Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Online
Gebruikersavatar
Roel
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Roel » 05 jul 2018 12:50

MrSinga schreef:
05 jul 2018 05:25
Welk china blok? Op m’n Z50A K4 blokje zit er ook een JC 12V ontsteking icm ot deksel (moest wel wat weghalen eruit maar het past)
Lifan 86cc. Jouw blok heeft waarschijnlijk een 6V tap, daar past i.c.m. een Jincheng ontsteking inderdaad een mooi oud kapje overheen.
Ik vind de C90 NT kappen trouwens ook maar hoekige dingen, maar als er niks anders is dan mot 't moar. :D

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 13648
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr » 05 jul 2018 22:36

lifan 86 zonder e-start is gewoon een groot 12v vliegwiel. Er is wel wat te prutsen met een ot deksel en een (imi) daytona outerrotor maar dan laad je accu bijna niet meer op. (50w met veel toeren)

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MrSinga » 06 jul 2018 05:07

nielspbr schreef:
05 jul 2018 22:36
lifan 86 zonder e-start is gewoon een groot 12v vliegwiel. Er is wel wat te prutsen met een ot deksel en een (imi) daytona outerrotor maar dan laad je accu bijna niet meer op. (50w met veel toeren)
Net de enige rotor die niet past zonder het model met opschroefdeksel. Door de dubbele grondplaat kan het niet.
Yx of Takegawa rotor past p&p.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 13648
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr » 06 jul 2018 09:00

MrSinga schreef:
06 jul 2018 05:07
nielspbr schreef:
05 jul 2018 22:36
lifan 86 zonder e-start is gewoon een groot 12v vliegwiel. Er is wel wat te prutsen met een ot deksel en een (imi) daytona outerrotor maar dan laad je accu bijna niet meer op. (50w met veel toeren)
Net de enige rotor die niet past zonder het model met opschroefdeksel. Door de dubbele grondplaat kan het niet.
Yx of Takegawa rotor past p&p.
Ok, ik wist toevallig dat er mensen zijn(geweest) met de combi d(ch)aytona outer en los deksel.

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MrSinga » 06 jul 2018 21:53

Ja, deksel met zo’n opschroef Honda dekseltje ken ik er ook een paar. Maar onder gewoon lukt het niet, zelf geprobeerd ook

Online
Gebruikersavatar
Roel
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Roel » 07 jul 2018 19:08

Hmm, soort van compromis dan maar. En aan de andere kant zie je er niks van. :D
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (139 KiB) 330 keer bekeken
Blokje hangt er mooi onder, maar wat is bamizilver toch lelijk eigenlijk, ik ben benieuwd of dat Motip Velgenspray wat minder hard schreeuwt.

Gebruikersavatar
wim V8
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1579
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Super 100 '12 (daily driver)
Bitri 200 '57 (sachs-engine rebuilding)
C321 (sleeping project).
Novio '74 (sleeping project.)
PC50 '68. daily driver.

Re: Kleine vragen topic

Bericht door wim V8 » 07 jul 2018 19:53

Velgenspray schreeuwt ook.
Het is vooral de blanke lak die flink schittert.
Dit zou bijv. ral 9006 zijn(dat china blok).
Een tint donkerder is misschien al beter 9007.

Ooit velgjes zilver metallic gespoten en vond dat lichte ook niks,
heb toen 9007 genomen, misschien een probeersel die kleur voor een blokje.
wiel gespoten.jpg

In mijn herrinnering(ik zag vroeger de nieuwe SS-50's nog in de etalage staan bij de plaatselijke fietsenmaker) waren de middencarters ook altijd ongespoten aluminium.

Gr. Wim.

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MrSinga » 08 jul 2018 07:28

Alle nieuwe chinezen hebben gelakte middencarters. En is idd erg zilver zilver. Motip velgenspray gaat dichter naar het ori kleur op (de donkerste versie is echter TE donker)

Online
Gebruikersavatar
Roel
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Roel » 08 jul 2018 08:05

Het gekke is (op mijn foto is het niet zo goed te zien, maar op onderstaande wel) dat de cilinderkop wél een kleur heeft die mij aanstaat. Ook zilver, maar stukken donkerder en vooral: niet zo metallic als de rest. Niks mis mee.

Afbeelding

Maar goed, een zoektocht naar precies de goeie verf is misschien iets voor een eigen topic.

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MrSinga » 08 jul 2018 08:39

Kopjes zijn meestal, ja er zijn merken die het ook doen, niet gelakt en dus het originele gegoten alulegeringske.

Ik heb de goeie verf vroegt al laten maken in spuitbus (kost ook wat meer dan de gemiddelde motip of action spuitbus). Origineel carter binnen gestoken, laten analyseren en dan ook nog een 2k vernis erop. Maar dan kom je aan de vraag: koop je niet beter een nieuw deksel voor koppeling/ontsteking of ga je (zoals in modelbouw) voor de fun van het zelf doen? Voor mij was het toen meer voor m’n Z50A K6, die nu ook al 8j weg is, om velgen/naven/carters ed te herlakken.

Gebruikersavatar
Kaaskabouter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 sep 2012 16:12
Bezit: Puch Maxi Viertakt
Honda PC50
Honda CB50J
Honda CD50-H
Jincheng Singa
Peugeot XPS Viertakt

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Kaaskabouter » 08 jul 2018 13:49

Ik ben een tijd geleden opgelicht door iemand op marktplaats die deed alsof hij een CB50F blok verkocht. Ik kocht hem, maar het enige 'f', bleek het carter te zijn. Vandaag heb ik hem open gemaakt omdat ik op deze kop wilde oefenen met het flowen van de inlaat. Daar trof ik een aantal interessante dingen aan. Ten eerste bleek de nokkenas niet aan het nokkenastandwiel vast te zitten, maar ook zit er een interessant nokkenasje in. Hij heeft, zoals je kunt zien, twee groeven. Nu weet ik dat de F een enkele groef heeft en de J helemaal geen groeven, wat voor nokje is dit? Een XR80? En hoe verhoudt die zich in karakter tot de F-nok?

Afbeelding

Verder word ik niet heel bepaald enthousiast van de nokkenaszittingen. Ik heb nog nooit eerder een blok opengehaald dus ik heb geen idee of dit nog enigszins toelaatbaar is. Wat zegt jullie getrainde oog? het zou mij niet verbazen als dit klikomateriaal is maar graag jullie mening.

Afbeelding

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 17093
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX » 08 jul 2018 17:22

Zittingen vallen nog mee, maar dat zeg ik wel met alleen deze foto als materiaal. Mooi is anders, maar ik denk dat hij met en fatsoenlijk werkende pomp prima werkt. Zit er een 4-bak in? Nok moet je even vergelijken met een J-nok. Ik wordt niet enthousiast van de XR80 nok, die is te hoogtoerig voor op de weg, tenzij je echt kunt opvoeren en dan blijft het nog een ding dat het constant uitgilt.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Kaaskabouter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 sep 2012 16:12
Bezit: Puch Maxi Viertakt
Honda PC50
Honda CB50J
Honda CD50-H
Jincheng Singa
Peugeot XPS Viertakt

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Kaaskabouter » 08 jul 2018 19:27

Er zit inderdaad een vierbak in. Ik hoor vaker dat XR80 nokkenasjes te piekerig zijn dus ik zoek nog even verder naar een F-nok. Is het zo dat een CB50 nok met enkele groef altijd een F-nok is? Of zijn er ook andere types met een enkele groef?

Edit: Ik lees net het verhaal over de XR100 nok met bredere enkele groef.

PS: Ik heb dus een XR80-nok over. Iemand interesse?

Gebruikersavatar
Kaaskabouter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 sep 2012 16:12
Bezit: Puch Maxi Viertakt
Honda PC50
Honda CB50J
Honda CD50-H
Jincheng Singa
Peugeot XPS Viertakt

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Kaaskabouter » 08 aug 2018 22:09

Een maand later en ik haal een ander CB-blok open (eentje die onder mijn brommer zat), en tref de zuiger aan in deze toestand. De roetaanslag zit ook op de kleppen. Omdat de cilinder vochtig was dacht ik dat ik een lekke pakking had. Denken jullie dat een lekke verantwoordelijk kan zijn voor deze hoeveelheid roetopbouw?

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 13648
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr » 08 aug 2018 22:33

zwart en dof. (veel) te rijk afgestelde carburateur met eventueel een klein beetje olieverbuik?

Bij olie zou ik dat zwart en (meer) glimmend verwachten.

Plaats reactie