Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
hotroddax
4T-MSB addict
Berichten: 696
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77
Locatie: Haarlem

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door hotroddax » 15 okt 2014 07:09

DowBux schreef:Ik heb een monkey frame van '78.

Is dit zo te keuren met ALLEEN een framenummer? En technische gegevens natuurlijk.

dat is te keuren, Je hebt wel een bouwjaar verklaring nodig( informatie van internet is goed! Of de honda guide!)
Ook heb je een verkoopverklaring nodig dat je het frame gekocht hebt.



ZIE DE FAQ VOOR AL UW KEURINGSVRAGEN!
ja dit is dus het broertje van bart.

Gebruikersavatar
Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 921
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Midnight Creations » 27 okt 2014 19:59

Heeft iemand wel eens geprobeerd een brommer door de keuring te krijgen met van die dubieuze Belgische betriebserlaubnis papieren?

Ik kreeg een (volgens mij neppe) erlaubnis bij m'n Baja uit Belgie namelijk.
Als je jong blijft, sterf je nooit

Gebruikersavatar
stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 4203
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door stoterstangen90 » 27 okt 2014 20:10

Gewoon niet meenemen die betriebserlaubnis.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 921
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Midnight Creations » 27 okt 2014 20:26

Ja das idd een optie, maar het keuren met "papieren" is goedkoper dan zonder toch?

(Ook gewoon een interesse vraag of het misschien iemand gelukt is.)
Als je jong blijft, sterf je nooit

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 16810
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX » 27 okt 2014 22:49

Met een Belgische GVA gaat makkelijk en is niets neps aan.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
DowBux
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 17 apr 2012 16:22
Bezit: Een totaal niet originele Monkey uit '78
Locatie: Amersfoort

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door DowBux » 16 mar 2015 13:03

Begrijp ik het goed, dat als ik een motor kenteken wil, ik eerst een brommer keuring moet ondergaan?
Helemaal mooi!

Gebruikersavatar
apae01
4T-MSB addict
Berichten: 813
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door apae01 » 16 mar 2015 13:39

Als je een brommer wilt omkeuren naar motor, zal je eerst moeten bewijzen dat het een brommer is voordat je 'm laat omkeuren. Maar waarom zou je?
Je kan ook gewoon een importkeuring voor een motor zonder papieren doen lijkt me. Staat duidelijk in de FAQ wat daarbij de eisen zijn.
In the beginning there was nothing, which exploded.

Gebruikersavatar
Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 374
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Stoel » 17 mar 2015 08:08

Ik zit te spelen met het idee om een SS50 op te bouwen en hem als motor te laten keuren.
Maar als ik een los frame (met of zonder kenteken) koop en de rest van de onderdelen er bij zoek, maakt het dan uit voor de keuring dat de onderdelen wel of niet van een SS or überhaupt van honda komen?
Dus bijvoorbeeld een skyteam of pitbike voorvork, maar ook dingen als een Kreidler of cb350 voornaaf. (of geld hier hetzelfde als aantonen dat een SS dezelfde voorrem heeft als een c90 en dat het dan prima is)

Ik snap dat hij moet voldoen aan dingen zoals NL of E-keur in de koplamp, goedgekeurde achterreflector, groot en dimlicht, achterlicht, kentekenplaatverlichting en banden met E-keur, maar het gaat mij meer om onderdelen van ander type voertuigen gebruiken.

Edit: na het doorlezen van dit topic moet het mogelijk zijn.

Tweede vraag:
Er staan twee SS frames op marktplaats, een Nederlandse zónder papieren, en een Oostenrijkse mét papier. Welke is makkelijker (en goedkoper) op op NL motor kenteken te krijgen?

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 16810
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX » 17 mar 2015 10:11

Met papier is goedkoper, allebei is even makkelijk.

Waar staat dat er keurmerken in banden en klampen moet staan?
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 374
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Stoel » 17 mar 2015 10:16

In de FAQ, die zin is copy/paste.

Bedankt voor je reactie

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 16810
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX » 17 mar 2015 13:50

viewtopic.php?f=55&t=22919
viewtopic.php?f=55&t=23068
viewtopic.php?f=55&t=22773

Hier allemaal niet. Ik zie het in de beginpost wel verkeerd staan. E-keur is al jaren geen verplichting meer. De FAQ is wel actueel.
Kijk eerst even in de FAQ.

Mathijs0001
4T-MSB addict
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 dec 2009 22:13
Bezit: -
Honda SS50Z K3
Honda SS50Z K1
Locatie: Arnhem

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Mathijs0001 » 17 mar 2015 16:47

Zit er verschil tussen een Nederlandse draadboom van een ss50 k1 4bak en een buitenlandse ss50 k1 5 bak?
Waarom de vraag zul je misschien denken? Wil ooit de toekomst een ss50k1 5bak nabouwen op een Hollandse basis.
En vraag mij dus of er verschil zit in de fitting aansluiting van zo'n klein koplampje.
Ik hoor het graag!
Vast is vast!

Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8383
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: hengelo gelderland

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door butt head » 17 mar 2015 16:49

is het zelfde,
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Mathijs0001
4T-MSB addict
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 dec 2009 22:13
Bezit: -
Honda SS50Z K3
Honda SS50Z K1
Locatie: Arnhem

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Mathijs0001 » 17 mar 2015 16:56

Thanks!
Vast is vast!

Gebruikersavatar
René
Admin
Berichten: 1466
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: CD50
Locatie: Utrecht / Veghel

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door René » 18 apr 2015 17:27

Ik heb zo'n kort ontstekingsdeksel. Nu zit er dus een paar cm spleet tussen m'n deksel en m'n kettingrandje. Voor de keuring is denk ik beter om het mooi aan te laten sluiten of niet?

Is een kettingrand eigenlijk verplicht?
Afbeelding

Plaats reactie