Velghelften + Naven Dax stralen & coaten, Ins en Outs

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Velghelften + Naven Dax stralen & coaten, Ins en Outs

Bericht door Saik0 »

Ik wil de naven en velghelften van een dax laten stralen en coaten. Heb even offerte aangevraagd bij een bedrijfje in de buurt en die doen het voor 65 euro in zijdeglans. + 10 euro voor hoogglans.

Aantal vragen:
1. Is er een bepaalde kleurcode of iets voor de kleur zilvergrijs die op de velgen en naven zit?
2. Worden bij de meeste bedrijven ook de binnenzijden van de velgen gecoat?
3. Hoe kan ik ze het beste aanleveren? Ik snap dat ze vetvrij moeten zijn, maar moet ik dan de trommel enzo afdichten? en de lagers eruit trekken?
4. Zijn de velghelften en naven origineel in zijdeglans of hoogglans?
5. Wat moet ik nog meer weten?

thnx guys, en dames natuurlijk.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Sammie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:47

Re: Velghelften + Naven Dax stralen & coaten, Ins en Outs

Bericht door Sammie »

Op punt 2 en 3 kan ik je vast antwoord geven:

2: Als het goed is word alles gecoat, ze worden namelijk opgehangen aan een beugeltje en dan word de poeder er dus op gespoten. Als je gewoon even aangeeft aan die gasten dat je de binnenkant volledig gecoat wilt hebben dan zullen ze daar ook de voole laag geven ipv een neveltje.
3: Aanleveren van je spullen kan je het beste zonder lagers doen, laat hun de lagerzettings en trommel afplakken voor je want hun hebben speciaal plakband daarvoor. Meeste plakband die je thuis hebt krijg je er niet 1,2,3 af als je het zelf doet en er zit een coating overheen. Als je de lagers er heel uit krijgt dan zou je ze nog een tweede leven kunnen gunnen, als je ze erin laat zitten heb je erg grote kans dat er straalgrit in kan komen en dan is het leven van je lager erg kort geworden. Ik neem altijd nieuwe lagers als ik dit soort dingen laat uitvoeren. Kosten geen drol en kan je vrij gemakkelijk aanschaffen. En een beetje vetvrij aanleveren is voor hun ook wel prettig anders word het straalgrit snel vervuild.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Velghelften + Naven Dax stralen & coaten, Ins en Outs

Bericht door niek is ik »

oude lagers er in laten zitten, (zonder al te veel vet...) mee laten coaten en dan er uit rammen...

zorgen dat remvlak niet gecaot word...

origineel honda zilver van de velgjes is niet mat, maar ook niet echt glanzend...

de kleur code, dat is een honda code en daar kunnen de meeste bedrijfen niet zo veel mee... gewoon voor mooi zilvergrijs gaan/voorbeeld laten zien en zeggen waarbij het in de buurt moet komen...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

lowrider
4T-MSB addict
Berichten: 643
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:59

Re: Velghelften + Naven Dax stralen & coaten, Ins en Outs

Bericht door lowrider »

Lagers vooraf eruit. Heb draadeinden gebruikt, een oude remplaat in de voornaaf en een oude remplaat (met afgezaagd ankeroog) in de achternaaf. Uitvullen met carosserieringen. Oude bouten met ringen vullen de gaten van de hevels op.
Klein dekseltje over de tw zijde zodat je de circlip nog kunt monteren na het coaten.
Werkt prima en er hoeft nix afgeplakt te worden.

Plaats reactie