Replica C50
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Replica C50
Buiten het buisje achter de gasschuif zit er niet veel begrenzing in , de mijne loopt zonder dat buisje ook ruim 70 ( gps gemeten). denk dat het exemplarisch is bij de jouwe, Ik ken ongeveer 70 Super rijders en die lopen allemaal erg vlot voor een 50 cc .
-
- chaly addict
- Berichten: 18837
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Replica C50
Ik heb een standaard JC Knight gesleuteld met alleen een snelle pijp, dat liep helemaal niet slecht en nog enorm zuinig ook.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Replica C50
Ik heb geen 'buisje achter de gasschuif'. Wat bedoel je daarmee, een vernauwing achterin de carb? Mijn carb heeft een doorlaat van nog geen 12mm breed, hij is klein maar niet extra begrensd. Misschien zijn de blokken tussendoor veranderd.
Als je nu een nieuwe Super koopt krijg je trouwens wederom een ander blok, een er zit nu een volautomaat op. (Inventieve chinees of C50LA kopie weet ik niet.)
Als je nu een nieuwe Super koopt krijg je trouwens wederom een ander blok, een er zit nu een volautomaat op. (Inventieve chinees of C50LA kopie weet ik niet.)
4t Junk
Re: Replica C50
Zo te lezen zou je wel wat kunnen doen met de tandwiel verhouding.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: Replica C50
Die is prima voor een 50cctje 4t. (60km/h bij 8000 toeren).
Andere brommers maken veel meer toeren, waarna je naar de winkel rent om een groter voortandwiel te halen. Hier dus niet nodig.
Met een groter tandwiel zou hij slechter optrekken en dat doet hij toch al niet zo goed, met een kleinere meer toeren maken op snelheid en daar heeft mijn blok bepaald geen zin aan de resonanties te horen. Zolang je rond de 6500-7000 toeren rijdt loopt nog hij prima maar komen de opgevoerde snorscooters je voorbij. Bij meer toeren begint het geluid en getril nogal onfris te worden.
Andere brommers maken veel meer toeren, waarna je naar de winkel rent om een groter voortandwiel te halen. Hier dus niet nodig.
Met een groter tandwiel zou hij slechter optrekken en dat doet hij toch al niet zo goed, met een kleinere meer toeren maken op snelheid en daar heeft mijn blok bepaald geen zin aan de resonanties te horen. Zolang je rond de 6500-7000 toeren rijdt loopt nog hij prima maar komen de opgevoerde snorscooters je voorbij. Bij meer toeren begint het geluid en getril nogal onfris te worden.
4t Junk
Re: Replica C50
Ja maar die eikels rijden hier gewoon met 80 km door de straat in hun korte broek en hemdje, en dan trekken ze hem ook nog even op het achterwiel.oo4load schreef: maar komen de opgevoerde snorscooters je voorbij
Dus ik heb het maar opgegeven die voor te willen blijven, als ze snel naar Allah willen mogen ze van mij hun goddelijke gang gaan, zolang ze zichzelf alleen tegen een boom aan plakken, en geen andere weggebruikers aanrijden
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Replica C50
Dat ze tegen elkaar knallen
Laatst ook een vader met kind op snorscooter... Ik haalde ze nog wel in, maar die reden echt geen 25-30 km/h.. Fijn dat je dat zelf doet, maar je kind eraan blootstellen...
Laatst ook een vader met kind op snorscooter... Ik haalde ze nog wel in, maar die reden echt geen 25-30 km/h.. Fijn dat je dat zelf doet, maar je kind eraan blootstellen...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Replica C50
Dat buisje wat ik bedoel is gewoon een los buisje achter de gasschuif , zodat je je gasschuif niet zover open kan draaien
De nieuwe 50 cc zal een 2 traps automaat hebben , en wordt ook door een andere fabrikant geproduceerd ( de hele smc gaat dus door een andere fabrikant worden geproduceerd )
De nieuwe 50 cc zal een 2 traps automaat hebben , en wordt ook door een andere fabrikant geproduceerd ( de hele smc gaat dus door een andere fabrikant worden geproduceerd )
Re: Replica C50
Er zat geen buisje achter (boven) de gasschuif. Begreep van Coos Matser dat de kop wel erg kleine kleppen heeft. Hoe klein zien we snel genoeg, er ligt al een 75cc klaar.
De Super50 CDI is een 12v DC CDI. Een ander soort CDI dan de doorsnee 4t schakel brommers, al is de stekker hetzelfde.
CDI stekker bezetting:
1,2,3
4,5,6
1 Blauw/Wit: Pickup
2 nvt
3 Zwart/geel: Bobine
4 Groen: massa
5 nvt
6 Zwart: +12 over contact
Als je nu altijd al een toerenbegrenzer had willen hebben dan kan je een CDI pakken van een Kymco 4t scooter (Agility, Vitality, People S type met een "4 plus 2" stekker). Aansluiten is heel simpel de draden zitten op bijna dezelfde 'volgorde' in de stekker alleen de stekkervorm is anders.
1,2 3
4,5 6
1 Pickup
2 Bobine
3 nvt
4 massa
5 nvt
6 +12 over contact
Een Kymco cdi begrenst op het volgende toerental:
Kymco standaard snor: 6800rpm
Kymco standaard brom: 7800rpm
Kymco 'snel' cdi: 8800rpm
Max snelheid met een 7800rpm cdi is ongeveer 60gps.
Tip: In de standaard Kymco CDIs zit een draadbrug waar je een schakelaar aan kan maken. Je kan ook CDIs kopen waar al een schakeldraad aan zit. In snelle stand gaan ze dan tot 8800rpm.
Test opstelling:
De Super50 CDI is een 12v DC CDI. Een ander soort CDI dan de doorsnee 4t schakel brommers, al is de stekker hetzelfde.
CDI stekker bezetting:
1,2,3
4,5,6
1 Blauw/Wit: Pickup
2 nvt
3 Zwart/geel: Bobine
4 Groen: massa
5 nvt
6 Zwart: +12 over contact
Als je nu altijd al een toerenbegrenzer had willen hebben dan kan je een CDI pakken van een Kymco 4t scooter (Agility, Vitality, People S type met een "4 plus 2" stekker). Aansluiten is heel simpel de draden zitten op bijna dezelfde 'volgorde' in de stekker alleen de stekkervorm is anders.
1,2 3
4,5 6
1 Pickup
2 Bobine
3 nvt
4 massa
5 nvt
6 +12 over contact
Een Kymco cdi begrenst op het volgende toerental:
Kymco standaard snor: 6800rpm
Kymco standaard brom: 7800rpm
Kymco 'snel' cdi: 8800rpm
Max snelheid met een 7800rpm cdi is ongeveer 60gps.
Tip: In de standaard Kymco CDIs zit een draadbrug waar je een schakelaar aan kan maken. Je kan ook CDIs kopen waar al een schakeldraad aan zit. In snelle stand gaan ze dan tot 8800rpm.
Test opstelling:
Laatst gewijzigd door oo4load op 22 jul 2013 19:51, 3 keer totaal gewijzigd.
4t Junk
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16207
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Replica C50
Goede tip voor de "ik wil hard optrekken maar niet te hard op de rollenbank" brigade.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16207
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Replica C50
Check.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Replica C50
Ah , dan is blijkbaar dat het verschil , ik heb wel normale grootte kleppen, en dat buisje achter de gasschuif, vandaar dat die van mij wel vlot loopt
Dat cdi verhaal is wel interessant, want als ik op de rollenbank moet ben ik de sjaak natuurlijk
Dat cdi verhaal is wel interessant, want als ik op de rollenbank moet ben ik de sjaak natuurlijk
Re: Replica C50
Rijden er dan supers rond met verschillen in motorblok?
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5171
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Replica C50
Dat zou mij niets verbazen.