Replica C50

Hier kun je praten over je honda.
kikkeraap
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2013 19:50
Bezit: Nog geen :(

Re: Replica C50

Bericht door kikkeraap »

dee schreef:Vandaag heb ik er wat meer op kunnen rijden, rustig en met beleid is inderdaad belangrijk merk ik.. tis wel oefenen, maargoed dan heb ik wat te doen de komende week ;)

Ik zoek eigenlijk wat onderdelen voor de Super:
- contactslot set
- claxonknop
- lichtknop
- km kabel
- startknop

Is er een (online)shop waar ik deze onderdelen kan bestellen? Bij easyparts/leertouwer/etc. zijn ze er niet. Wel bij allesvoordescooter.nl maar een contactslotset is al 70 euro..
Heeft iemand ervaring met het onderdelen bestellen bij SMC zelf?

En bij deze uitlaat mis ik het brommende 4-takt geluid. Valt daar iets aan te doen? Een aanpassing aan de uitlaat of een andere (sport)uitlaat?
Zijn deze onderdelen al aan vervanging toe? Anders kun je altijd een mailtje doen naar SMC en dan heb je redelijk snel een mail terug. Mocht je een andere uitlaat zoeken, een sigaar past eronder, al moet je wel wat schaafwerk doen aan de kap, omdat de bocht iets anders loopt.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nicoscub »

Ik zoek eigenlijk wat onderdelen voor de Super:
- contactslot set
- claxonknop
- lichtknop
- km kabel
- startknop

Ik denk eerder dat er het 1 en ander goed aangesloten moet gaan worden in combinatie met een nieuw contactslot/sleutel (robertsp) en een tellerkabel en dan gaan met die banaan!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: Replica C50

Bericht door oo4load »

Grote god, tank blijkt al leeg te zijn als er nog 2-3 lampjes branden. Kan je naar huis lopen met je 'nog lang niet lege tank', aangezien er geen reservestand op zit :evil: ik mag aannemen dat ik niet de enige ben die dit is overkomen ?
4t Junk

kikkeraap
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2013 19:50
Bezit: Nog geen :(

Re: Replica C50

Bericht door kikkeraap »

oo4load schreef:Grote god, tank blijkt al leeg te zijn als er nog 2-3 lampjes branden. Kan je naar huis lopen met je 'nog lang niet lege tank', aangezien er geen reservestand op zit :evil: ik mag aannemen dat ik niet de enige ben die dit is overkomen ?
Yep! Voor mijn Super geldt, rood en één groen, tanken!! Daar kwam ik de eerste week achter. Gelukkig slechts een paar honderd meter gelopen. Gemiddeld gaat er 2 liter in, dat samen met je verbruik, kun je beter de km stand in de gaten houden.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Replica C50

Bericht door nielspbr »

2 liter, lijkt wel een dax zo weinig.

oo4load
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2013 07:50

Re: Replica C50

Bericht door oo4load »

.
Laatst gewijzigd door oo4load op 08 okt 2013 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
4t Junk

ger
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Replica C50

Bericht door ger »

Bij mij was het net andersom , meter geeft leeg maar zat nog ongeveer 1.5 liter in , ik heb idd het stangetje verbogen, nu zit er nog een halve liter in als de meter op leeg staat ;)
En ja , met moeite krijg je er 3 liter in :P

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nexus6 »

Toen ik mijn Super net had is het mij twee maal overkomen dat ik moest lopen. Achteraf kwam ik er achter dat als ik met licht aan rij de benzinemeter 2 streepjes stijgt en dat is nu nog zo. Mijn Super verbruikt gemiddeld 1 liter op 60 kilometer. Over de trekkracht van het blok ben ik dik tevreden. Windkracht 6 tegen haalt ie nog de 50. Huidige kilometerstand nu 14.997. Ik weet dat de laatste serie Supers uitgevoerd zijn met een ander type CDI als die van mij. Het remgedrag van mijn Super is t.o.v. mijn SS50 matig te noemen en dan met name de voorrem.
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Soop »

Hallo allen,
ik heb een tweedehands super, eerste serie. Het mileugeval is er al afgehaald door de vorige eigenaar, maar volgens mij is de sproeier te klein (want houdt in bij volgas). Ik lees dat meer mensen last hebben gehad met de super en een te kleine standaard sproeier. Kan iemand mij vertellen welke sproeier er standaard in zit en welke maat ik ongeveer moet hebben?

Het is een mikuni carb, als ik naar de winkel ga voor een sproeier, weten ze dan welke ik nodig heb? Of zijn er verschillende soorten mikuni sproeiers zoals bij bijvoorbeeld bing (groot/ klein). Waar moet ik naar vragen?

Kan ik ergens op de uitlaat zien of het de standaard uitlaat is of de sportversie?

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden.

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nexus6 »

Dit weekend maar eens onderhoud uitgevoerd aan mijn Super. Hij is er weer klaar voor en kan weer een jaar mee.
Ik vind dat de Super zich erg goed houdt. Hij gaat nu zijn vijfde 'levensjaar' in.
Huidige kilometerstand 25.139 km.
Hier even een lijstje wat er sinds de aanschaf is vervangen en onderhoud vanaf 11-09-2010.

- bobine
- 3 keer bougie
- 2 keer achterband
- 1 voorband
- 1 kentekenplaathouder
- 1 halogeen lamp voorlicht
- achterlampje vervangen door robuuste led lamp i.v.m. steeds kapot trillen gloeidraad.
- 9 keer olie wissel
- 2 keer kleppen stellen.
- 1 accu
- 1 set achterrem schoenen (kitaco)

Qua roestvorming zijn de velgen rondom de spaken licht aan het oxideren. ook enkele boutjes vertonen lichte roestsporen.
Al om al valt het mij erg mee. Het blokje begint nu een klein beetje olie te gebruiken ongeveer een half theekopje op 1000 km.

Afbeelding

En weer de weg op... Heerlijk om weer te ploffen en het prille voorjaar te proeven..

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nexus6 op 17 feb 2015 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Replica C50

Bericht door wim V8 »

Je doet het onderhoud nu zelf zie ik, want je dealer is vertrokken?

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 aug 2010 14:46
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nexus6 »

wim V8 schreef:Je doet het onderhoud nu zelf zie ik, want je dealer is vertrokken?

Gr. Wim.
Hoi Wim,

Helaas is mijn dealer er mee gestopt. Echter dit soort onderhoud is leuk om zelf te doen.
Hij kan er weer tegen..
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --

neanderthaler2
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2015 12:09

Re: Replica C50

Bericht door neanderthaler2 »

Weet niet of ik deze in dit c50- imitatie topic mag zetten, maar ik zag deze staan en viel zowat van mijn stoel:

Afbeelding

Iemand hier al ervaring met dit prachtige apparaat?

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Replica C50

Bericht door ceedee »

Eens even hier mijn vraag stellen, na diverse pogingen/reparaties loopt de imi cee eindelijk mooi, breekt ineens de tandwielophanging aan stukken, kettingkast stuk en de hele boel vastgeslagen.
Bleken er twee bouten te ontbreken waarmee het tandwiel vast zat, de andere twee zijn waarschijnlijk losgelopen en hebben de hele boel gesloopt.
vraag: Past een tanwielophanging van een gewone cee op een imi brug en wiel?

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Replica C50

Bericht door Nicoscub »

ceedee schreef:Eens even hier mijn vraag stellen, na diverse pogingen/reparaties loopt de imi cee eindelijk mooi, breekt ineens de tandwielophanging aan stukken, kettingkast stuk en de hele boel vastgeslagen.
Bleken er twee bouten te ontbreken waarmee het tandwiel vast zat, de andere twee zijn waarschijnlijk losgelopen en hebben de hele boel gesloopt.
vraag: Past een tanwielophanging van een gewone cee op een imi brug en wiel?
Als je er een foto van maakt kan ik je het wel vertellen!?
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Plaats reactie