Replica C50

Hier kun je praten over je honda.
Gizmo
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2013 13:00

Re: Replica C50

Bericht door Gizmo »

Met de choke open kom ik niet echt vooruit, dus dat is echt voor de eerste paar meter. Lijkt me logisch dat je choke daarna open draait.

Ik heb mijn Super50 tweedehands gekocht en zat ook geen handleiding bij. Maar die is gewoon te downloaden van de site http://www.supermotorcompany.com/downloads/manual.pdf. De handleiding is wel uitgebreid, alleen de kwaliteit van de foto's laat nog wat te wensen over.
Laatst gewijzigd door Gizmo op 19 jul 2013 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Replica C50

Bericht door NIX »

Ik denk dat je gewoon even met Dimtri moet praten als je niet tevreden bent, zoals ik hem ken is het een prima gast. Het is overigens een NL product dat volgens zijn richtlijnen in China geproduceerd wordt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: Replica C50

Bericht door oo4load »

Kijk dat is een prima handleiding.

Ik heb jaren op een Skyteam en een Jincheng gereden, en dat is eigenlijk precies dezelfde kwaliteit en afwerking. Niet teveel verwachten, dan valt alles mee.
4t Junk

ger
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Replica C50

Bericht door ger »

Gewoon even terug naar je dealer, er zit gewoon garantie op , dat je met je choke dicht moet rijden is niet normaal natuurlijk ;).
Je dealer hoort gewoon een 0km servicebeurt te geven bij aflevering ( dat is duidelijk niet gebeurd) ( even voor de duidelijkheid, het hendeltje wijst naar je toe als je geen choke gebruikt).
De kwaliteit van de Super is overigens prima, na ruim 2 jaar dagelijks gebruik geen problemen of mankementen ;)

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Replica C50

Bericht door Ilja1974 »

Vind het een beetje raar dat je het zo hier neerzet terwijl je er niet eerst er mee terug bent gegaan.
Als ie meteen niet lekker loopt dan ga je er even mee terug.
Net als die krassen...
Je haald de brommer op en als er krassen op zitten die voor jou onoverkomelijk zijn dan accepteer je de brommer niet en geef je de dealer de mogelijkheid om dat op te lossen.
Want dat lees ik in jouw verhaal niet terug.
Voor de rest hoop ik dat je er een hoop plezier aan gaat beleven.
Groetjes Ilja

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: Replica C50

Bericht door oo4load »

Waarom zou ik dat hier niet mogen melden, is het staatsgeheim dat ze af fabriek niet zo netjes in elkaar zitten ? Ik hoef er niet mee terug aangezien ik het rijklaarmaken zelf doe, en die krassen zullen me verder een zorg zijn. Zonde om de kap daarvoor te vervangen. Maar voor de consument die daar wel over valt, of voor de gewone man die geinteresseerd is in de werkmoraal van de fabriek, wel interessante info.
De schroef van de handchoke was overigens ook al verdwenen, die zat er dus of niet in, of niet vast. Nieuwe schroef erin, en de choke blijft netjes op de ingestelde stand staan zoals het hoort.

Er valt ook wel iets positiefs te melden.

Carb is een echte Mikuni.
Blok KN139FMA is eigen fabrikaat van de fabriek maar minder vibraties dan een Skyteam of Jincheng.

Mocht je willen weten waar hij vandaan komt:

http://gy.en.alibaba.com/company_profile.html
4t Junk

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Replica C50

Bericht door nielspbr »

Aha, wij gingen ervanuit dat je hem netjes door een dealer afgeleverd had gekregen.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door fs1tom »

oo4load schreef:Waarom zou ik dat hier niet mogen melden, is het staatsgeheim dat ze af fabriek niet zo netjes in elkaar zitten ? Ik hoef er niet mee terug aangezien ik het rijklaarmaken zelf doe, en die krassen zullen me verder een zorg zijn. Zonde om de kap daarvoor te vervangen. Maar voor de consument die daar wel over valt, of voor de gewone man die geinteresseerd is in de werkmoraal van de fabriek, wel interessante info.
De schroef van de handchoke was overigens ook al verdwenen, die zat er dus of niet in, of niet vast. Nieuwe schroef erin, en de choke blijft netjes op de ingestelde stand staan zoals het hoort.

Er valt ook wel iets positiefs te melden.

Carb is een echte Mikuni.
Blok KN139FMA is eigen fabrikaat van de fabriek maar minder vibraties dan een Skyteam of Jincheng.

Mocht je willen weten waar hij vandaan komt:

http://gy.en.alibaba.com/company_profile.html
Haha, die omschrijving van het bedrijf... ook een mooie manier om te zeggen dat je producten gewoon kopieert
Our Department of Research and Development is dedicated in designing and reverse-engineering a great variety of products
:D
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: Replica C50

Bericht door Ilja1974 »

Dus eigenlijk loop je te zeuren over die dingen terwijl je de fiets bewust zo hebt gekocht zoals ie er bij stond met de dingen die nog even aangepakt moeten worden.
Dat er bv ergens een kras op zit of er nog even wat afgesteld moet worden ect komt ook bij de kwaliteits merken.
Alleen dan pakt de dealer dat meteen op of wordt dat opgemerkt tijdens de aflever beurt.
Je wekt in de eerste instantie de indruk dat de verkopende partij er een potje van heeft gemaakt terwijl je de fiets zo hebt meegenomen en daar is de prijs natuurlijk ook naar geweest.
Om dat zo neer te zetten vind ik niet zo netjes tov de verkopende partij.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door fs1tom »

Maar je weet zelf toch dat het veel makkelijker is om even een account hier aan te maken, en dan te gaan lopen klagen, i.p.v. even naar de dealer te gaan :') :P
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: Replica C50

Bericht door oo4load »

Ik deel mijn ervaring met hoe een fabrieksnieuwe super50 in elkaar zit. Als je dat niet wilt weten, prima maar dan hoef je nog niet zo raar te reageren. Als je denkt dat een Honda of Kymco of wat voor merk dan ook zo uit het krat komt dan heb ik nieuws voor je: dat is niet zo. Die hebben iets dat kwaliteitscontrole heet.
Uitzondering zijn die chinese merken brommers / scooters.


Goed laten we het weer over de Super50 hebben.

-De km teller geeft een lagere snelheid aan dan je daadwerkelijk rijdt. De afwijking is -2km/h. De km stand wijkt nog meer af. Als je 35km gereden hebt geeft hij ongeveer 30km aan. Hij is dus nog een stuk zuiniger dan hij lijkt.
-Het blok lijkt niet begrensd te zijn, althans niet op de gebruikelijke wijze. Spruitstuk is open en 21.5mm. Kop heeft een 15.5mm inlaat kanaal dus is geen eco kop. De carb is krap 12mm.
-CDI is aangesloten met 4 draden ipv de gebruikelijke 5. Of het dezelfde cdi is als van een Skyteam weet ik nog niet, moet ik de draden gaan volgen/doormeten. Ik vermoed dat de kill draad ontbreekt en ze de pickup draad aan massa hangen o.i.d. om de motor te stoppen. (Vergeleken met een Skyteam CDI ontbreekt de kill draad.)

Ondanks dat er geen zichtbare begrenzers zijn zit er niet veel vaart in het blok. Prestaties lijken op een blok met Eco kop of een begrensde Skyteam. Bij 60gps draait het blok nog geen 8000 toeren en is de koek op. Het blok klinkt dan alsof het elk moment kan ontploffen overigens, slecht gebalanceerd. Waarom ik eerst dacht dat het beter gebalanceerd was dan andere blokken ? Omdat het in verhouding veel minder toeren maakt op dezelfde snelheid. Hoe ze dan voor elkaar hebben gekregen dat het blok zo traag is ben ik nog niet achter. Afgezien van de nokkenas en cdi zijn er niet veel opties. De uitlaat is niet begrensd.
Laatst gewijzigd door oo4load op 21 jul 2013 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
4t Junk

kikkeraap
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2013 19:50
Bezit: Nog geen :(

Re: Replica C50

Bericht door kikkeraap »

oo4load schreef:Ik deel mijn ervaring met hoe een fabrieksnieuwe super50 in elkaar zit. Als je dat niet wilt weten, prima maar dan hoef je nog niet zo raar te reageren. Als je denkt dat een Honda of Kymco of wat voor merk dan ook zo uit het krat komt dan heb ik nieuws voor je: dat is niet zo. Die hebben iets dat kwaliteitscontrole heet.
Uitzondering zijn die chinese merken brommers / scooters.


Goed laten we het weer over de Super50 hebben.

-De km teller geeft een lagere snelheid aan dan je daadwerkelijk rijdt. De afwijking is -2km/h. De km stand wijkt nog meer af. Als je 35km gereden hebt geeft hij ongeveer 30km aan.
-Het blok lijkt niet begrensd te zijn, althans niet op de gebruikelijke wijze. Spruitstuk is open en 21.5mm. Kop heeft een 15.5mm inlaat kanaal dus is geen eco kop. De carb is krap 12mm.
-CDI is aangesloten met 4 draden ipv de gebruikelijke 5. Of het dezelfde cdi is als van een Skyteam weet ik nog niet, moet ik de draden gaan volgen/doormeten. Ik vermoed dat de kill draad ontbreekt en ze de pickup draad aan massa hangen o.i.d. om de motor te stoppen. (Vergeleken met een Skyteam CDI ontbreekt de kill draad.)

Ondanks dat er geen zichtbare begrenzers zijn zit er niet veel vaart in het blok. Prestaties lijken op een blok met Eco kop of een begrensde Skyteam. Bij 60gps draait het blok nog geen 8000 toeren en is de koek op. Het blok klinkt dan alsof het elk moment kan ontploffen overigens, slecht gebalanceerd. Waarom ik eerst dacht dat het beter gebalanceerd was dan andere blokken ? Omdat het in verhouding veel minder toeren maakt op dezelfde snelheid. Hoe ze dan voor elkaar hebben gekregen dat het blok zo traag is ben ik nog niet achter. Afgezien van de nokkenas en cdi zijn er niet veel opties. De uitlaat is niet begrensd.
Ga je nog research doen hoe je meer juice uit het blok kan halen?

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: Replica C50

Bericht door oo4load »

Ja en nee. Er blijft niet zoveel meer over wat je kan onderzoeken.

-cdi wisselen
-kop controleren (nokkenas tijdstip ok ?)
Levert dat niets op, dan andere kop+nokkenas erop. Maar beter vervang je dan meteen het hele blok door een van Zongshen of Lifan.

Een 50cc 4t moet prima kunnen lopen. Als je een Skyteam blok pakt en het spruitstuk ontgrensd, dat loopt fluitend over 9000rpm en trekt een stuk beter.
4t Junk

ger
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Replica C50

Bericht door ger »

Hoe ze dan voor elkaar hebben gekregen dat het blok zo traag is ben ik nog niet achter.
Misschien omdat je met de choke dicht rijdt ?
De mijne is overigens een stuk vlotter dan mijn honda 50 cc, dus traag kan ik hem niet noemen ;)

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: Replica C50

Bericht door oo4load »

Carb is afgesteld, geen choke meer nodig.

Ik kan hem wel traag noemen, even traag en slecht in balans als een Jincheng blok met eco kop (die zaten op de JC Knight). En stukken trager dan een Skyteam, of 50cc 4t scooter blok kymco of piaggio.
Is toch ook logisch dat hij traag is, er zit nergens een begrenzer bij de carb of spruit en toch heeft hij een europese goedkeuring. Als het een vlot blok was liep het zonder begrenzers veel en veel te hard.
4t Junk

Plaats reactie