Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
Ok bedankt.
me SS loopt nu zo :
http://ww.youtube.com/watch?v=n3AWYQpNoj4
als hij warm is loopt hij nog iets zachter.
me SS loopt nu zo :
http://ww.youtube.com/watch?v=n3AWYQpNoj4
als hij warm is loopt hij nog iets zachter.
Laatst gewijzigd door HondaRat op 07 jun 2010 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:45
- Locatie: alphen a/d rijn
Re: Kleine vragen topic
Klein vraagje.. Kan iemand die ervaring heeft met het tot brommer en motor keuren niet een FAQ schrijven? Waar je op moet letten, E-keur, snelheid, spiegels, knippers en ga zo maar door.. Misschien wat verwijzingen naar de RDW-site erbij?
DANK!
DANK!
Re: Kleine vragen topic
roow schreef:Dat kan niet, want hij valt uit!
niet , filmpje als hij warm is
http://www.youtube.com/watch?v=fPCKU5ODskg
is nog aan h et verwerken , dus kwaliteit is nog niet goed.
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Kleine vragen topic
Ik zal mijn bami 110 eens aanslingeren, volgens mij loopt die nog lager stationairHondaRat schreef:roow schreef:Dat kan niet, want hij valt uit!
niet , filmpje als hij warm is
http://www.youtube.com/watch?v=fPCKU5ODskg
is nog aan h et verwerken , dus kwaliteit is nog niet goed.
Re: Kleine vragen topic
Mijn C50 'piept' uit de carb , dat is toh gewoon valse lucht ?
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Kleine vragen topic
Kan zijn, mijn carb maakt een geluid alsof je met een rietje onderuit een glas drinkt. Geen idee waardoor het komt, maar hij werkt prima verder.HondaRat schreef:Mijn C50 'piept' uit de carb , dat is toh gewoon valse lucht ?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Re: Kleine vragen topic
hoe vet, je hebt gewoon 2 bbq roosters op je brommer zitten
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
Re: Kleine vragen topic
Een 10 000km geleden heb ik een ander blok onder mijn Cy50 gehangen, blok was incompleet en stond al een tijdje stil.
Ik heb het blok gewoon klaargemaakt en gemonteerd, maar al vanaf een duizend km rookte het blok als het warm was soms een beetje (niet veel).
Na er mee naar Frankrijk en terug te rijden rookte het blok soms toch al een stukje harder (na 200km op 1 dag met weinig stops was de motor zo heet dat het blok continu rookte stationair draaiend). Maar met normale afstanden (20-40km) was er nog niet echt een probleem.
Nu rookt het blok echter ook bij warme motor na zo'n 20km (vooral als ik goed wat toeren draai onderweg). Ik zie de rook trouwens enkel bij stationair draaien. Blauwe rook dus olie, maar na 1000km moet ik pas bijvullen dus geen groot olieverbruik.
Dus dacht ik dat het misschien gewoon komt doordat in dit blok misschien nog de 30jaar oude zuigerveren zitten? Compressie is tamelijk goed. Dus boren en honen of simpelweg andere zuigerveren? (brommer is dagelijks vervoer, dus ik had graag vooraf een gedacht van het probleem)
(niet echt een 'kleine' vraag )
Ik heb het blok gewoon klaargemaakt en gemonteerd, maar al vanaf een duizend km rookte het blok als het warm was soms een beetje (niet veel).
Na er mee naar Frankrijk en terug te rijden rookte het blok soms toch al een stukje harder (na 200km op 1 dag met weinig stops was de motor zo heet dat het blok continu rookte stationair draaiend). Maar met normale afstanden (20-40km) was er nog niet echt een probleem.
Nu rookt het blok echter ook bij warme motor na zo'n 20km (vooral als ik goed wat toeren draai onderweg). Ik zie de rook trouwens enkel bij stationair draaien. Blauwe rook dus olie, maar na 1000km moet ik pas bijvullen dus geen groot olieverbruik.
Dus dacht ik dat het misschien gewoon komt doordat in dit blok misschien nog de 30jaar oude zuigerveren zitten? Compressie is tamelijk goed. Dus boren en honen of simpelweg andere zuigerveren? (brommer is dagelijks vervoer, dus ik had graag vooraf een gedacht van het probleem)
(niet echt een 'kleine' vraag )
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Kleine vragen topic
Mijn kleine vraag, ik rijd al een tijdje met action olie 10 w 40, nooit problemen mee gehad. Nu heb ik er nieuwe action olie in gedaan (het blokje waar ik mee rijd was gratis dus het doet me niet zoveel) maar slipt de koppeling meer. Is dat toeval? Rijden er meer mensen met deze olie? Wat doet een blok als je koppelingsplaten op zijn? Slippen ze dan continu of krijg je lawaai? Hoe werkt dat. Dank dank.
Re: Kleine vragen topic
Monkeymadness schreef:hoe vet, je hebt gewoon 2 bbq roosters op je brommer zitten
steenslag bescherming
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
Re: Kleine vragen topic
in het begin heb je met slippende koppelingen last op hoge toeren, dan maakt die wel meer toeren / gaat de motor een beetje gillen, maar gaat die niet harder. met een bakbrommer heb ik nog geen ervaring, maar ik kan me voorstellen dat die vanwege het gewicht die fase overslaat en meteen minder vermogen gaat leveren.Saik0 schreef:Mijn kleine vraag, ik rijd al een tijdje met action olie 10 w 40, nooit problemen mee gehad. Nu heb ik er nieuwe action olie in gedaan (het blokje waar ik mee rijd was gratis dus het doet me niet zoveel) maar slipt de koppeling meer. Is dat toeval? Rijden er meer mensen met deze olie? Wat doet een blok als je koppelingsplaten op zijn? Slippen ze dan continu of krijg je lawaai? Hoe werkt dat. Dank dank.
zelf gebruik ik al een paar jaar action olie en er zijn er hier genoeg mensen die er ook mee rijden. volgens mij is er niemand hier die er echt problemen mee heeft gehad.
TWD for life!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
Re: Kleine vragen topic
ik vermoed dat je zuigerveren versleten zijn en je cilinder / zuiger nog goed maar dit kan je alleen controleren door de kop eraf te trekken. het probleem zit hem iig in je zuigerveren, cilinder en of zuiger. als je de kop eraf trekt en met voelermaatjes de spelingen controleert kom je er gauw genoeg achter waar je probleem zit. je kan ook besluiten door te blijven rijden. mijn ervaring is dan dat je olieverbruik steeds iets meer wordt en je compressie steeds iets minder. je probleem wordt dus steeds iets erger. het beste is tzt je zuiger / veren / cilinder op afkeurmaten te controleren.stof schreef:lange, kleine vraag
TWD for life!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
Re: Kleine vragen topic
geen luchtfilter?HondaRat schreef:Mijn C50 'piept' uit de carb , dat is toh gewoon valse lucht ?
TWD for life!