Motorfiets keuring
Motorfiets keuring
Heb hier een ss50 K3 staan die ik wil voorzien van een motorkenteken.
Gaat om een frame zonder NL-keur, beginnend met: 1112... (7cijferig framenummer)
Bouwjaar kan ik aantonen met een part list. Moet deze origineel zijn?
Land van herkomst. Moet ik hiervoor papieren aanvragen uit Frankrijk /België?
Ook zit er een 72cc cilinderset op met 49cc opdruk op de cilinderwand.
Word er genoteerd wat er op de cilinderwand staat of merken hun dit zelf wel dat er geen 49cc cilinder op zit?
Gaat om een frame zonder NL-keur, beginnend met: 1112... (7cijferig framenummer)
Bouwjaar kan ik aantonen met een part list. Moet deze origineel zijn?
Land van herkomst. Moet ik hiervoor papieren aanvragen uit Frankrijk /België?
Ook zit er een 72cc cilinderset op met 49cc opdruk op de cilinderwand.
Word er genoteerd wat er op de cilinderwand staat of merken hun dit zelf wel dat er geen 49cc cilinder op zit?
-
- chaly addict
- Berichten: 18840
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Motorfiets keuring
Het is een brommer, dus wat je moet aantonen is dat er geen papieren voor zijn afgegeven in een ander land. Voor de meeste EU landen geldt dat voor brommers geen kentekens worden afgegeven en het lijkt me heel stark dat een belgisch GVA voor dit frame ergens bestaat. Volgens mij zou het moeten kunnen. Men noteert wat er op het blok en de cilinder staat. Als je op je papieren meer cc's wil zien zal je dat moeten aantonen. Ze zullen je uitleggen dat je eigenlijk niet mer meer cc's mag rijden dan op de papieren staat aangegeven. In praktijk zal het weinig uitmaken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: Motorfiets keuring
ze schrijven op wat er op je blok/cilinder staat.
staat er niks op dan mag jij zeggen wat het is.
maar dat meot dan wel weer kloppen met wat het volgens de papieren zou moeten zijn.
ik heb mijn dax laten keuren met een 88cc blok op basis van cd50 middencarters.
de keurmeester wou dus 50cc invullen maar nadat ik zei dat het een 72cc was heeft hij dat opgeschreven.
ze kijken er verder niet naar (het boeit ze allemaal niet zoveel) want ze weten toch wel dat de meeste er na de keuring een zwaarder blok onder hangen....
partslist hoeft zover ik weet niet orgineel te zijn maar neem gewoon zoveel mogelijk mee en zo mogelijk ook orgineel dus mocht je voor 35 euro zo'n boek kunnen kopen van honda met jou framenummer erin doe het dan maar gewoon.
staat er niks op dan mag jij zeggen wat het is.
maar dat meot dan wel weer kloppen met wat het volgens de papieren zou moeten zijn.
ik heb mijn dax laten keuren met een 88cc blok op basis van cd50 middencarters.
de keurmeester wou dus 50cc invullen maar nadat ik zei dat het een 72cc was heeft hij dat opgeschreven.
ze kijken er verder niet naar (het boeit ze allemaal niet zoveel) want ze weten toch wel dat de meeste er na de keuring een zwaarder blok onder hangen....
partslist hoeft zover ik weet niet orgineel te zijn maar neem gewoon zoveel mogelijk mee en zo mogelijk ook orgineel dus mocht je voor 35 euro zo'n boek kunnen kopen van honda met jou framenummer erin doe het dan maar gewoon.
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
Re: Motorfiets keuring
Partslist mag gewoon kopie zijn.
Voor het blok moet je specificaties meenemen als het niet het blok is wat er origineel onderhangt. Dus bijvoorbeeld een lifan blok onder een ss. Daar halen ze dan de info vanaf, cilinderinhoud, pk/kws etc. Je moet er wel rekening mee houden dat je tot 90cc met trommelrem mag rijden, daarboven moet je schijf hebben.
Voor het blok moet je specificaties meenemen als het niet het blok is wat er origineel onderhangt. Dus bijvoorbeeld een lifan blok onder een ss. Daar halen ze dan de info vanaf, cilinderinhoud, pk/kws etc. Je moet er wel rekening mee houden dat je tot 90cc met trommelrem mag rijden, daarboven moet je schijf hebben.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: Motorfiets keuring
Berry schreef:Partslist mag gewoon kopie zijn.
Voor het blok moet je specificaties meenemen als het niet het blok is wat er origineel onderhangt. Dus bijvoorbeeld een lifan blok onder een ss. Daar halen ze dan de info vanaf, cilinderinhoud, pk/kws etc. Je moet er wel rekening mee houden dat je tot 90cc met trommelrem mag rijden, daarboven moet je schijf hebben.
maar het is niet zo dat je zomaar 90cc op je kenteken bewijs krijgt als je daarmee aankomt.
je moet wel net de juiste keurmeester treffen met het juiste humeur om dat voor mekaar te krijgen.
beter gewoon met het aantal cc komen waar je motor voor gebouwd is.
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16211
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Motorfiets keuring
Dan loopt ie niet hard genoeg
Re: Motorfiets keuring
Ik ben vorige week gebeld n.a.v een mailtje naar het RDW.
Hij vertelde mij dat het aantonen van het bouwjaar uit bijvoorbeeld een werkplaatshandboek goed was.
En inderdaad, het land van herkomst moet je kunnen aantonen als hij als eens papieren zijn afgegeven (Wat denk ik niet gebeurt is)
Mocht dit wel gebeurt zijn, maar hij rijdt hier al enige tijd rond, kan het best zijn dat ie uit het andere land al uitgeschreven is.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
Re: Motorfiets keuring
Meestal uit engeland die serie .Gaat om een frame zonder NL-keur, beginnend met: 1112... (7cijferig framenummer)
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
- chaly addict
- Berichten: 18840
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Motorfiets keuring
Doe eens een scan van de pagina uit die partslist met bouwjaar...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- chaly addict
- Berichten: 18840
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Motorfiets keuring
Kijk ik met m'n neus of mis ik het bouwjaar?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
- Locatie: Zevenaars, veertien billen
Re: Motorfiets keuring
Staat misschien een jaartal wanneer hij gedrukt is, maar dan weet je alleen dat hij voor die tijd gemaakt is en niet het precieze jaartal.
**Hona is Tjoei**