Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Hier kun je praten over je honda.
Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Edo »

NIX schreef:
XL50deSeauje schreef:Sorry voor deze klaarblijkelijk domme vraag.... Blok heeft geen lipje in de bak zitten, geen zin om em daarvoor open te trekken!
Je maakt 'm maar open. Tellerverlichting is wel verplicht, he?
Je hoeft niet eens een teller te hebben, laat staan verlichting. Toch? Alleen na '75 is een combinatie van BEIDE verplicht.

Althans, zo lees ik het wetsartikel..

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

Edo schreef:
NIX schreef:
XL50deSeauje schreef:Sorry voor deze klaarblijkelijk domme vraag.... Blok heeft geen lipje in de bak zitten, geen zin om em daarvoor open te trekken!
Je maakt 'm maar open. Tellerverlichting is wel verplicht, he?
Je hoeft niet eens een teller te hebben, laat staan verlichting. Toch? Alleen na '75 is een combinatie van BEIDE verplicht.

Althans, zo lees ik het wetsartikel..
Oja, is een M.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Edo »

Een gave M !

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5164
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door stoterstangen90 »

Wat is er inmiddels mogelijk met een C90 HA01 van 11 03 1998 ?
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

Wel of geen papieren?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5164
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door stoterstangen90 »

geen, wel een plaat. Brits
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

Afmelden bij de DVLA op plaat en framenummer, dan heb je export papieren, dat zou ook voor een '98 genoeg moeten zijn. Helemaal garanderen dat het vervolgens lukt kan ik niet, maar je hebt dan gewoon een motor met exportpapieren. http://www.dft.gov.uk/dvla/forms/onlineforms.aspx voor een V756.

Verder nog een verkoopverklaring mee en een manual voor de specs en ik ben benieuwd waarom het dan niet zou lukken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5164
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door stoterstangen90 »

ik wil hem dan natuurlijk als brommer, dat spreekt.
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

In het ergste geval wordt het een motor. Heb hier nog een rolling chassis staan van een HA02 1361***, zou die van '84 kunnen zijn? http://img.hondavereniging.nl/fotos/ove ... tabel.jpeg
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1814
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door hypercub »

Een telefoontje naar de RDW leerde mij dat zolang bouwjaar bekend is, een moto uit het buitenland probleemloos omgekeurd kan worden naar brommer, mits 49cc natuurlijk.
Ik had gebeld over mijn passport en dat was geen enkel probleem volgens de RDW.
Life is too short for lousy coffee.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

Klopt, maar een brommer/motor moet om het zonder enorme kosten om te keuren wel van voor '98 zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door RaRe »

Hallo allemaal :-)

Is er iemand die me wat kan vertellen over de herkeuring van een 1971 Dax frame van 70cc naar 125cc? Ik heb het RDW gemailed maar ik krijg daar alleen maar een standaard mail terug over waar je moet zijn en hoe je kan betalen en zo. Het frame en kenteken heb ik momenteel dus op 70cc staan maar wil er toch een groter blok onder hebben.

Ik dacht er zelf over om de folder en kenteken en papieren van mijn Skyteam Dx 125cc mee te nemen en daar ook alle onderdelen van te gebruiken zodat dat aan de huidige eisen voldoet. Toch wil ik dan ook meteen een stevigere achterbrug en achterveren opzetten, evenals een grotere schijfrem. Is dat aan te raden of kan je toch beter alles exact zo laten als een originele Skyteam 125? Is er iemand die eens eerder heeft laten herkeuren van 70 naar 125 die zijn ervaring hier wil delen?
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5164
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door stoterstangen90 »

Ik zou het origineel laten.
Dan is het gewoon een motorombouwkeuring.
Afbeelding

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Edo »

RaRe schreef:Hallo allemaal :-)

Is er iemand die me wat kan vertellen over de herkeuring van een 1971 Dax frame van 70cc naar 125cc? Ik heb het RDW gemailed maar ik krijg daar alleen maar een standaard mail terug over waar je moet zijn en hoe je kan betalen en zo. Het frame en kenteken heb ik momenteel dus op 70cc staan maar wil er toch een groter blok onder hebben.

Ik dacht er zelf over om de folder en kenteken en papieren van mijn Skyteam Dx 125cc mee te nemen en daar ook alle onderdelen van te gebruiken zodat dat aan de huidige eisen voldoet. Toch wil ik dan ook meteen een stevigere achterbrug en achterveren opzetten, evenals een grotere schijfrem. Is dat aan te raden of kan je toch beter alles exact zo laten als een originele Skyteam 125? Is er iemand die eens eerder heeft laten herkeuren van 70 naar 125 die zijn ervaring hier wil delen?
Eh nee. Je hoeft helemaal geen schijfremmen en sterkere veren/brug te hebben.

Gewoon de fiets weer volledig technisch in orde (verlichting, etc. zie FAQ) en langs de RDW. Folders kun je ook thuis laten.

Overigens zou ik nooit voor deze omkeuring gaan.. Gewoon die 125cc eronder knallen en gaan. Geen agent die over je cilinderinhoud gaat miepen.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Edo »

Oh en een Dax uit '71 op een SkyMaxSingaTeam125 laten lijken is natuurlijk altijd not-done.

Plaats reactie