bouwjaar Novio

Hier kun je praten over je honda.
Graansma
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2012 14:36
Bezit: Honda Novio

bouwjaar Novio

Bericht door Graansma »

Beste mensen,

ik heb een Novio in de garage staan die ik na jaren weer wil laten lopen. Ik heb er nog geen kenteken bij, dus een ritje naar RDW is noodzakelijk. Het framenummer is moeilijk te lezen, aangezien dit overgespoten is. Ik heb een 11 cijferige nummer weten te ontcijferen. Mogelijk staat er nog een cijfertje achter, maar dit is niet geheel duidelijk. Weet iemand uit hoeveel cijfers het nummer moet bestaan? Ik heb al eens gelezen dat wanneer de kilometerteller in de koplamp geïntegreerd
zit, het model vanaf 1976 is. Dit is dus bij mijn Novio het geval. Klopt dat ook?

Groeten

Graansma
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2012 14:36
Bezit: Honda Novio

Re: bouwjaar Novio

Bericht door Graansma »

Beste mensen,

Ter aanvulling heb ik een foto van het framenummer gemaakt.
Nummer is niet geheel duidelijk zichtbaar. Ik denk dat er staat: WPP50-A46572. Ik ben echter niet zeker van de P en de 5 (in het rood aangegeven). Kan misschien ook een R en een S zijn? Is wpp50 een nummer die voor de Hondaatjes is gebruikt?
Ik heb het nummer met wat meel (voor contrast) ingewreven.

Iemand suggesties wat het kan zijn?

Alvast bedankt
Bijlagen
IMG_4665.JPG

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: bouwjaar Novio

Bericht door Eric »

Dat eerste is geen cijfer en kan je negeren. Daarna komt er PF50 en zo te zien daarna A465727. Wat je zou kunnen doen ies de lak gewoon even wegkrassen. Misschien kan je ook wel een los frame kopen die al een kenteken heeft. Qua kosten zou dit misschien ook nog eens goedkoper kunnen zijn.

Groeten
Eric
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Graansma
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2012 14:36
Bezit: Honda Novio

Re: bouwjaar Novio

Bericht door Graansma »

Beste Eric,

Bedankt voor je reactie. PF50 is natuurlijk wel logisch en de rest van de cijfers kloppen.
Ik ga proberen of ik bij Honda Nederland nog een bouwjaar kan achterhalen. De brommer is altijd bij mijn vrouw in de familie geweest. Volgens de "overleveringen" stamt de brommer uit 1971 of 1972. Ben benieuwd hoe dit verder zal gaan.

Groet
Sas

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: bouwjaar Novio

Bericht door stoterstangen90 »

Gewoon lekker laten keuren dan Zo'n familiestuk.

Veel leuker dan een ander frame met kenteken kopen.
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: bouwjaar Novio

Bericht door NIX »

Ik kan je nu al garanderen dat de RDW met haar roterende staalborstel aankomt met dit nummer.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: bouwjaar Novio

Bericht door Brommert »

NIX schreef:Ik kan je nu al garanderen dat de RDW met haar roterende staalborstel aankomt met dit nummer.
Beter zelf even leesbaar maken dus. Ook loopt zo'n ding standaard niet erg hard. Dus nog een beetje extra begrenzen en je kunt hem keuren als snorfiets.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

houtie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 sep 2007 19:19
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: bouwjaar Novio

Bericht door houtie »

Het nummer wat er staat is:

PF50-A46572 En er voor en er achter staan een open en sluit teken van honda. (een vierkantje met een kruisje er in).
ST50 / ST50G / CM91 (ook diverse te koop !)

jandeman63
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2012 13:58
Bezit: 2x honda pf50 oftewel type novio,2x honda pc50 1x met onderliggende nokkenas en eenmaal bovenliggend.
2x Honda Amigo.
honda ps 50,2x honda p50 en een remake C50 van supermotorcompagny.

Re: bouwjaar Novio

Bericht door jandeman63 »

Brommert schreef:
NIX schreef:Ik kan je nu al garanderen dat de RDW met haar roterende staalborstel aankomt met dit nummer.
Beter zelf even leesbaar maken dus. Ook loopt zo'n ding standaard niet erg hard. Dus nog een beetje extra begrenzen en je kunt hem keuren als snorfiets.
ben bezig om mijn noof naar snor te krijgen. 32 tands achter,ring in uitlaat en gasschuif slag korter en ook een verlatend vliegwieltje erop.
maarrrr de noof heeft nog steeds max. 30 km/u gps snelheid. wat mag de afwijking zijn bij de keuring op die snelheid?

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: bouwjaar Novio

Bericht door Brommert »

jandeman63 schreef:
Brommert schreef:
NIX schreef:Ik kan je nu al garanderen dat de RDW met haar roterende staalborstel aankomt met dit nummer.
Beter zelf even leesbaar maken dus. Ook loopt zo'n ding standaard niet erg hard. Dus nog een beetje extra begrenzen en je kunt hem keuren als snorfiets.
ben bezig om mijn noof naar snor te krijgen. 32 tands achter,ring in uitlaat en gasschuif slag korter en ook een verlatend vliegwieltje erop.
maarrrr de noof heeft nog steeds max. 30 km/u gps snelheid. wat mag de afwijking zijn bij de keuring op die snelheid?
Ik heb de mijne voor de snor keuring alleen begrenst met een verlatend vliegwiel en wat ringetjes op de gasschuif, toen liep ie 27Km/h op de bank bij de RDW (had wel een relaxte keurmeester, die vond dat oude spul wel mooi). Zat wel een imi Novio uitlaatje op, misschien begrenzen die standaard wat meer dan een ori pijpje. Wat de afwijking mag zijn weet ik niet, kan het zo ook niet vinden op de RDW site. Misschien even bellen naar de RDW?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

fcapri
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mei 2016 09:07
Bezit: honda novio, honda amigo

Re: bouwjaar Novio

Bericht door fcapri »

heb je dat bouwjaar en chassisnr nog kunnen achterhalen? want ik probeer zo een idee te krijgen welke chassisnr's ongeveer overeenkomen met de jaren

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: bouwjaar Novio

Bericht door wim V8 »

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: bouwjaar Novio

Bericht door Eric »

Fcapri is een Belg. Misschien dat hij zijn nooit eerst in nl kan keuren en dan in België??
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: bouwjaar Novio

Bericht door wim V8 »

Oh, tis een heeel oud topic, nooit gezien.
fordcapri wil niet eens keuren zo lijkt het.
Alleen de nummertjes op n rijtje krijgen.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

fcapri
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mei 2016 09:07
Bezit: honda novio, honda amigo

Re: bouwjaar Novio

Bericht door fcapri »

neenee, ik ben een electrische novio aan het bouwen in belgie, alleen doet de verzekering al moeilijk omdat mijn novio van 1976 is en de gelijkvormigheidsattest half 1974 werden ingevoerd. als ik die namelijk ombouw naar electrisch, voldoet die niet meer aan zijn homologatie en wil de verzekering die niet aanvaarden als oldtimer. wordt dan een 'nieuwe' inschrijving (geen idee wat ze met nieuw bedoelen, ik hoop niet dat ze een nieuwe brommer 2016 van maken dan)
ik wil dus een kader vinden van voor 1974 die geen homologatie heeft ondergaan.

maar aangezien novio's en amigo's geen bouwjaar op de documenten hebben staan, moet ik dit achterhalen via chassisnr.
ik vermoed dat ze in 1968-1969 met chassisnr PF50-A00000 (5cijfers) zijn begonnen en ergens in 1977 zijn geindigd met PF50-A460000.

echter hierboven spreekt men van "Volgens de "overleveringen" stamt de brommer uit 1971 of 1972." en in de beginpost over "Ik heb al eens gelezen dat wanneer de kilometerteller in de koplamp geïntegreerd zit, het model vanaf 1976 is. Dit is dus bij mijn Novio het geval."
het chassisnr zou dan kunnen zijn:
x PF50-A46572 x en dan stamt die idd van de vroege jaren af 1971 ofzo met 5cijfers in chassisnr
x PF50-A465727 x en dan stamt die idd bij de laatste generatie 1976-1977.

vandaar mijn vraag of TS al uitsluitsel heeft in dit oude topic (zal na 4jaar wel in orde zijn gekomen zeker)
Laatst gewijzigd door fcapri op 05 jun 2016 07:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie