de vering niet optimaal en het zadel is beenhard.
dus dit staat al op de lijst om aan te passen.

het toffe is dat je er zoveel van kan vinden online, echter spijtig dat er altijd zo weinig uitleg bij staat en in belgie niet direct te vinden is.
Afbeelding

Msx233
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2015 16:23
Bezit: Honda msx 125

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Msx233 »

Ik heb me 2 weken geleden een rode gekocht en ondertussen bijna 2000 km gereden (vakantie door Tirol)
Rijdt en remt goed, heeft iemand tips voor een nieuwe uitlaat/luchtfilter om er nog net iets meer uit te halen?

Martijn Weber
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 244
Lid geworden op: 15 mei 2008 17:33
Bezit: Candy Gold Honda Dax 1973 met Nice blok, motorfiets
Honda Gorilla 1981, 4-bak, snorfiets
Locatie: Leiden

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Martijn Weber »

Zo'n DNA inboard power filter scheelde bij mij aardig wat zonder dat het nodig was alles opnieuw af te stellen. Ebay...

Plaats reactie