Jou mening over elektrische brommers

Hier kun je praten over je honda.
driekesman
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2011 10:25
Bezit: Honda cb750f 1977

Jou mening over elektrische brommers

Bericht door driekesman »

Hallo allemaal,

Voor school doen we nu een onderzoek naar de mening over elektrische scooters. Daarom heb ik een enquête gemaakt op internet. Ik zou jullie graag willen vragen om deze in te vullen.

Hij begint met een paar algemene vragen en duurt 5 à 10 minuten. Jullie zouden me hier erg mee helpen.

http://www.thesistools.com/web/?id=232773

Ik rijd zelf inmiddels geen brommer meer, maar een cb750f. Helaas is het winter en ligt de eerste pekel weer op de weg...

Alvast bedankt voor het invullen!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Jou mening over elektrische brommers

Bericht door nielspbr »

Je weet hoe ze hier over scooters denken he.(al of niet electrisch :mrgreen: )

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1224
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Re: Jou mening over elektrische brommers

Bericht door XL50deSeauje »

Eric schreef:Dat niet alleen. Maar er wordt ook gesuggereerd dat een elektrische schoon is. In gebruik is dat wel zo, maar de energie moet nog opgewekt worden in een kolenmijn in Polen. Ook het maken van die accu's is niet echt goed en die gaan ook niet echt lang mee.
Als je redelijk dichtbij het werk woont is het wel te doen met een elektrische scooter. Maar wil je verder, dan heb je een probleem.
Het rijdt wel lekker, dat dan weer wel.

Ik zal even kijken wat ik in kan vullen.
Het is inderdaad alleen interessant als de energie duurzaam opgewekt wordt....
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Jou mening over elektrische brommers

Bericht door butt head »

XL50deSeauje schreef:
Eric schreef:Dat niet alleen. Maar er wordt ook gesuggereerd dat een elektrische schoon is. In gebruik is dat wel zo, maar de energie moet nog opgewekt worden in een kolenmijn in Polen. Ook het maken van die accu's is niet echt goed en die gaan ook niet echt lang mee.
Als je redelijk dichtbij het werk woont is het wel te doen met een elektrische scooter. Maar wil je verder, dan heb je een probleem.
Het rijdt wel lekker, dat dan weer wel.

Ik zal even kijken wat ik in kan vullen.
Het is inderdaad alleen interessant als de energie duurzaam opgewekt wordt....
en zelfs als het duurzaam opgewekt word dan is de productie van het ding was de stroom opwekt nog niet schoon.


met andere woorden de brandstapel op met die elektrische vervoers middelen
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Jou mening over elektrische brommers

Bericht door Jurrien »

Er zijn nog andere argumenten voor het elektrsich rijden dan altijd weer dat groengezeik. Lage brandstofkosten bijvoorbeeld, of het onderhoud wat er nauwelijks is. Jullie zijn zo milieugehersenspoeld dat je elektrisch rijden gelijk 100% associeert met milieu en groen en uitstoot. :(
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Jou mening over elektrische brommers

Bericht door Jurrien »

Oh en het is jouWW mening. En dat voor een universitair afstudeeronderzoek. Nou vul ik em niet in hoor, kom nou.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Jou mening over elektrische brommers

Bericht door Mano »

Levensgevaarlijke klote dingen!

Kijk een beetje brommer/motor/auto hoor je nog aankomen
die stille elektrische ellende dingen hoor je niet, die zijn er ineens zomaar.

Tom Coronel had zelfs boxen met motor geluid in z'n wagen gedaan om het nog ergens naar te laten klinken (en haalde de finish niet :twisted: )

En dan krijgen ze ook nog eens voorrang op de parkeer plekken de beste plekkies omdat daar toevallig een stopcontact gemaakt kan worden.

het enige wat erger is zijn ligfiets bananen en moderne bakfiets moeders :!:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Christiaan
4T-MSB addict
Berichten: 689
Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht

Re: Jou mening over elektrische brommers

Bericht door Christiaan »

Een vriend van mij kon er een winnen, hij kreeg er 1 drie dagen mee om er een leuk fimpje mee te maken, de leukste 2 zouden winnen.

We hebben ondervonden hoe onhandig het is. actieradius van 60km, dan weer 8 uur opladen ;S
Ik rijd tot er 7L benzine op is en gooi er dan weer benzine in en kan weer verder. Helaas, met een elektrische scooter doe je 3 dagen om van Groningen naar Maastricht te komen ;p

EllesD
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 nov 2011 20:55
Bezit: Skyteam PBR
Locatie: Den Bosch

Re: Jou mening over elektrische brommers

Bericht door EllesD »

Ach de enige reden waarom mensen elektrisch rijden is omdat t belastingvoordeel op zou leveren... Is ook echt relevant bij n brommer...

Of.. Om interesant te doen... Zodat bejaarden achter de geraniums je nog vrolijk kunnen aankijken

Of... Omdat t goedkoop is.. T is n brommer dat kost al geen donder aan benzine!

Over 50 jaar is de benzine toch op, laat me er dan nu nog van genieten!

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Jou mening over elektrische brommers

Bericht door Mano »

Eric schreef:
Mano schreef:het enige wat erger is zijn ligfiets bananen en moderne bakfiets moeders :!:

Zo'n banaan wil ik wel hebben. Dan een c310 blokje of een ander ziekelijk zuinig iets erin en die alleen aan zetten als je al op snelheid bent om op snelheid te blijven.
Lekker goedkoop :mrgreen: 2e hands kostendie dingen ongeveer 2 a 3 nette SSjes http://www.ligfiets.net/advertisement/1 ... -koop.html
Ik vind het een hoop geld om voor l#l te rijden. En waar ga je zo'n monster parkeren?
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Jou mening over elektrische brommers

Bericht door Stoel »

Damn, ik probeerde die enquête in te vullen, maar waarom heb je elke vraag meerdere malen gesteld maar net iets anders?
Ik kreeg het gevoel dat je me wou betrappen op het niet consistent invullen van mijn mening.

driekesman
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2011 10:25
Bezit: Honda cb750f 1977

Re: Jou mening over elektrische brommers

Bericht door driekesman »

Een aantal vragen zijn meerdere keren gesteld op verschillende manieren om interne consistentie te krijgen per meetschaal (variabele), op deze manier kunnen er uitspraken gedaan worden over de betrouwbaarheid van deze manier van meten. Verder kan op basis hiervan een percentage gegeven worden die de 'werkelijk verklaarde' portie variantie voor dat construct weerspiegelt. Sorry voor de taalfoutjes jurrien, ik heb dyslexie (net opgezocht hoe ik dat ook alweer schrijven moest).

Plaats reactie