Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Wie zegt er dat die nokkenas in de andere kop past?
factoren zijn: lengte nokkenas, lagerdiameters of het uberhaupt past. Lift van de nok, vorm van de nok bepalen hoe agressief de nok is.
Ofwel meten is weten.

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: Kleine vragen topic

Bericht door K-pipe driver »

Dat zegt niemand Niels,als ik zie dat er bij 4 takt shops krukassen te koop staan met bijschrift; voor 50/70kop dan neem ik aan dat de kruk die in mijn ori 50 kop zit "eventueel " misschien ook ik de 70 kop past.
Allebei NT koppen trouwens.
Ik "neem" aan dat nieuwe NT KOPPEN STANDAARD geleverd worden met normale krukjes,
Ja meten is weten, ik zal anders even contact opnemen met coos matser.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

K-pipe driver schreef: 10 jun 2018 10:49 Dat zegt niemand Niels,als ik zie dat er bij 4 takt shops krukassen te koop staan met bijschrift; voor 50/70kop dan neem ik aan dat de kruk die in mijn ori 50 kop zit "eventueel " misschien ook ik de 70 kop past.
Allebei NT koppen trouwens.
Ik "neem" aan dat nieuwe NT KOPPEN STANDAARD geleverd worden met normale krukjes,
Ja meten is weten, ik zal anders even contact opnemen met coos matser.
note Ik denk dat je krukassen met nokkenassen aan het verwisselen bent.

Krukassen voor 50/70NT zijn identiek zelfde slag en zelfde drijfstanglengte en zelfde pistonpengat, allemaal keurig gekopieerd van honda.
Koppen en hun bijbehorende nokkenassen hoeven dat niet te zijn, die kunnen van merk tot merk verschillen, zeker als ze afkomstig zijn uit bamiland (of in kimchi land).

Neem een jincheng singa, helemaal opgebouwd als een ot honda blok tot aan de kleppen aan toe maar wel met een gekogellagerde nok ipv de originele nok op glijlagers.

Tip, haal de nok eruit,
meet de lengte van de nok
meet de lagerdiameters aan de tandwielkant en de bougiekant.
De lift van de nokken kun je meten door de grondstraal van de nok af te trekken van het hoogste punt van de nok.

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: Kleine vragen topic

Bericht door K-pipe driver »

Ja je hebt helemaal gelijk man!
Ik bedoel nokkenas.dom dom dom
Sorry mensen

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 10 jun 2018 19:19 Krukassen voor 50/70NT zijn identiek zelfde slag en zelfde drijfstanglengte en zelfde pistonpengat, allemaal keurig gekopieerd van honda.
Koppen en hun bijbehorende nokkenassen hoeven dat niet te zijn, die kunnen van merk tot merk verschillen, zeker als ze afkomstig zijn uit bamiland (of in kimchi land).

Neem een jincheng singa, helemaal opgebouwd als een ot honda blok tot aan de kleppen aan toe maar wel met een gekogellagerde nok ipv de originele nok op glijlagers.
.
En zelfs daar zitten verschillen in.
Jincheng kop is qua klepgrootte ed gelijk aan die van ot honda maar toch zijn ze net weer anders. Ge kunt geen honda in een Jc kop steken (klepsteel net iets anders)
Heb hier een china NT50 type kopje. Idd nokkenas is anders, verder krak zelfde qua uitzicht en verbrandingskamer enz. Enz.

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Roel »

Bamiblokken verraden zich altijd direct door de gruwelijk lelijke vliegwieldeksels. De imitatieversie van een Honda 12V deksel (model Benly) is nog het minst erg, maar ziet er op een ouwe broem nog steeds niet uit. Een ouwe ori deksel past niet over het vliegwiel.. Is er nou écht geen mooi alternatief?

Hint voor bamibakkers: maak een mooi afgerond vliegwieldeksel voor CDI blokjes en word rijk!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

c90 nt?

Harry
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 167
Lid geworden op: 03 okt 2010 19:01
Bezit: Honda SS50M (Deluxe)
Honda Z50GZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"
Locatie: Nabij Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Harry »

Wat voor uitlaat past er goed op een YX160 gemonteerd onder een honda monkey.

Mag niet een oorverdovend geluid maken maar redelijk beschaafd indien dat kan :lol:

peer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 102
Lid geworden op: 01 feb 2017 18:36
Bezit: skyteam gorrilla
TDM 850
Sparta met custom made
Oldsmobile cutlass cruiser 1980
gsx 1400
chevrolet hhr
Locatie: Zutphen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door peer »

ik had op mijn dax met xy150 blokkie een NHRC uitlaat met demper beschaafd zonder tokkie!
een kleinigheidje heb je altijd!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Punt 1, bij 160cc op een monkey kosten alle bovenliggende uitlaten vermogen en zijn te luid.

Vraagje, heb je een lange of een originele lengte swingarm?

Harry
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 167
Lid geworden op: 03 okt 2010 19:01
Bezit: Honda SS50M (Deluxe)
Honda Z50GZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"
Locatie: Nabij Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Harry »

Dat het vermogen kost is begrijpelijk maar niet heel erg. Heb een verlengde Takegawa swingarm +16.
En een schrijfster voorop. Lekker veilig

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Lange swingarm, Mijn keuze zou zijn een onderliggende over gp SS(stainless) 13-01-39. Goed, niet te luid, niet te duur.

Hier las ik op het duitse forum goede dingen over in combinatie met dikke blokken: takegawa silent sport 04-02-0246 (Helaas kun je dat niet meer nalezen, de duitsers hebben hun forum gesloten vanwege de privacywet...)

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Stoel »

Kan je niet zelf iets beunen van een motorfiets demper? als je eentje neemt van een 4-demper systeem voor een 650cc blokje kom je uit op een demper voor 162,5cc. Dat is lig mijn bro-science aanpak.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MrSinga »

Roel schreef: 29 jun 2018 19:30 Bamiblokken verraden zich altijd direct door de gruwelijk lelijke vliegwieldeksels. De imitatieversie van een Honda 12V deksel (model Benly) is nog het minst erg, maar ziet er op een ouwe broem nog steeds niet uit. Een ouwe ori deksel past niet over het vliegwiel.. Is er nou écht geen mooi alternatief?

Hint voor bamibakkers: maak een mooi afgerond vliegwieldeksel voor CDI blokjes en word rijk!
Welk china blok? Op m’n Z50A K4 blokje zit er ook een JC 12V ontsteking icm ot deksel (moest wel wat weghalen eruit maar het past)
Blokken met rotor kan een dekseltje passen met afneembaar plaatje.

Op de gewone 12V ontstekingen is de enige nt C90 of Benly model (of gewoon ori nt dax of monkey). Maar icm OT dax kettingvleugel enkel C90 dus

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Stoel schreef: 04 jul 2018 20:33 Kan je niet zelf iets beunen van een motorfiets demper? als je eentje neemt van een 4-demper systeem voor een 650cc blokje kom je uit op een demper voor 162,5cc. Dat is lig mijn bro-science aanpak.
Dat ziet er niet uit op een monkey, been there done that.
(denk korte motozoom/louis megafoon op een skyteam le mans voorbocht. Volgens mij nooit een foto van gemaakt.
Ik heb wel nog ergens een foto van 2 megafoons op een faddybike twin voorbuis.
en een universele 600 demper op een OVER voorbuis(geen foto, zag er belachelijk uit. klonk wel heel mooi op 150cc)
)

Plaats reactie