wat zijn oude brommers van oom waard?

Hier kun je praten over je honda.
gerard_123
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2010 14:54

wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door gerard_123 »

Hallo allen,

Ik ben bezig huis van mijn oom op te ruimen omdat hij naar een verzorgingsflat gaat. In zijn schuur staan 2 oude Hondas. De eerste heeft een gouden tank met zwarte lining en heeft een grijs frame. Het is een schakel brommer. Verder in goede komplete staat zogezien. Het heeft een schuin naar boven lopende uitlaat.
De tweede is een soort dames brommer met een mandje voorin en de tank achterop. Het heeft 3 handversnellingen. Zogezien ook helemaal kompleet en in goede staat. Frame is grijs met witte plastieken spatborden.
Wat zijn deze dingen waard? iets van 300 en 500 euro of is dat te veel.

Ik kan ze nog niet starten. In de tank zit geen benzine maar iets van terpentine. Waarom dat is weet ik ook niet

Graag hoor ik van jullie en alvast bedankt.

madass
4T-MSB regular
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 jun 2008 21:52
Bezit: Skyteam cobra
Locatie: Hoorn

Re: wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door madass »

foto!! anders kunen we alleen wat gissen .... foto's zeggen meer als 1000 woorden zeggen ze altyd

gr
Hop hop gas dr op :twisted:
Skyteam cobra building

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Re: wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door bonjour »

De eerste lijkt me inderdaad ook een SS50, schuin omhoog lopende uitlaat..

De 2e lijkt wel een PS50...

Maar je kan beter even goede foto's ervan maken, kunnen 'wij' de boel wel taxeren voor je.
Het ligt aan de staat natuurlijk, als ze beide in goede staat zijn zou er zomaar een klein fortuintje kunnen staan.

Anyway, foto's !

Honda SS50 :

Afbeelding

Honda PS50 ( PS50 ivm 3bak handversnelling, alleen klopt dat mandje dan weer niet )

Afbeelding

Maak gewoon lekker veel foto's, lekker rondom, en een paar goede foto's van de motorblokjes.

Foto's kan je eenvoudig oploaden op photobucket.com , moet je je wel eerst even aanmelden, maar das zo klaar.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door Saik0 »

De aasgieren cirkelen.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

gerard_123
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2010 14:54

Re: wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door gerard_123 »

Hallo allen,

ik heb geen fotooestel Wel een telefoon maar de fotos kan ik niet op de computer zetten dus.

Die gele brommer op de foto is precies zoals deze maar de achterspatbord is niet verchroomd maar half grijs half wit en de achterlicht lijkt op een achterlicht van een Zundap.

De tweede foto die blauwe lijkt er niet op. Frame lijkt wel een beetje op maar is wit en heeft niet die tank. Heeft ook geen buddy maar een enkele zadel met daarachter de tank. Boven het achterwiel zeg maar.

Alvast bedankt.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door Brommert »

Het is toch wel mogelijk om ergens een fototoestel te lenen ofzo? Anders word het voor ons erg lastig een prijs op de brommers te plakken. Ik zou ze in ieder geval niet zomaar weg doen zonder je eerst goed te oriënteren op de waarde van de brommers.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Re: wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door bonjour »

Saik0 schreef:De aasgieren cirkelen.
Doe niet zo raar, we proberen deze jongen gewoon te helpen met het begrijpen van wat hij heeft.

De met het mandje zou dan inderdaad een PC50 moeten zijn, maar hoogst waarschijnlijk met een PS50 blok. ( deze blokjes zijn wel zeldzaam volgens mij )

Een PC50 is niet veel waard (in normale gebruikers staat een euro of 200~300), het blokje zal meer waard zijn, waarde ervan zou ik niet weten. Misschien ook zoiets.

De SS50 is al snel 1200 waard, en inderdaad, zitten er trappers op ?

Maar zie dit maar als loze woorden, een paar foto's is veel belangrijker, desnoods laat je een paar foto's door iemand maken, een buurjongen ofzo kan het vast wel.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door Saik0 »

bonjour schreef:
Saik0 schreef:De aasgieren cirkelen.
Doe niet zo raar, we proberen deze jongen gewoon te helpen met het begrijpen van wat hij heeft.

De met het mandje zou dan inderdaad een PC50 moeten zijn, maar hoogst waarschijnlijk met een PS50 blok. ( deze blokjes zijn wel zeldzaam volgens mij )

Een PC50 is niet veel waard (in normale gebruikers staat een euro of 200~300), het blokje zal meer waard zijn, waarde ervan zou ik niet weten. Misschien ook zoiets.

De SS50 is al snel 1200 waard, en inderdaad, zitten er trappers op ?

Maar zie dit maar als loze woorden, een paar foto's is veel belangrijker, desnoods laat je een paar foto's door iemand maken, een buurjongen ofzo kan het vast wel.
Ik reageerde even hierop:
Eric schreef:300 euro voor bijde is inderdaad wel veel. Geef me het adres door en dan wil ik je wel matsen door ze kopen.

Die eerste klinkt heel erg naar een ss50k1, maar die 2e..?????
niet te serieus hè ;)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Re: wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door bonjour »

Oh, had eroverheen gelezen :mrgreen:
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door Saik0 »

Dat gebeurt al als hij 5 min op marktplaats staat geloof ik.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

gerard_123
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2010 14:54

Re: wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door gerard_123 »

Hallo alle,

Ik neem het van mijn zoon over die gisteren hier heeft gepost. Wij hebben veel mail van jullie gehad varieren van serieuse biedingen en koopjesjagers/aasgieren die 300 willen betalen. Het is nu inmiddels duidelijk, de eerste is een SS50K1. Hij is in goede staat. Geen roest, geen deuken.
De tweede, mailde iemand van jullie, heeft hier gereageerd dat het een PC50 met handbak is die heel zeldzaam is omdat het in kleine aantallen in de alpenlanden en in Asie was geleverd. Die bijdrage is binnen enkele minuten door de mod verwijderd. Wij mochten dus niet weten dat het zeldzaam is.

Groeten.

gerard_123
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2010 14:54

Re: wat zijn oude brommers van oom waard?

Bericht door gerard_123 »

Note. de tweede brommer ziet er precies uit zoals die zwart wit foto maar met een mandje voor het stuur en het stuur ziet er iets anders uit en dus links met een schakel voor de versnelling.

Groeten

Gesloten