Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Die hebben toch een normaal blok alla ss/cd/c/ etc?

ALs je echt tijd teveel hebt kan je er ook een zelf maken uit een plaatje aluminium. Wel een kutklus.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Sammie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:47

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Sammie »

hypercub schreef:bedoel je niet cL50?
CK50 heb ik nog nooit van gehoord.
Kan kloppen dat je er nooit van gehoord hebt maar het is echt een CK50MSd...was alleen bestemd voor de Japanse markt. Soms is het leuk om iets aparts te hebben maar dit brengt dus af en toe ook problemen mee helaas, gelukkig laat ik mij nooit uit het veld slaan :D

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Van welk jaar is die? Als het gewoon een 39mm zuiger is zoals de rest van de viertaktjes zou ik een standaard koppakking proberen.

(Als ik zoek op honda en af04 kom ik op een vocal scootah uit.)

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

Google afbeeldingen verklaart alles.
Het gaat hier om een.......skoetert.
Een 2-takt nog wel.
oei.


Maar goed, als ik me niet vergis passen motordelen van de oude types vision.
Hier vind je de complete lijst waar op jouw scooter gelijkende modellen op staan, met verwijzingen naar parts-lists.
http://www.cmsnl.com/honda-scooter_model3/

en nou....
Life is too short for lousy coffee.

Sammie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:47

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Sammie »

hypercub schreef:Google afbeeldingen verklaart alles.
Het gaat hier om een.......skoetert.
Een 2-takt nog wel.
oei.


Maar goed, als ik me niet vergis passen motordelen van de oude types vision.
Hier vind je de complete lijst waar op jouw scooter gelijkende modellen op staan, met verwijzingen naar parts-lists.
http://www.cmsnl.com/honda-scooter_model3/

en nou....
het is een 4-takt, kon je ook wel uit mijn tekst over distributie ketting opmaken :wink:
en CMSNL heb ik al doorgespit maar niets komt in de buurt.
Eric schreef:Die hebben toch een normaal blok alla ss/cd/c/ etc?

ALs je echt tijd teveel hebt kan je er ook een zelf maken uit een plaatje aluminium. Wel een kutklus.


Ik heb niet veel geduld met dat soort dingen helaas. Iets aanpassen ok...maar vanaf een plaatje alu zoiets maken dan krijg ik GRRR nijgingen.

Ik probeer wel om een paar normale pakkingen te kopen die in de buurt komen en dan fabriceer ik daar wel wat van.
Thanks iedereen, had gehoopt dat er een super simpele oplossing was die ik over het hoofd had gezien.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

Sammie schreef:
hypercub schreef:Google afbeeldingen verklaart alles.
Het gaat hier om een.......skoetert.
Een 2-takt nog wel.
oei.


Maar goed, als ik me niet vergis passen motordelen van de oude types vision.
Hier vind je de complete lijst waar op jouw scooter gelijkende modellen op staan, met verwijzingen naar parts-lists.
http://www.cmsnl.com/honda-scooter_model3/

en nou....
het is een 4-takt, kon je ook wel uit mijn tekst over distributie ketting opmaken :wink:
en CMSNL heb ik al doorgespit maar niets komt in de buurt.
Eric schreef:Die hebben toch een normaal blok alla ss/cd/c/ etc?

ALs je echt tijd teveel hebt kan je er ook een zelf maken uit een plaatje aluminium. Wel een kutklus.


Ik heb niet veel geduld met dat soort dingen helaas. Iets aanpassen ok...maar vanaf een plaatje alu zoiets maken dan krijg ik GRRR nijgingen.

Ik probeer wel om een paar normale pakkingen te kopen die in de buurt komen en dan fabriceer ik daar wel wat van.
Thanks iedereen, had gehoopt dat er een super simpele oplossing was die ik over het hoofd had gezien.

I stand corrected..
:oops:
Life is too short for lousy coffee.

Sammie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:47

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Sammie »

hypercub schreef:
Sammie schreef:
hypercub schreef:Google afbeeldingen verklaart alles.
Het gaat hier om een.......skoetert.
Een 2-takt nog wel.
oei.


Maar goed, als ik me niet vergis passen motordelen van de oude types vision.
Hier vind je de complete lijst waar op jouw scooter gelijkende modellen op staan, met verwijzingen naar parts-lists.
http://www.cmsnl.com/honda-scooter_model3/

en nou....
het is een 4-takt, kon je ook wel uit mijn tekst over distributie ketting opmaken :wink:
en CMSNL heb ik al doorgespit maar niets komt in de buurt.
Eric schreef:Die hebben toch een normaal blok alla ss/cd/c/ etc?

ALs je echt tijd teveel hebt kan je er ook een zelf maken uit een plaatje aluminium. Wel een kutklus.


Ik heb niet veel geduld met dat soort dingen helaas. Iets aanpassen ok...maar vanaf een plaatje alu zoiets maken dan krijg ik GRRR nijgingen.

Ik probeer wel om een paar normale pakkingen te kopen die in de buurt komen en dan fabriceer ik daar wel wat van.
Thanks iedereen, had gehoopt dat er een super simpele oplossing was die ik over het hoofd had gezien.

I stand corrected..
:oops:
Maar het blijft een skoetert :D

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Daan »

Past een ss bobine in en ot c??

En wat is het verschil tussen
http://www.loefbromfietsen.nl/system-lo ... 2=20&il3=4
en http://www.loefbromfietsen.nl/system-lo ... 2=20&il3=4
en waar is dat aan te zien? Degene die ik net heb gekocht lijkt verdacht veel op allebei, maar gezien de prijs zal er toch wel een heel wezenlijk verschil zijn...

Oh ik zie dat die links het niet echt doen. Gaat om de 'ontsteking compleet skyteam/jincheng' van 45e en de 'ontsteking ss/cd/c elektronisch compl.' van 203e.
In de mijne staat een logotje met een soort gespiegelde scheve R en een L op de kop erin. En hij heeft kekke groene stekkertjes..
Aansluitkleurtjes zijn iig hetzelfde als Jincheng in de FAQ, maar hij is wel voor een 6v kruk. Klopt die combi en komt ie van n Jincheng?
Laatst gewijzigd door Daan op 14 dec 2012 21:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Net pindakaas gegeten dus.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door butt head »

Daan schreef:Past een ss bobine in en ot c??
als je een beetje kan beunen wel.

volgens mij 1 lange bout en een busje of een x aantal ringetjes er tussen leggen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

Als de kabel een halve meter is wel.
Maar anders valt dat ding toch overal te monteren.
Life is too short for lousy coffee.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Daan schreef:Past een ss bobine in en ot c??

En wat is het verschil tussen
http://www.loefbromfietsen.nl/system-lo ... 2=20&il3=4
en http://www.loefbromfietsen.nl/system-lo ... 2=20&il3=4
en waar is dat aan te zien? Degene die ik net heb gekocht lijkt verdacht veel op allebei, maar gezien de prijs zal er toch wel een heel wezenlijk verschil zijn...

Oh ik zie dat die links het niet echt doen. Gaat om de 'ontsteking compleet skyteam/jincheng' van 45e en de 'ontsteking ss/cd/c elektronisch compl.' van 203e.
In de mijne staat een logotje met een soort gespiegelde scheve R en een L op de kop erin. En hij heeft kekke groene stekkertjes..
Aansluitkleurtjes zijn iig hetzelfde als Jincheng in de FAQ, maar hij is wel voor een 6v kruk. Klopt die combi en komt ie van n Jincheng?

De "bouten" van de montage zaten dacht ik dichter bij elkaar dan bij een ss. Als je een cdi ontsteking op je blokje hebt zitten, kan je ervan uit gaan dat deze van een jincheng komt. De rest van die bami blokken hebben allemaal een 12v tap.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Daan »

Jes, dank, weet ik genoeg.

Nog een vraagje dan ga ik weer braaf spelen; wat heb ik nog nodig behalve vliegwiel, grondplaat en alles daar tussenin om met zo'n ontsteking te gaan rijden? En heb ik hetzelfde nodig voor zo'n binnenstebuiten ontsteking op een skyteam estart blok?
Net pindakaas gegeten dus.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Die skYteam dingen hebben allemaal een 12v tap en past dus niet op een originele kruk. Ook is de grondplaat of de spoelen zelf niet zo interessant omdat de keerring toch op het deel zit waar een 12v net zo dik is. Het vliegwiel is eigenlijk het belangrijkste. Een 12v set kan wel, maar dan moet je weer zo'n 6v naar 12v converter hebben.
Bij een binnenstebuiten ontsteking moet ik denken aan de spoelen in het ontstekingsdeksel en een klein vliegwieltje op de kruk. De latere c90 dingen hadden dit dacht ik.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Daan »

Nah, die sets heb ik wel compleet. Dus een compleet blok met dat rare binnenstebuitengeval erop (ziet er niet uit) en dan die Jincheng ontsteking die denk ik maar even ga proberen op een OT cee. Maar buiten dat hele geval op je blok om moet er toch ook nog een bobine of iets wat dat vervangt hebben (echt geen idee hoe dat cdi spul verder in elkaar steekt) en bij die nieuwe sets op marktplaats zie ik nog een hele bende amorfe blokjes en draadjes liggen.. uhh.. wat is dat allemaal?
Net pindakaas gegeten dus.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

blokjemet zespolige stekker met maar 5 pinnen, voor de cdi, één van de pootje van de cdi gaat naar de bobine (hoeft geen speciale 12v bobine te zijn, 6v doet het daarop ook)
kastje met koelribben en 4 pennen, gelijkrichter/regelaar alle 4 pennen aansluiten (zie faq) Ook een accu(12v) monteren anders frituur je de lampjes.
alle lampjes vervangen door 12v versies. knipperlichtrelais vervangen dor een 12v versie. een 6v toeter gaat lekker hard of doet het niet.


O ja, zei ik al dat er een faq is over een cdi aan te sluiten?

Plaats reactie