Pagina 566 van 614

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 09 jun 2018 18:08
door nielspbr
Wie zegt er dat die nokkenas in de andere kop past?
factoren zijn: lengte nokkenas, lagerdiameters of het uberhaupt past. Lift van de nok, vorm van de nok bepalen hoe agressief de nok is.
Ofwel meten is weten.

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 10 jun 2018 10:49
door K-pipe driver
Dat zegt niemand Niels,als ik zie dat er bij 4 takt shops krukassen te koop staan met bijschrift; voor 50/70kop dan neem ik aan dat de kruk die in mijn ori 50 kop zit "eventueel " misschien ook ik de 70 kop past.
Allebei NT koppen trouwens.
Ik "neem" aan dat nieuwe NT KOPPEN STANDAARD geleverd worden met normale krukjes,
Ja meten is weten, ik zal anders even contact opnemen met coos matser.

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 10 jun 2018 19:19
door nielspbr
K-pipe driver schreef: 10 jun 2018 10:49 Dat zegt niemand Niels,als ik zie dat er bij 4 takt shops krukassen te koop staan met bijschrift; voor 50/70kop dan neem ik aan dat de kruk die in mijn ori 50 kop zit "eventueel " misschien ook ik de 70 kop past.
Allebei NT koppen trouwens.
Ik "neem" aan dat nieuwe NT KOPPEN STANDAARD geleverd worden met normale krukjes,
Ja meten is weten, ik zal anders even contact opnemen met coos matser.
note Ik denk dat je krukassen met nokkenassen aan het verwisselen bent.

Krukassen voor 50/70NT zijn identiek zelfde slag en zelfde drijfstanglengte en zelfde pistonpengat, allemaal keurig gekopieerd van honda.
Koppen en hun bijbehorende nokkenassen hoeven dat niet te zijn, die kunnen van merk tot merk verschillen, zeker als ze afkomstig zijn uit bamiland (of in kimchi land).

Neem een jincheng singa, helemaal opgebouwd als een ot honda blok tot aan de kleppen aan toe maar wel met een gekogellagerde nok ipv de originele nok op glijlagers.

Tip, haal de nok eruit,
meet de lengte van de nok
meet de lagerdiameters aan de tandwielkant en de bougiekant.
De lift van de nokken kun je meten door de grondstraal van de nok af te trekken van het hoogste punt van de nok.

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 10 jun 2018 21:10
door K-pipe driver
Ja je hebt helemaal gelijk man!
Ik bedoel nokkenas.dom dom dom
Sorry mensen

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 17 jun 2018 17:35
door MrSinga
nielspbr schreef: 10 jun 2018 19:19 Krukassen voor 50/70NT zijn identiek zelfde slag en zelfde drijfstanglengte en zelfde pistonpengat, allemaal keurig gekopieerd van honda.
Koppen en hun bijbehorende nokkenassen hoeven dat niet te zijn, die kunnen van merk tot merk verschillen, zeker als ze afkomstig zijn uit bamiland (of in kimchi land).

Neem een jincheng singa, helemaal opgebouwd als een ot honda blok tot aan de kleppen aan toe maar wel met een gekogellagerde nok ipv de originele nok op glijlagers.
.
En zelfs daar zitten verschillen in.
Jincheng kop is qua klepgrootte ed gelijk aan die van ot honda maar toch zijn ze net weer anders. Ge kunt geen honda in een Jc kop steken (klepsteel net iets anders)
Heb hier een china NT50 type kopje. Idd nokkenas is anders, verder krak zelfde qua uitzicht en verbrandingskamer enz. Enz.

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 29 jun 2018 19:30
door Roel
Bamiblokken verraden zich altijd direct door de gruwelijk lelijke vliegwieldeksels. De imitatieversie van een Honda 12V deksel (model Benly) is nog het minst erg, maar ziet er op een ouwe broem nog steeds niet uit. Een ouwe ori deksel past niet over het vliegwiel.. Is er nou écht geen mooi alternatief?

Hint voor bamibakkers: maak een mooi afgerond vliegwieldeksel voor CDI blokjes en word rijk!

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 29 jun 2018 20:54
door nielspbr
c90 nt?

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 03 jul 2018 16:10
door Harry
Wat voor uitlaat past er goed op een YX160 gemonteerd onder een honda monkey.

Mag niet een oorverdovend geluid maken maar redelijk beschaafd indien dat kan :lol:

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 03 jul 2018 17:30
door peer
ik had op mijn dax met xy150 blokkie een NHRC uitlaat met demper beschaafd zonder tokkie!

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 03 jul 2018 17:44
door nielspbr
Punt 1, bij 160cc op een monkey kosten alle bovenliggende uitlaten vermogen en zijn te luid.

Vraagje, heb je een lange of een originele lengte swingarm?

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 04 jul 2018 07:08
door Harry
Dat het vermogen kost is begrijpelijk maar niet heel erg. Heb een verlengde Takegawa swingarm +16.
En een schrijfster voorop. Lekker veilig

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 04 jul 2018 09:16
door nielspbr
Lange swingarm, Mijn keuze zou zijn een onderliggende over gp SS(stainless) 13-01-39. Goed, niet te luid, niet te duur.

Hier las ik op het duitse forum goede dingen over in combinatie met dikke blokken: takegawa silent sport 04-02-0246 (Helaas kun je dat niet meer nalezen, de duitsers hebben hun forum gesloten vanwege de privacywet...)

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 04 jul 2018 20:33
door Stoel
Kan je niet zelf iets beunen van een motorfiets demper? als je eentje neemt van een 4-demper systeem voor een 650cc blokje kom je uit op een demper voor 162,5cc. Dat is lig mijn bro-science aanpak.

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 05 jul 2018 05:25
door MrSinga
Roel schreef: 29 jun 2018 19:30 Bamiblokken verraden zich altijd direct door de gruwelijk lelijke vliegwieldeksels. De imitatieversie van een Honda 12V deksel (model Benly) is nog het minst erg, maar ziet er op een ouwe broem nog steeds niet uit. Een ouwe ori deksel past niet over het vliegwiel.. Is er nou écht geen mooi alternatief?

Hint voor bamibakkers: maak een mooi afgerond vliegwieldeksel voor CDI blokjes en word rijk!
Welk china blok? Op m’n Z50A K4 blokje zit er ook een JC 12V ontsteking icm ot deksel (moest wel wat weghalen eruit maar het past)
Blokken met rotor kan een dekseltje passen met afneembaar plaatje.

Op de gewone 12V ontstekingen is de enige nt C90 of Benly model (of gewoon ori nt dax of monkey). Maar icm OT dax kettingvleugel enkel C90 dus

Re: Kleine vragen topic

Geplaatst: 05 jul 2018 09:44
door nielspbr
Stoel schreef: 04 jul 2018 20:33 Kan je niet zelf iets beunen van een motorfiets demper? als je eentje neemt van een 4-demper systeem voor een 650cc blokje kom je uit op een demper voor 162,5cc. Dat is lig mijn bro-science aanpak.
Dat ziet er niet uit op een monkey, been there done that.
(denk korte motozoom/louis megafoon op een skyteam le mans voorbocht. Volgens mij nooit een foto van gemaakt.
Ik heb wel nog ergens een foto van 2 megafoons op een faddybike twin voorbuis.
en een universele 600 demper op een OVER voorbuis(geen foto, zag er belachelijk uit. klonk wel heel mooi op 150cc)
)