Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Hier kun je praten over je honda.
ho_chi_man_ho_chi_man
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda CL50 benly,
Honda NTV650 revere

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door ho_chi_man_ho_chi_man » 08 dec 2017 00:55

Ik ben erover na aan het denken om mijn CL50 benly motor te laten keuren.
Hij zit in the cd50400xxx range.
Volgens cmsnl is het bouwjaar voor deze range 1997.
Heeft iemand toevallig nog een betere bron?
Ik heb het internet afgezocht, maar tot nu toe nog geen andere bron gevonden.
Groeten Eric

davidbos
4T-MSB beginner
Bezit: Honda P50

Bericht door davidbos » 28 dec 2017 14:30

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op het forum (en in het algemeen als het over brommers gaat). Ik heb namelijk wat keuringsinformatie nodig over een Honda P50 die ik gekregen heb van een familielid, en misschien kan iemand mij hierbij helpen. Ik weet niet op wiens naam hij staat en ik heb geen papieren, maar de zoon van wie deze brommer ooit geweest is kan me wel een schriftelijke verklaring geven.
De P50 zou ik het liefst weer op de weg willen laten rijden, maar daar is nogal wat voor nodig denk ik.

Ik heb contact gehad met de RDW over het kenteken en het framenummer, maar beide stonden niet in hun systeem.
Dit zou betekenen dat de brommer gekeurd moet worden, maar het is mij onduidelijk aan welke eisen hij dan moet voldoen.
Wat zijn in dit geval de technische eisen, weten zij uiteindelijk dat het om een oude brommer gaat of moet ik dit bewijzen? En verschillen dan de eisen met die van een zelfgebouwde brommer die nieuw is? Zou de brommer aan bepaalde milieu-eisen moeten voldoen? Als hij gekeurd is, geldt de brommer dan als een 'nieuwe' brommer die dus ook in milieuzones (zoals bebouwde kom A'dam) zou mogen rijden? Dit alles is mij vrij onduidelijk.

Hij loopt als een zonnetje maar de remkracht is niet fantastisch en de buitenbanden zijn wat droog, er zitten scheurtjes in (kan hij hierop afgekeurd worden?).
Ik heb de benzineslangetjes vervangen en ik moet de lichten nog vervangen. Volgens mij moet er ook nog een fietsbel op, maar dat is het wel.

Ik hoop dat iemand me wat helderheid kan brengen in deze jungle aan informatie, ik zou het erg waarderen!

Vriendelijke groet,
David

NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX » 28 dec 2017 19:21

Staat allemaal in de FAQ. Echt waar.

Omdat ik zo aardig ben: viewforum.php?f=55
Kijk eerst even in de FAQ.

DowBux
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Een totaal niet originele Monkey uit '78

Bericht door DowBux » 17 mar 2018 18:38

Olla,
Kan iemand bevestigen dat het keuren van een brommer NAAR motor nog mogelijk is?
Ik kan op de website van de RDW sinds 2018 niks meer terug vinden van dit hele gebeuren.

Alvast bedankt!
Helemaal mooi!

NIX
chaly addict

Bericht door NIX » 17 mar 2018 23:04

Waarom zou het niet kunnen? Als ie maar van vóór 1998 is. Neem wel wat documentatie over het bouwjaar mee, anders wordt hij op de DET gekeurd en moet je belasting en BPM betalen.

SBP
4T-MSB regular

Bericht door SBP » 20 mei 2018 16:19

Ik sta op het punt een dax te kopen uit 1973
deze komt uit USA, nooit ingevoerd geweest en staat niet op kenteken.Als ik de FAQ lees kom ik er niet helemaal uit.\

Kan ik deze direct tot motor laten keuren? en heb ik dan alleen een bewijs van eht bouwjaar en bewijs nodig dat ik de motor eerlijk heb verkregen? (naast het feit van groot licht/dimlicht/remlicht/kentekenverlichting/knipperlichten goede banden remmen etc; spiegel is volgens mij niet nodig met dit bouwjaar)
pwoap pwoap pwaaaap

NIX
chaly addict

Bericht door NIX » 20 mei 2018 19:49

Ja. Neem een verkoopverklaring, iets om het bouwjaar in te schatten en specs mee. In de FAQ staat aan welke technische eisen hij moet voldoen.

Plaats reactie