Waarde Honda SS50

Hier kun je praten over je honda.
Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Waarde Honda SS50

Bericht door Nexus6 »

Het 'echte' Honda gevoel blijft mij tarten. Vroeger heb ik diverse Honda's gehad en altijd met veel plezier bereden. IK ben best tevreden met mijn Super, echter het is geen Honda. De meeste kilometers heb ik vroeger gereden op een SS50. Deze SS50 kocht ik nieuw in 1976 voor een prijs van fl1699,- (770,-E).
Ik ben geen sleutelaar heb geen eigen stalling dit is een gemeenschappelijke ruimte waar ik nu mijn Super parkeer.
Dus de brommer moet in een zeer goede staat zijn. Al enige tijd geleden zag ik op mp.nl een prachtige SS50 voor de prijs van €3000,- (fl6611,-) ik was gelijk verliefd...
Toen die SS50 van marktplaats was verdwenen heb ik de adverteerder gebeld, hij deelde mij mede dat de brommer niet was verkocht en komend voorjaar weer een poging waagd. Ik heb hem laten weten dat ik heel veel belangstelling heb voor de brommer en hem pas kan aanschaffen in mei 2011.
Echter er 'knaagt' iets in mijn geweten...zoveel uitgeven voor een 35 jaar oude brommer. Wat vinden jullie :?:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Waarde Honda SS50

Bericht door niek is ik »

tja moet jij weten.

Als zal ik zoiets wel goed stallen.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Waarde Honda SS50

Bericht door Kippenverver »

Hoe mooi iets er misschien ook uitziet, het belangrijkste is altijd het blokje. De brommer zelf kan er wel heel mooi uitzien en compleet zijn enzo, maar een bod doen op een voertuig zonder haar eerst te horen lopen, zou ik niet doen. En zeker niet voor dat geld.. Als je toch zulke bedragen wil gaan uitgeven kun je ook eens contact opnemen met Coos Matser, die heeft laatst een SS opgebouwd, met een gereviseerd blok, nieuwe wielen etc. Die valt binnen die 3000 euro die de bovenstaande moet kosten, maar heeft wel garantie..

Ik wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat je dat moet doen hoor, maar ik raad je wel aan om eens goed om je heen te kijken.. Garantie is bij een oud voertuig toch vaak wel heel belangrijk, zeker als je ongeveer het dubbele wil gaan betalen van wat de gemiddelde bezoeker hier heeft betaald voor zijn/haar voertuig.
Ga heen en vereenvoudig u!

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Waarde Honda SS50

Bericht door Kippenverver »

Ja precies, dat ik ook exact de reden dat ik zeg wat ik zeg. Je hebt geen volledig originele brommer, met originele boutjes en moertjes en weet ik veel wat nodig om succesvol en langdurig van punt a naar punt b te komen.

Sterker nog, als je een brommertje wil dat je lekker wil gaan gebruiken, zou ik dat juist niet doen, want er gaat altijd wel iets kapot, of beschadigd of wat dan ook. Dat is een stuk minder vervelend als je gewoon een gebruiksbrommer hebt.
Ga heen en vereenvoudig u!

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Waarde Honda SS50

Bericht door Nexus6 »

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

Deze SS is toch orgineel.. :?:
M.u.v. trapinrichting..
Mijn publieke stalling is voorzien van video bewaking.

De 'nep ce' is mijn vervoer voor dagelijkse gebruik.

M.v.g.

Nexus
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 844
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Waarde Honda SS50

Bericht door Ronaldo »

Ik persoonlijk zou dat ding gewoon kopen als je het geld er voor heb (mits hij technisch perfect is). Dat doe ik ook altijd :mrgreen: Dan maar iets duurder, maar dan is het wel naar je smaak bla bla bla

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Waarde Honda SS50

Bericht door NIX »

Ik vind het een boel geld. Maar een brommer is waard wat de gek ervoor geeft. Laten we zeggen dat ik de onderdelen niet echt hard in prijs omhoog laat gaan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Waarde Honda SS50

Bericht door Lejon »

Kijk in het verkoop topic staat een ss50k0 te koop voor 2350 en die heeft weinig kilometers en is ook 100% origineel. Wel motorkenteken..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Waarde Honda SS50

Bericht door Dennis »

Het is een mooie honda, maar voor 3000 euro kun je vrijwel alles naar eigen smaak krijgen, in dezelfde staat als de honda op je foto's.

Dat gaat dan wel om een gerestaureerd exemplaat, niet in originele staat.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Waarde Honda SS50

Bericht door ildert »

fraai, wel wat van te maken!....prijs is wat de gek er voor geeft, maar in deze staat komen ze voorbij vanaf 2500.
en er zijn wat dingetjes aan:

- stuur is van ander model, of selbst gemacht > 25~50euro voor de juiste
- trappers missen, kettingdeksel stuk > 50~300euro afhankelijk van de staat
- kickstarter van een ander model/imi...volgens mij cd...iig niet de goeie > lastig aan te komen, reken op 50+euro
- carb....hm...twijvelgeval...kan ori keihin zijn, maar ik gok imi daar het een vrij nieuwe clipbak is en k3 meestal schroefbak had > 50 euro
- koppelingsdeksel niet de goeie, staat geen inhoud op. is of imi of te nieuw. iig open geweest > 50euro incl pakkingen
- bandje buddy seat mist > tja...tientje?
- waar zit die lampenbende aan vast? oortjes vernaggeld? draadboom verknipt?

...ik zou er maar wat aflullen, 3k is echt een beetje veel....en hij heeft hem niet voor niks niet verkocht afgelopen seizoen.

prijspakkers van deze k3 zijn natuurlijk voorspatbord, uitlaat met nette schildjes en niet te vergeten nette ori k3 buddy...nice
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: Waarde Honda SS50

Bericht door se7ven »

4-strokebikecentre verkoopt nieuw opgebouwde SSjes (op bestelling) met garantie voor dat geld..
Informeer daar eens wat hij voor je kan betekenen.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

Plaats reactie