MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Hier kun je praten over je honda.
Martijn Weber
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 244
Lid geworden op: 15 mei 2008 17:33
Bezit: Candy Gold Honda Dax 1973 met Nice blok, motorfiets
Honda Gorilla 1981, 4-bak, snorfiets
Locatie: Leiden

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Martijn Weber »

Inmiddels bijna 600km op de teller dus de mijne is ingereden. Heel gedoe inrijden want je moet toch wel 80 kunnen aantikken op buitenwegen zonder dat er een vrachtauto over je heen dendert.

Bochtenwerk is echt fenomenaal, overig verkeer (zelfs menig zwaardere motorfiets) lijkt op rotondes echt stil te staan. Vermogen is heel bescheiden maar dat lossen we wel op als hij uit de garantie loopt. Er zit nergens een piek in, hij trekt wel redelijk vlot naar de 90. Zittend haal je net 100 en liggen gaat het iets harder. Wind mee zal er nog wel wat km bij komen maar ik heb hem nog niet boven de 105 gekregen.

Verbruik varieert wat, eerste tankje reed ik 1:57, nu zit ik aan de 1:47.

Van de week mijn eerste H2C accessoires erop gezet, ziet er nog net weer wat stoerder uit zo. (Rekje, koplampbeugel en cockpit spoilert)

Reacties zijn louter positief, dat is wel grappig. Ook raampjes van auto's die open gaan bij het stoplicht.

Qua afwerking, alles netjes maar het is veel plastic en hij is heel compact. Alarm onder het zadel inbouwen lukte al niet, die moet je achter de kappen aan de voorkant verstoppen bijvoorbeeld.

Kortom: voor 3300 euro echt een waanzinnig leuke aankoop!
Bijlagen
DSC05760.JPG
Laatst gewijzigd door Martijn Weber op 30 okt 2013 19:20, 3 keer totaal gewijzigd.

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 845
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Ronaldo »

Foto om het af te maken.

Goed om te horen dat hij bevalt, zal de vrouw proberen te overtuigen. Die zit nu in de scooter scene en vond het nodig een burgman te kopen.

Martijn Weber
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 244
Lid geworden op: 15 mei 2008 17:33
Bezit: Candy Gold Honda Dax 1973 met Nice blok, motorfiets
Honda Gorilla 1981, 4-bak, snorfiets
Locatie: Leiden

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Martijn Weber »

Met Yoshimura uitlaat en DNA inboard sportfilter is het al net een echte motorfiets om op te rijden... Aanzienlijk beter koppel, meer toeren, goeie sound!
Bijlagen
DSC05834.JPG

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door nielspbr »

Met dat rekje ziet die kont er ook niet meer zo ontzettend kaal uit.

Monkeymonster
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 jun 2011 20:16
Bezit: 2018 Honda Super Cub 50
2019 Honda Super Cub 125
2021 Honda Monkey 125
Locatie: Soest

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Monkeymonster »

Prachtig!
Rekje maakt de achterkant inderdaad wat minder ielig, demper staat ook mooi zo.
Nog een fotootje van de voorkant?

wieb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 okt 2012 13:36
Bezit: Honda

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door wieb »

NIX schreef:Als je kijkt wat voor dun pijpje er uit de cilinder komt, denk ik dat je met een dikke pijp en een chip nog heel wat kunt doen. Je moet bedenken dat het een eenvoudig blokje is, ontwerp 60-er jaren dat met injectie aan de huidige emissie-eisen moet voldoen. Met wat meer uitstoot krijg je volgens mij een berg vermogen erbij.

Zo'n ding rijdt heel erg lekker en soepel, 95 km lijkt mij wel genoeg, leuk voor in de stad en rustige buitenwegen. Ik zie dit soort voertuigen toch meer als snelle bromfiets dan als motorfiets. Ik vind hem wel behoorlijk aan de prijs. In Duitsland kun je voor weinig een Honda Innova kopen en daar zit volgens mij hetzelfde blok onder, ja ziet er wel wat minder uit, maar rijdt net zo lekker mogelijk zelfs comfortabeler.
Wat me wel interesseert; Zo'n Innova heeft een uitlaat met katalysator. Bij de TUV wordt er op gelet of de Kat uitlaat er nog onderzit.
In die uitlaat zit alleen de katalysator de lambda sonde zit in de kop. Ik denk dat wanneer je uitlaat zonder katalysator, sneller of niet monteert dat dit niet van invloed is op het lopen van de motor, is dat zo ?

Monkeymonster
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 jun 2011 20:16
Bezit: 2018 Honda Super Cub 50
2019 Honda Super Cub 125
2021 Honda Monkey 125
Locatie: Soest

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Monkeymonster »

Ondanks mijn gestarte discussie in een ander topic over het feit dat ik vind dat Honda zijn historie verkwanseld aan de Chinezen met al hun replica's blijf ik toch gecharmeerd van zo'n MSX-je.
Zeker nu de 2014 variant met mooi goud getinte velgen en een mooie donkerblauwe kleur komt.
Wat vinden jullie van deze nieuwe kleurstelling?

Afbeelding

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Nicoscub »

leuke kleurstelling maar ik vind oranje toch mooier :lol:
Afbeelding
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Monkeymonster
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 jun 2011 20:16
Bezit: 2018 Honda Super Cub 50
2019 Honda Super Cub 125
2021 Honda Monkey 125
Locatie: Soest

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door Monkeymonster »

Niet mijn kopje thee, maar wel bruut!

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door MrSinga »

alle nieuwe hebben gouden wielen nu. Hierdoor herken je oud/nieuw model...

grootste minpunten vind ik:
-achterveer is te zwak. Kitaco ofzo is een must
-voorvork te zwak, duwt te snel in voor een USD.
-achterkant steekt te ver uit, kitaco ofzo kit voor meer onder het zadel dingen te krijgen oogt mooier
-topsnelheid van 105km/h :( fredsbike kan ze ontgrenzen, maar dan gaat de garantie natuurlijk ook...)

dax61
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 jun 2012 17:41
Bezit: dax skyteam
Locatie: goor overijssel

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door dax61 »

MrSinga schreef:alle nieuwe hebben gouden wielen nu. Hierdoor herken je oud/nieuw model...

grootste minpunten vind ik:
-achterveer is te zwak. Kitaco ofzo is een must
-voorvork te zwak, duwt te snel in voor een USD.
-achterkant steekt te ver uit, kitaco ofzo kit voor meer onder het zadel dingen te krijgen oogt mooier
-topsnelheid van 105km/h :( fredsbike kan ze ontgrenzen, maar dan gaat de garantie natuurlijk ook...)
wat lopen ze ontgrensd ?
gasje er bij

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door chaly-dude »

dax61 schreef:
MrSinga schreef:alle nieuwe hebben gouden wielen nu. Hierdoor herken je oud/nieuw model...

grootste minpunten vind ik:
-achterveer is te zwak. Kitaco ofzo is een must
-voorvork te zwak, duwt te snel in voor een USD.
-achterkant steekt te ver uit, kitaco ofzo kit voor meer onder het zadel dingen te krijgen oogt mooier
-topsnelheid van 105km/h :( fredsbike kan ze ontgrenzen, maar dan gaat de garantie natuurlijk ook...)
wat lopen ze ontgrensd ?
Waarom is het überhaupt begrenst met een motorkenteken?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door nielspbr »

Er zijn speciale regeltjes waar een 125cc aan moet voldoen om in een bepaalde rijbewijscategorie te mogen vallen. Denk aan sommige buitenlanden waar je een 125cc met autorijbewijs mag rijden.

Aangezien de msx/grom luchtgekoeld is denk ik dat honda op moet passen met de geluidseisen. Luchtgekoelde cilinders(koelribben) maken een hoop herrie ten opzichte van een watergekoeld blok.

Een cbr125 is trouwens ook niet het toonbeeld van kracht.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door fs1tom »

11kW ja.
Haalt zo'n ding standaard uberhaupt de 11 kW? Lijkt mij niet toch.

Overigens vind ik 't wel kekke dingetjes en zou er best 1 willen hebben. Moeten ze alleen in prijs zakken (2e hands). 3300 euro voor een opgevoerde brommer is mij teveel
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: MSX 125, is er al iemand die hem heeft?

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef:Er zijn speciale regeltjes waar een 125cc aan moet voldoen om in een bepaalde rijbewijscategorie te mogen vallen. Denk aan sommige buitenlanden waar je een 125cc met autorijbewijs mag rijden.

Aangezien de msx/grom luchtgekoeld is denk ik dat honda op moet passen met de geluidseisen. Luchtgekoelde cilinders(koelribben) maken een hoop herrie ten opzichte van een watergekoeld blok.

Een cbr125 is trouwens ook niet het toonbeeld van kracht.
heeft met de emisienormen te maken oa. EN Honda die origineel altijd op 70% van het vermogen werkt (grote moto's ook, hebben een serieuze marge ingecalculeerd)

onbegrensd komen die dingen naar het schijnt echt tot leven. Paar mensen gehoord die met de onbegrensde MSX gereden hebben van fredsbike, het verschil is enorm; Gaan ze snel richting 120km/h

Een CBR125 is mss niet het toonbeeld van kracht, maar voor de 500euro meer heb je echt wel een betere zithouding, vering,... en vooral, ze denken niet dat je een opgevoerde brommer bent, je zit hoger.
Heb beide getest en dan kies ik zeker voor de CBR125 (zeker da laatste modellen, de oudere CBR125 viel nog meer tegen).
En als je goedkoper gaat, heb je de CBF125. Mss niet zo mooi, maar ook injectie enz. (wel geen 4 klepper zoals de CBR125)
fs1tom schreef:Overigens vind ik 't wel kekke dingetjes en zou er best 1 willen hebben. Moeten ze alleen in prijs zakken (2e hands). 3300 euro voor een opgevoerde brommer is mij teveel
is naar mijn mening ook overprised. Werk bij een Honda dealer en de vertegenwoordiger van Honda vond het niet zo grappig toen ik dat zei. Hoe hard hij het ook probeerde te verantwoorden, blijf ze te duur vinden.

volgende maand komt de skyteam versie ervan uit... (begin mei normaal)
Normaal schijnt dat daar te kiezen zal zijn uit zeker 2 varianten:
-50cc met carbu
-125cc met injectie
http://monkeyparts.be/NL/a/monkeyparts_ ... ban-125cc/
http://monkeyparts.be/NL/a/monkeyparts_ ... rban-50cc/

Plaats reactie