Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Guggenheimer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 113
Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc
Locatie: Blaricum

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Guggenheimer »

Dan moet ik iets op me rekje maken waar ik het dan in moet stoppen. Heeft iemand een goede tip?

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1181
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gonzo »

Klein munitiekistje ofzo?
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1181
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gonzo »

Ik weet ff niet hoe groot die gereedschapbakjes van de Honda m serie zijn, zoiets dus.......
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1181
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gonzo »

Anders zelf iets fabrieken van dikwandig pvc?
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16225
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Ik moest van de verzekering aan een art3 voor de brommert (en art4 voor de motor.)
Als rappers die dingen zou dragen kregen ze spontaan een hernia.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1942
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door lil »

aan de rijnhaven in rotterdam zat ooit een oudijzerboer die voornamelijk hele bergen kettingen en ankers had leggen, daar heb ik toen een keer een officiele hijsketting met wat roestplekjes gekocht, iets van 10 meter voor 25 gulden. nu deze hijskettingen zijn de enige die goedgekeurd zijn om mee te mogen hijsen, en als ze ook maar een klein beetje roest krijgen worden ze afgekeurd. ze zijn dus geverft, geel. de veiligheidseisen voor deze kettingen zijn zo streng, dat ze overdreven extreem sterk gemaakt zijn. ze zijn sterker en harder dan gereedschapstaal, en je kan ze dus nergens mee knippen. zoiets moet je hebben. ik gebruik zelf een stukje van deze ketting als ik mn brommer goed op slot wil kunnen zetten. ik heb de rest, zo'n 9 meter, nog steeds ergens legge. roep maar bij intresse, dan slijp ik er een mooi stukje af voor je. voor zeg een tientje, en gegarandeerd dat je nergens een sterkere slotketting koopt voor minder. is wel nogal onhandig zwaar en beschadigt heel gauw je brommer, dus ja, daar moet je dan maar wat op verzinnen. :)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 655
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Dennoz »

Ik zou 't hele stuk dan kopen, dan kan je je brommer ook nog wat Verder weg op slot zetten.
Hop hop gas dr op

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 264
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Oscar »

Ik weet niet waarom je een goed slot wilt hebben maar ik zou gewoon een officieel gekeurd slot nemen. Roest niet, een los goed slot kopen kost je ook veel geld en je krijgt een stoffen hulsje tegen beschadigen van je brommert er bij...

Los van het feit dat het natuurlijk creatief en lief aangeboden is hier boven...

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1942
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door lil »

Oscar schreef: 13 sep 2023 10:30Ik weet niet waarom je een goed slot wilt hebben

:|
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1181
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gonzo »

Oscar schreef: 13 sep 2023 10:30 Ik weet niet waarom je een goed slot wilt hebben maar ik zou gewoon een officieel gekeurd slot nemen. Roest niet, een los goed slot kopen kost je ook veel geld en je krijgt een stoffen hulsje tegen beschadigen van je brommert er bij...

Los van het feit dat het natuurlijk creatief en lief aangeboden is hier boven...
En waar laat je dat dan? ......lekker in je rugzak? Ondanks een kunststof of textiele beschermhuls krijg je toch schuurplekken als je het ergens aan hangt bij ne brom.
Try and die techniek....... love it.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2563
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MrSinga »

gonzo schreef: 13 sep 2023 14:04
Oscar schreef: 13 sep 2023 10:30 Ik weet niet waarom je een goed slot wilt hebben maar ik zou gewoon een officieel gekeurd slot nemen. Roest niet, een los goed slot kopen kost je ook veel geld en je krijgt een stoffen hulsje tegen beschadigen van je brommert er bij...

Los van het feit dat het natuurlijk creatief en lief aangeboden is hier boven...
En waar laat je dat dan? ......lekker in je rugzak? Ondanks een kunststof of textiele beschermhuls krijg je toch schuurplekken als je het ergens aan hangt bij ne brom.
klopt. Bij een Dax kun je nog zeggen ik wind hem rond het stuur. Maar blijft idd schuurplekken geven (en zeker als je ze als meeste op koplamp laat rusten)

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 264
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Oscar »

lil schreef: 13 sep 2023 12:42
Oscar schreef: 13 sep 2023 10:30Ik weet niet waarom je een goed slot wilt hebben

:|
Vanwege verzekeringseisen of alleen omdat je je brom graag terug wilt vinden waar je 'm hebt achter gelaten. Duidelijk zo?

Ik wikkel mijn slot om de bagagedrager, met een spin er overheen. Mocht je alsnog schuurplekken hebben dan heb je je ketting of kabel natuurlijk op zo een manier bevestigd dat alleen je bagagedrager beschadigd. Als je het niet vanwege verzekering doet zou ik een wat lichtgewicht kabel nemen met een systeemslotje erop. Zo diefstalgevoelig is de brom nu ook weer niet.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1942
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door lil »

nou mij was dat wel duidelijk, maar het was jou kennelijk niet duidelijk dat niemand een slecht slot wil want anders zou je niet vragen waarom iemand een goed slot zou willen. rare vraag dus. en ja voor de verzekering zou je willen kunnen volstaan met een slot wat aan hun eisen voldoet en dan het liefst niet al te krankzinnig duur. maar als je brommer gestolen word ben je hem net zo goed kwijt, je krijgt van hun alleen een vergoeding in geld. ik heb liever dat mn brommer helemaal niet gestolen kan worden, en daar is mijn ketting uitermate geschikt voor, ook al istie misschien niet goedgekeurd door de verzekering. wat geen probleem is want met mijn ketting heb je gewoon helemaal geen verzekering meer nodig. plus dat ie dus niet alleen onvergelijkbaar veel sterker is, maar ook nog steeds goedkoper dan welk door een verzekering goedgekeurd slot dan ook. het slot wat ik bij mn ketting gebruik is het grootste hangslot van mul-T-lock, wat vooral gebruikt word voor het afsluiten van zeecontainers. de beugel is ongeveer net zo dik als de schakels van mijn ketting. kostte destijds 130 gulden, en that's it qua kosten. dieven gaan geeneens een poging wagen.
en dat is waar de vraagsteller ook om vroeg, een goed slot. en dat is dus niet een kabelslotje wat je met een gewoon nijptangetje strengetje voor strengetje door kan knabbelen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Guggenheimer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 113
Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc
Locatie: Blaricum

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Guggenheimer »

Gisteren was mijn tank leeg.. maar gelukkig doet de reserve het...

Hoeveel is het in een C320s en hoeveel KM is er. Want ik was (dom) en niet heel erg in de buurt van een Tankstation met Ronnie 98!

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1942
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door lil »

reserve is meestal een half litertje, zeg 40KM. maar anders tank je maar een keertje wat euro95 als je dat wel dichterbijer kan krijgen. en zorg voortaan dat je thuis altijd een jerrycannetje benzine hebt staan voor dit soort gevallen.(en een trechter)

en voor het vervoer van een zwaar kettingslot zou ik een topkoffertje aanraden, met een oude handdoek om de ketting in te wikkelen zodat ie niet rammelt. alleen kost je dat wel plek op je bagagedrager. plusje toch wel dat dan de helm erin kan als je de brommer op slot zet.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Plaats reactie