Hoog stuur op Honda c50

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
eric_k4
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2009 01:50
Locatie: leusden

Hoog stuur op Honda c50

Bericht door eric_k4 »

Heeft iemand ervaring met het monteren van een aangepast en verlengd hoog stuur (HD-like, 'hertegewei-like') op een Honda C50?
Waar moet je opletten en waar kan je de onderdelen aanschaffen zoals bijv. verlengde gaskabel, remkabel? Hoe werk je electrakabels weg in het stuur of?
Hoe rijdt het eigenlijk en verandert er iets aan de zitpositie?
Graag zie ik ook wat foto's tegemoet als het even kan.
Bedankt!

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Hoog stuur op Honda c50

Bericht door Jurrien »

Kijk eens bij deze Hondadagfoto's uit '88. Je ziet meer ceetjes met hoog stuur dan met origineel stuur :D

http://www.hondavereniging.nl/index.php ... em&id=5258
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Hoog stuur op Honda c50

Bericht door ceedee »

Het is makkelijker de electra te laten zitten, het ori-stuur dus afzagen een stuk naast de schakelaars, hoog stuur doorzagen, over de restjes ori-stuur frotten en vastlassen. Dan hoef je enkel maar je kabels aan te passen ,ik weet niet of er hoge sturen bestaan met gleuf voor je gashandvat. Anders ergens een heel ander gashandvat scoren.
Het rijdt wel een beetje raar in het begin; cee-sturen hebben, door de montage met rubbers, een beetje speling op en neer, dat wordt versterkt door het hoge stuur.
Het is wel even uitvogelen welk hoog stuur het handigst is, als de handvatten te veel naar binnen staan, gaat dat zere polsen opleveren.

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: Hoog stuur op Honda c50

Bericht door toerieteller »

Afbeelding cdi for life! Afbeelding

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Hoog stuur op Honda c50

Bericht door Brommert »

ceedee schreef:cee-sturen hebben, door de montage met rubbers, een beetje speling op en neer
Ik heb hier ook nog een Cee stuurtje liggen wat deze metamorfose moet ondergaan.

Maar waar horen die rubbers te zitten dan? Want ik heb er nou bij mijn normale stuur nergens rubbers zitten, en dat werkt al vele jaren prima.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Hoog stuur op Honda c50

Bericht door ceedee »

Tussen de plaat die bovenin je vork zit en de onderkant van dat ijzeren ding waar je stuur op vastgedraaid zit. (beetje onduidelijk verhaal sorrie!) En boven in dat bovenste ding zit er nog 1.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Hoog stuur op Honda c50

Bericht door Brommert »

ceedee schreef:Tussen de plaat die bovenin je vork zit en de onderkant van dat ijzeren ding waar je stuur op vastgedraaid zit. (beetje onduidelijk verhaal sorrie!) En boven in dat bovenste ding zit er nog 1.
Aha, je bedoeld nummer 32 in DIT plaatje, die heb ik wel.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Hoog stuur op Honda c50

Bericht door ceedee »

hahaha, das een stuk duidelijker dan mijn verhaal.

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Hoog stuur op Honda c50

Bericht door NIX »

Op mijn C zit een tietenknijper die is doorgezaagd. Kijk ergens bij de plofponnies. Van het C-stuur zijn de knippers afgezaagd, zo is het niet zo'n megabreed stuur geworden. Als je een sleuf voor het gashandle wil, zaag je dat weer van een ander oud SS/CD-stuur af en las je dat er in de goede positie op of je pakt een normaal gashandle dat van een andere brommer komt of een tomasseli snelgas, net wat je zelf leuk vindt. Of je zaagt de uiteinden van je verhoogde stuur en je propt daarin de afgezaagde C uiteinden die je even vastpikt. Kunnen ook de ori armatuurtjes voor licht en knipers weer gebruikt worden. Draden even wat langer solderen, verlengde SS-kabels bij Loef of een andere toko halen, klaar. Wees een beetje creatief en zorg dat je over een lasapparaat en een ijzerzaag beschikt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Hoog stuur op Honda c50

Bericht door Saik0 »

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Plaats reactie